Gå till innehåll

PLO8 - notflopp med kasst lagdrag


Recommended Posts

PLO8 pa Party poker. Fiskigt som vanligt, inte sa mkt mer att saga om det.

 

Undrar hur som helst om jag gor ratt som spelar den har handen sa passivt.

 

***** Hand History for Game 5622852797 *****

0/0 Omaha Hi/Lo Game Table (PL) - Sun Jan 28 12:00:07 EST 2007

Table Table 126884 (Real Money) -- Seat 1 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: vvs70 ( $21.51)

Seat 2: BrianBoru ( $17.94)

Seat 3: HotnCold ( $14.38)

Seat 5: Dobross ( $29.51)

Seat 6: AK_4_7 ( $27.50)

Seat 7: Crackbaby_UK ( $47.06)

Seat 8: Roi2Coeur ( $10.64)

Seat 9: rayme2000 ( $28.22)

Seat 10: boti01 ( $28.32)

BrianBoru posts small blind (0.10)

HotnCold posts big blind (0.25)

** Dealing down cards **

Dealt to Crackbaby_UK [ 7d, 6c, 2h, 3s ]

Dobross calls (0.25)

AK_4_7 folds.

Crackbaby_UK calls (0.25)

Roi2Coeur folds.

rayme2000 folds.

boti01 folds.

vvs70 raises (1) to 1

BrianBoru folds.

HotnCold folds.

Dobross calls (0.75)

Crackbaby_UK calls (0.75)

 

Spelar garna den har handen mot samre motstand. Eftersom de hojer preflop ungefar en gang i timmen har jag ganska bra koll pa trolig HD har.

 

** Dealing Flop ** : [ 7s, 7h, 6h ]

Dobross bets (1)

Crackbaby_UK calls (1)

 

Vill helst se en hojning fran vvs70 naturligtvis men gor jag fel som bjuder in honom till att traffa en battre lag an jag?

 

vvs70 calls (1)

** Dealing Turn ** : [ 8d ]

Dobross bets (6.05)

Crackbaby_UK calls (6.05)

 

Tolkar faktumet att UTG bettar ut pott som att han satte sin lag och synar i forhoppningen att jag spelar mot tva A2xx.

 

vvs70 calls (6.05)

** Dealing River ** : [ 3c ]

Dobross bets (21.46)

Dobross is all-In.

Crackbaby_UK calls (21.46)

 

Slapper inte tredjenoten mot dom har nissarna.

 

vvs70 calls (13.46)

vvs70 is all-In.

Creating Main Pot with $61.88 with vvs70

Creating Side Pot 1 with $16 with Dobross

** Summary **

Main Pot: $61.88 | Side Pot 1: $16 | | Rake: $3

Board: [ 7s 7h 6h 8d 3c ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen mening med att bomba på flop - tycker du gör rätt där. På turn hade jag bombat pot efter hans bet. River är inget bra för dig alls. Check eller syn (dvs tycker du gjorde rätt som synade hans bet). Du får nog halva potten här, men med turlig river (ess) kunde du lika gärna gjort full sweep. Ändå ok spelat.

 

Håller med iamivar (känner igen nicket från SvS där han är en bra hi lo spelare) om att 2376 kanske inte är bästa handen, men syn av inte alltför stora raises pre när det är deepstack poker gillar jag. Kommer det A+4 eller 5 så har vi en jättebra hand där vi kan vinna mycket.

 

Alltså: tycker du gjorde rätt på flop med slowspel, borde bombat pott på turn

 

och du lägger väl ut facit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att motståndet är fiskigt blir det ju extra attraktivt att bomba på floppen. Det är ju just dessa lägen som gör PLO8 så lönsamt mot dåligt motstånd, att fi inte kan släppa sin A2xy eller AAxy (de enda händerna de flesta kan tänkas höja med) i dessa lägen. Även om det är relativt välkänt att man inte ska dra till halva potten har många fan så svårt att låta bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bombar nog flopp, har någon kombodrag lär det ju bli åka av oavsett. Inget jag direkt tänkt igenom dock.

 

Om det kommer en bräda med låg och A ute så har handen schysst potential att stycka någon med bara nötlåg.

 

Ja... Men den har nog ungefär dubbelt så schysst potential att bli uppäten av a23x.

Jamen alltså...Vi måste ju typ pricka a4x, a5x eller a67 där x är låg för att få något riktigt bra läge. I vilket fall drar vi sällan på något bättre än en hålskott för högen. Med någon suit kan jag nog kanske tänka mig att spela handen mot halvkasst motstånd, men nu, njaa... För högen så är det liksom 32o och 67o vi spelar med.

 

Med tanke på att motståndet är fiskigt blir det ju extra attraktivt att bomba på floppen. Det är ju just dessa lägen som gör PLO8 så lönsamt mot dåligt motstånd, att fi inte kan släppa sin A2xy eller AAxy (de enda händerna de flesta kan tänkas höja med) i dessa lägen. Även om det är relativt välkänt att man inte ska dra till halva potten har många fan så svårt att låta bli.

 

Jo, precis... Med så många idioter (som det bevisligen finns på dessa nivåer) så är det väl lika bra att försöka dra in pengar innan någon fyller något? Speciellt eftersom att vi i princip alltid kommer betala av om någon skulle flyta in en högre kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... Men den har nog ungefär dubbelt så schysst potential att bli uppäten av a23x.
Right, det är därför man inte lägger in mycket pengar på flopparna där det händer.

 

Dessutom kan man ta potter osynad.

 

Anyway, vet inte om det är bra, men visst finns det anledningar att spela handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... Men den har nog ungefär dubbelt så schysst potential att bli uppäten av a23x.
Jo, men handen spelas inte for att den ar bra utan for att jag tror mig ha ratt bra koll pa vad mostandet har for hander. Vilket gor det hyfsat latt att plocka udda floppar som 99xx, TTxx exempelvis + att vi kan traffa som i det har fallet.

 

Oftast hamnar korten i mucken efter floppen naturligtvis.

 

Ingen mening med att bomba på flop - tycker du gör rätt där. På turn hade jag bombat pot efter hans bet.
Nja, pa turn vill jag garna att tva spelare hanger med eftersom jag knappast kommer kunna scoopa utan ett ess pa river [edit: och kommer ess pa river vinner jag nog bara laghanden ganska ofta] - jag kommer anda inte slappa kaken oavsett riverkort. Ska det bombas ska vi bomba pa flopp som jag ser det. Och det skulle jag nog gjort...

 

iamivar och Hjort, om vi slapper fragan huruvida handen ar spelbar, finns det nagan anledning att hoja pa turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iamivar och Hjort, om vi slapper fragan huruvida handen ar spelbar, finns det nagan anledning att hoja pa turn?

 

Nej, att höja turn blir ju verkligen kasst om du är rätt säker på att de har a2xx.

 

Stackarna åker ju in ändå, så det blir helt onödigt att riskera att trycka bort någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...