Gå till innehåll

2 st Turneringar på PS 28/1


smile_6

Recommended Posts

Jag spelade 2 st NL som startade 18.00 på pokerstars. 11$ deepstack(DS) och 22$ vanlig.

 

Fick en dålig start på båda innan korten helt exploderade på 22$. Går upp till 6000 i marker och kortsnittet är suberbt. Får KK i mitten position, tidig höjning och 1 call så gör jag en rejäl höjning som tvingar höjaren allin. Han synar med AQ och träffar stegen(5-A) på rivern. Är nu nere runt 3500. Snart får jag KK igen. Höjer från sen position och SB eller BB synar(kommer inte ihåg vilken) med 99. Floppen kommer QJ10. Jag går all in och får en syn. Återigen den hemska rivern....8 kommer. Hamnar i shortstack situation och åker snart ut med AQ i en allin mot 44.

 

När jag åkt ut på 22$ så ligger jag runt 7000 på DS. Efter lite dueller och bra läggningar så hamnar jag strax under 4000. Får AQ och möter motstånd från 99(aaargh igen). Floppen kommer A och 2 låga kort. Jag bettar halva potten och han höjer strax över det dubbla. Funderar lite innan jag ställer in allt och otroligt så synar han. Rivern kommer naturligtvis 9.

 

En dag som man helst vill glömma.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får ni skärpa er! Psykologen med flera gör inget annat än att klaga på andras inlägg. Jag är less på att läsa meningslösa trådar, men jag, och många med mig, är ofantligt mer less på alla de besserwissers som endast skapar en tråkig stämning på forumet. Låt moderatorerna bestämma vad som får skrivas och inte!

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska ny här på forumet och är lite slarvig nu i början med att kolla alla underforum. Den här ska troligtvis ligga under badbeats....

 

Nizze, de e bara en kort historia hur en pokerturnerings kväll gick.

 

Menade inte alls att vara otrevlig... det är antagligen inga bad beats heller... menar bara att om alla skriver denna typen av inlägg när man åker ur turneringar blir forumet överhopat av "gnällhistorier". Däremot kan jag ge som förslag att du kanske startar en dagbok där du redogör för hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...