Ängeln17 Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Följande utspelade sig idag på SvS 200+20. Jag vet hur JAG gör 25 timmar om dygnet 8 dagar i veckan, men skulle vilja höra fler åsikter om hur den bör spelas. Hand 221411679 vid bord Id Texas Hold'em No Limit 10.00/20.00 Hand startade : den 28 januari 2007 18:28:30 Givarrunda Plats : 1 FI1 Summa : 800.00 Plats : 2 Knappen Summa : 990.00 Plats : 3 FI3 Summa : 980.00 SB Plats : 4 FI4 Summa : 1000.00 BB Plats : 5 UTG Summa : 1000.00 Plats : 6 UTG+1 Summa : 1000.00 Plats : 7 HERO Summa : 900.00 Plats : 8 FI 5 Summa : 1000.00 Plats : 9 FI 6 Summa : 1330.00 Plats : 10 FI7Summa : 1000.00 UTG & UTG+1 Lägg Hero Raise till 80 FI5-7 Lägg FI1 Reraise till 140 SB Lägg BB Syn Hero ?? Vad gör Hero och varför? Citera
eurythmech Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Syn uteslutet, du kan hamna i problem på floppen, och det blir inte helt lätt att stacka någon. Spela upp till ~350 känns rimligt, så kan man få någon tomtesyn av någon som inte har odds att syna preflop. Dega in på alla floppar. Citera
Gäst Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 What eury said även om jag hellre skulle säga ~t420. Citera
SuperAnton Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 alternativt stek-pusha redan här. Citera
MacDaddy Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Sällan jag ser en reraise-fold. Bara o pusha på. Citera
gizzze Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Ja, har du fått en reraise emot dig och en spelare efter som synat är det bara att stek-pusha. Du vill helst inte ha bägge motståndarna med dig på floppen, och det ligger redan en ganska bra summa med marker i mitten. Hoppas på att få 1 syn, eller plocka hem en ganska fin pott tidigt i turneringen. Citera
eurythmech Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Tror det är bra att få två syn faktiskt. Citera
nizze Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 Halvsvår sits. Korrekt är ju kanske att försöka få ut en av spelarna genom en re-re-raise. Vad jag kan anse som viktigt är att mixa litegrann, du markerar ju med en till raise väldigt tydligt AA/KK vilket gör att du knappast kommer få spel efter flop om FI inte träffar något som antagligen slår dig. Det går ju att spela på chans och syna för att maskera lite. Eftersom du inte sitter först kommer du måsta betta ut kraftigt om inte floppen är något vanskligt som JQK där är du antagligen är slagen av pocket som ändå skulle synat en rereraise. Fritt spekulerande! En liten fråga, hur utspelade sig första potten... kan du trycka i form av "fan-du-fick-in-färgen-jag-vill-inte-vara-med-nåmer"-tilt. Denna typ av allins ser man ofta med Ax som en form att försöka få upprättelse från första förlorade potten. Citera
Gahlster Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 Lite beroende på hur första handen gick till väga tycker jag. Hade nog gärna velat visa dessa AA för att kanske klonka lite bra image, och då vill jag ha så lite postfloppspel som möjligt. Skulle därför kunna pusha. Spelade vi inte första handen eller om vi har denna situation men inte vill visa AA(förutom vid SD eller IA + call) så låter ~t420 ganska vettigt i mina öron. Citera
Ängeln17 Postad 29 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2007 En liten fråga, hur utspelade sig första potten... kan du trycka i form av "fan-du-fick-in-färgen-jag-vill-inte-vara-med-nåmer"-tilt. Denna typ av allins ser man ofta med Ax som en form att försöka få upprättelse från första förlorade potten. Bra fråga. Ville se om någon skulle undra över det. Hade AK raisa till 100. Fick syner och floppen kom och har för mig (sitter på jobbet) att det blev både färg och stegdrag. Blev feg , check/folda. Kan förståss ha betydelse, men som någon sa, AK är bara två pappersbitar om du inte träffar. Va dessutom tidigt och ville inte riskera mer av stacken i det skedet. Edit: Men å andra sidan pushar jag inte direkt utan höjer "bara" 4x BB. Citera
Ängeln17 Postad 30 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2007 Som jag för står tycker de flesta en rereraise vore på plats. Jag spelade och tänkte så här: 1.Efter det att BB synat reraisen så finns det 370 marker i potten vilket motsvara 46 % av min återstående stackstorlek. I min värld är det värt att ta hem den potten på en gång utan motstånd. 2. Knappens höjning är en sk autoraise då det är en minireraise. Indikerar ingen jättestyrka. 3. BB syn va bara "jag sitter i BB och måste försvara den" = draghand typ sc etc. Beslutet blev att gå AI. Knappen syna med J9s:shock:, BB la sig. Självklart floppa knappen en J och på turn yterligar en J och som för att håna mig fullt ut kom en 9 på river . Han satte en kåk alltså. Men, men, SHIT HAPPENS . Det är ju bara att lira en ny när jag köpt en ny skärm som gick åt av den raka högern som FI fick pga sin usla syn. Det är inte utfallet jag funderar över utan om jag "bara" skulle reraisat pre, men troligen hade allt åkt in ändå på floppen då J va högsta kort och inget färgdrag eller stegdrag va synligt. Citera
Recommended Posts