Gå till innehåll

NL200$ SH squeeze blir TPTK på torr bräda


Recommended Posts

Den här handen fick mig att stänga ned alla bord och börja fundera över mitt spel. Jag tycker själv att jag spelade den ganska kasst och det blir intressant att se vad ni tycker.

 

BB är TAG enligt PO och har ca: 21/10 över 120 händer.

 

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Stackdjup: lite över 100BB var.

 

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with :Kc::Ac:

UTG calls, UTG+1 calls, CO calls, Button folds, Hero raises to $13, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls, CO folds.

 

Flop: :Ks::3d::9h: ($57, 4 players)

Hero bets $35, BB calls, 2 folds.

 

Turn: :2s: ($127, 2 players)

Hero bets $50, BB calls.

 

River: :Ah: ($227, 2 players)

Hero bets $40, BB calls.

 

Final pot: $307

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt om jag är dum som fanken. Men vad var din avsikt? Ville du - givet din egen spelstil och situation på bordet - spela den försiktigt mot en mindre pott eller ville du spela om hela stacken med den handen?

 

Vad sitter denna TAG och synar efter med hela tiden? Det finns ju inga drag ute. Det verkar långsökt att sitta och syna med naken kung. Tvåpar? Set? - men bara sitta och syna? I och med esset på river så är du ju endera WA - WB och jag begriper inte FI:s linje om han sitter på set.

 

Cluelessrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde bara det kallades squeeze om man försökte trycka ut motståndarna ur potten innan floppen med en marginell hand.

Det här är ju en självklar värdehöjning preflop.

Floppen tycker jag är en lätt fortsättningssatsning. Alla förväntar sig att du ska göra den så det visar inte så mkt styrk imo. Dessutom kan TPTK alltid bli utdragen mot tre motståndare.

Turn går väl att checka på om motståndaren är stenkåt på att satsa "mot svaghet". Har folk liten respekt för dina höjningar vid bordet så kan du lätt fyra av ett skott till. Men din lilla satsning så tycker jag iofs att din hand blir rätt genomskinlig.

River, jag förstår din lilla satsning här, för det finns inte mycket han kan hängt kvar med som du slår och han betalar av med.

Detta med tanke på att han var tight, och de enda K han rimligen synar med preflop är KA,KK.

Men ska du satsa så lite kan du lika gärna checka och hoppas på större bluff/värdebet med A av fi och samtidigt låta honom få lite mindre betalt när han har monster.

Iom att han synade så hade han väl också AK, en gång i livet A9s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som sagt ingen squeeze utan en helt vanlig raise. Man kan ju undra vad FI synar med på tre gator. En alternativ linje är att checka turn eller river för att inducera bluff. Betstorleken på turn och river känns lite låga men kan väl kanske vara ok med tanke på att potten är ganska stor. Skulle aldrig stänga ner några bord iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha Fi på 22-JJ och ev QQ,AK innan floppen eftersom han verkar ganska passiv enligt statistiken. Detta beror dock på hur aggressiv du är innan floppen. Tror inte han synar med KQs beroende på hans dåliga relativa position. När han synar flopp så finns det inte många händer du slår. Jag kan inte tänka mig att han synar med händer som JJ/QQ med folk bakom kvar att agera. Så har honom där enbart på AK,99,33. Så skulle troligen checka och folda mot bet på turn. Skulle dock checka och syna mindre bet på river. Min gissning är att han har just 99 som han spelar väldigt dåligt/passivt för att han är rädd för AA/KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt om jag är dum som fanken. Men vad var din avsikt? Ville du - givet din egen spelstil och situation på bordet - spela den försiktigt mot en mindre pott eller ville du spela om hela stacken med den handen?

 

Vad sitter denna TAG och synar efter med hela tiden? Det finns ju inga drag ute. Det verkar långsökt att sitta och syna med naken kung. Tvåpar? Set? - men bara sitta och syna? I och med esset på river så är du ju endera WA - WB och jag begriper inte FI:s linje om han sitter på set.

 

Cluelessrookie

 

Klart jag vill spela en stor pott om jag tror jag har bäst hand, och skära ned på pottstorleken om jag misstänker att jag inte har det.

 

På floppen är jag ju WA/WB mot i princip alla händer. Därför betar jag inte lika hårt som jag skulle kunna göra eftersom det förväntas av mig att jag ska beta. Är jag uppe mot Kx/99/33 så vill jag få värde mot Kx, och betar jag mer så kanske händer jag dominerar lägger sig, men 99 och 33 kommer stanna kvar i potten oavsett.

 

Har folk liten respekt för dina höjningar vid bordet så kan du lätt fyra av ett skott till. Men din lilla satsning så tycker jag iofs att din hand blir rätt genomskinlig.

 

Jag min bet är väldigt dålig på turn. Jag säger i princip att jag har AA/AK. Jag borde ge Kx en chans att lägga in mer pengar. Jag borde checka för att inducera bets från Kx.

 

Men ska du satsa så lite kan du lika gärna checka och hoppas på större bluff/värdebet med A av fi och samtidigt låta honom få lite mindre betalt när han har monster.

 

Jag förstår din synvinkel, även om min tanke med att beta så lite på river var för att få en Kx att syna. Har han 99/33 så är jag i princip ändå tvingad att syna river. Han lär älska att få checka bakom mig med många av hans troliga händer.

 

Så skulle troligen checka och folda mot bet på turn. Skulle dock checka och syna mindre bet på river. Min gissning är att han har just 99 som han spelar väldigt dåligt/passivt för att han är rädd för AA/KK.

 

Nu ska vi väl inte vara rädda. Vi har floppat TPTK i en stor pott på en rejält torr bräda. Mitt CB är ganska standard och han kan ju lätt floata med händer som TT+. Checkar jag turnen är det med intentionen att check-raisa all in om Fi betar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

75 på turn (eller c/r all in), all in på river. Standardhand, inget att stänga ner några bord över. Man är otroligt sällan slagen när fi bara synar ner såhär hela vägen (sets hör nästan alltid av sig som senast på turn).

 

Du har nog rätt här. Känns bisarrt att bara syna ned mig på turn med 99, även om det skulle vara ganska snyggt av kompetent Fi.

 

Hursomhelst muckade Fi, och jag kan inte se hans hand (orka Prima).

 

KQ på honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...