Gå till innehåll

Träffa folk i ny stad?


Fudge

Recommended Posts

Precis flyttat till en halvstor stad mellan Götet och Halmstad, jag kände En person här innan och skulle behöva lite tips på hur ni gör för att träffa nytt folk..

 

Gym och krogen e de som jag tänkt börja med men tänkte försöka vidga mina jaktmarker lite!

 

 

Alla tips är välkomna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag flyttade från en halvstor stad mellan Götet och Halmstad för några år sedan. Om du vill kan du få köpa mina polare :-D

Beror lite på hur gammal du är men det är nog stor sannolikhet att du träffar på dom på krogen.

 

När jag själv flyttade körde jag på metoden att bli kompis till en kompis kompis, om du förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gym?

 

Man står där och gör sina chest curls intill någon annan fåne och slänger ur sig ett "snygga triceps", och sen löser det sig därifrån?

 

Haha.. Duschen efter e väl där jag tänkt starta konversationerna:-D

E väl mer menat som att jag ska försöka hitta ngn att gymma med, så man slipper ta sej dit själv, blir alltid svårare då. Sen e de ju för de mesta fullt och man känner igen folk mer och mer kanske... Spenderar mest tid framför datan så måste utnyttja de ggr jag e utanaför lägenheten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag flyttade från en halvstor stad mellan Götet och Halmstad för några år sedan. Om du vill kan du få köpa mina polare :-D

Beror lite på hur gammal du är men det är nog stor sannolikhet att du träffar på dom på krogen.

 

När jag själv flyttade körde jag på metoden att bli kompis till en kompis kompis, om du förstår.

 

 

Jo har försökt att börja lite med kompis till kompis, och de går sakta framåt.. Nackdelen e ju att jag började med en enda polare här, så trådarna tar ett tag att lägga ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inte en "The Game", fast gällande kompisar istället för brudar?

 

Vadå!? Kan man inte applicera the Game på kompisar också? När jag neggade dig i ett PM blev ju du svinpå...

 

Jobb är inte att tänka på?

 

Kan ju bli spänt på jobbet om man skulle bli nobbad...

 

Gå med i nån diverse sekt som finns tillgänglig i stan. Du får garanterat vänner... för livet

8-)

 

Är Pokerforum en sekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt jobb, e bara ngn gång i månaden men e personalen där jag umgås med när de e utgång på schemat.

Men eftersom jag jobbar så pass lite och de på jobbet mest umgås med varandra, visst e vi många men tänkt försöka sprida mina vyer bredare än så, så vill jag hitta fler sätt.

 

Föreningar e absolut ett bra sätt, men finns dåligt med innebandy här å fotbollen vill jag inte komma till utan att vara i form, så tar en månad till.. Men riktigt bra idé! Den kommer användas..

 

Chest curls låter som bra träning, du har inga bilder?;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen:

Vet ju inte vadtrådskaparen är för en typ. :-P

 

Gått hotell & restaurang.. Tränar rätt mycke vanligtvis, inte kommit igång sen flytten bara. Innebandy och fotboll mest, men meningen att styrketräningen ska komma igång. Rätt öppen och social, brukar inte ha svårt att hitta nya polare, men eftersom de e en helt ny stad så känner jag mej inte riktigt hemma än..

E väl tänkt att de ska komma tips på alla möjliga saker, som alla kan använda, även om de inte flyttat till ny stad utan bara vill vidga sitt sociala umgänge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borja trana lagsport, finns det inte nagon pokerklubb du kan besoka.

 

Hur kommer det sig att du flyttade dit?

 

Tänkt börja med fotboll, men måste löpa lite först för att inte skämma ut mej helt efter att ha lagt på mig lite extra skinn under vintern! Problemet e att de jag frågat inte har ngn koll på klubbarna här i närheten, så måste hitta en halvkass klubb, ta mod till mig att gå dit fast risken finns att jag skämmer ut mej helt! De e såna saker de vore perfekt att ha ngn polare man kan haka på..

 

Firade midsommar här förra året och fastnade för både staden och folket!

 

 

Inte kollat så noga på pokerklubbar just i Falkenberg. Finns säkert i Halmstad å såna ställen annars, men visst vore de bra om de finns här, tack för tipset, ska undersökas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkt börja med fotboll, men måste löpa lite först för att inte skämma ut mej helt efter att ha lagt på mig lite extra skinn under vintern! Problemet e att de jag frågat inte har ngn koll på klubbarna här i närheten, så måste hitta en halvkass klubb, ta mod till mig att gå dit fast risken finns att jag skämmer ut mej helt! De e såna saker de vore perfekt att ha ngn polare man kan haka på..

 

Firade midsommar här förra året och fastnade för både staden och folket!

 

 

Inte kollat så noga på pokerklubbar just i Falkenberg. Finns säkert i Halmstad å såna ställen annars, men visst vore de bra om de finns här, tack för tipset, ska undersökas!

 

Eftersom jag är uppväxt 1,5-2 mil från Falkenberg och har spelat fotboll tills jag var 19 har jag rätt bra koll på fotbollslagen så ska nog kunna tippsa dig om nått lag att lira i där du kan dominera direkt. Den stora frågan är vilken nivå du kommer från? Finns lag allt från div 6 till superettan i Falkenberg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är uppväxt 1,5-2 mil från Falkenberg och har spelat fotboll tills jag var 19 har jag rätt bra koll på fotbollslagen så ska nog kunna tippsa dig om nått lag att lira i där du kan dominera direkt. Den stora frågan är vilken nivå du kommer från? Finns lag allt från div 6 till superettan i Falkenberg.

 

Känns som div 5-6 räcker utmärkt! Men ändå rätt seriösa träningar.. Problemet e att jag inte har tillgång till körkort, så ska inte ligga allt för långt bort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...