Gå till innehåll

hur står ni ut?


morsan

Recommended Posts

Intressant tanke. Men vad ska man sätta det i för referensram?
Det kan vara att du vill bygga en fin strategi, att försöka lära känna dina motståndare så väl som möjligt, att du vill gambla, att du vill hitta bra bet, att du vill spela många händer, att du vill sitta i flowet och låta markerna glida runt, mm.

 

Efter ett tag så kan man ju se spelets egen estetik och behöver inte direkt motiveras för att titta på det. Hamnar man i "jag måste vinna mot den andre killen" så kommer det bli en massa frustration. Poker är helt enkelt inte något man vinner konsistent i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Helt enkelt så handlar det om självförtroende.

Vilket man får av en good streak. En vild gissning är att du har plussat rätt bra den sista månaden?

 

Vill inte verka spydig eller så men personligen har jag ganska många gånger känt att "nu för tiden tiltar jag aldrig" och liknande för att en tid senare vara tillbaka mer lättiltad än nånsin och inse att den tidigare opåverkbarheten främst var ett resultat av att klonken var med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara att du vill bygga en fin strategi, att försöka lära känna dina motståndare så väl som möjligt, att du vill gambla, att du vill hitta bra bet, att du vill spela många händer, att du vill sitta i flowet och låta markerna glida runt, mm.

 

Efter ett tag så kan man ju se spelets egen estetik och behöver inte direkt motiveras för att titta på det. Hamnar man i "jag måste vinna mot den andre killen" så kommer det bli en massa frustration. Poker är helt enkelt inte något man vinner konsistent i.

 

Tack. Var tvungen att sätta mig och spela en stund och ha de här tankarna i bakhuvudet. Antar att det tar ett tag att "lära om".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok megafisk som dragit in 15000kr de senaste 6månaderna på den nivån ok, bra veta.

 

 

Du har aldrig funderat på anledningen till att du vunnit 15K? Förmodligen kommer den större delen av dom pengarna av just dom "idioter" som synar ner allt med allt. Gå du upp i nivå för att slippa dessa utdragningar, men då försvinner åxå dina största inkomstkällor och du får hitta på nått annat sätt för att vinna "lätta" pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har aldrig funderat på anledningen till att du vunnit 15K? Förmodligen kommer den större delen av dom pengarna av just dom "idioter" som synar ner allt med allt. Gå du upp i nivå för att slippa dessa utdragningar, men då försvinner åxå dina största inkomstkällor och du får hitta på nått annat sätt för att vinna "lätta" pengar

 

klart dom har betalat mig bra tidigare men högre upp finns oxå mycke fisk om troligen betalar av som sagt hade jag inte haft ett bra "grundspel" hade jag varit åtskilliga 1000lappar - denna månaden. börjar man förlorar 9 av 10 potter där du är extrem storfavorit är de kanske inte så konstigt jag postar en sån här tråd.

 

klart de har betalat av mig förut men inser fortfarnade inte varflör allt ska komma just nu, 46tusen händer och man förväntar sig att de släpper, man förväntar sig att bra spel ska belönnas men iställe blir man straffad på river.

 

jag är full mår dåligt och är jävligt less. därav denna tråden patetiskt visst de tar jag.

 

behöver skriva av mig få tips på vad man kan göra osv ska försöka importera handhistoriken till pokeroffice så kan jag posta 50-60händer så får ni se vad jag går igenom, förstår att jag låter som en "jätte fisk" i era ögon men hade jag varit de hade jag antagligen inte kunnat plusa de jag gjort de senaste 6månaderna. försöker hela tiden bli bättre så klart och varje timme så känner man att man utvecklas lite som spelare, men de är extremt tungt att de som gör skillnaden för en riktigt riktigt bra månad och en urusel är badbeatsen losar man 1-2 inköp per sesion i rena badbeats känns poker tungt och jobbigt inte alls kul och den glädje man kände förut.

 

kanske ska trösta mig med att jag fortfarnade är + denna månaden men de känns ändå förjävligt. losade man händer pga av dåligt spel eller rent av coinflips fine nåt jag kan förbättra, men som de är just nu så spelar jag dessa händer rätt för poker går ju ut på att få in pengarna som favorit? eller har jag missuppfattat nåt stort?

 

leder jag med runt 90-94% så bör jag alltså vinna typ 9 av 10 runt räknat och inte losa 9 av 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart dom har betalat mig bra tidigare men högre upp finns oxå mycke fisk om troligen betalar av som sagt hade jag inte haft ett bra "grundspel" hade jag varit åtskilliga 1000lappar - denna månaden. börjar man förlorar 9 av 10 potter där du är extrem storfavorit är de kanske inte så konstigt jag postar en sån här tråd.

 

klart de har betalat av mig förut men inser fortfarnade inte varflör allt ska komma just nu, 46tusen händer och man förväntar sig att de släpper, man förväntar sig att bra spel ska belönnas men iställe blir man straffad på river.

 

jag är full mår dåligt och är jävligt less. därav denna tråden patetiskt visst de tar jag.

 

behöver skriva av mig få tips på vad man kan göra osv ska försöka importera handhistoriken till pokeroffice så kan jag posta 50-60händer så får ni se vad jag går igenom, förstår att jag låter som en "jätte fisk" i era ögon men hade jag varit de hade jag antagligen inte kunnat plusa de jag gjort de senaste 6månaderna. försöker hela tiden bli bättre så klart och varje timme så känner man att man utvecklas lite som spelare, men de är extremt tungt att de som gör skillnaden för en riktigt riktigt bra månad och en urusel är badbeatsen losar man 1-2 inköp per sesion i rena badbeats känns poker tungt och jobbigt inte alls kul och den glädje man kände förut.

 

kanske ska trösta mig med att jag fortfarnade är + denna månaden men de känns ändå förjävligt. losade man händer pga av dåligt spel eller rent av coinflips fine nåt jag kan förbättra, men som de är just nu så spelar jag dessa händer rätt för poker går ju ut på att få in pengarna som favorit? eller har jag missuppfattat nåt stort?

 

leder jag med runt 90-94% så bör jag alltså vinna typ 9 av 10 runt räknat och inte losa 9 av 10.

 

 

posta hand historik och motbevisa för oss att du inte är den där monsterfisken som man ser framför sig=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förlorar en hand (eller 100händer), där jag är stor favorit när pengarna åker in, så klappar jag mig på axeln och blir glad för att jag spelat bra!

 

Seriöst, lyssna på Hjort (det mesta iaf;-), jag håller med...

 

Detatchment is the shit 8-)

& the long run can be longer than you think...

 

Ta det lungt och lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det på de här borden man börjar respektera folks höjningar?

 

** Game ID

** [Hold em] (25.00|50.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Five_Aces sitting in seat 1 with $4650.00 [Dealer]

- hager sitting in seat 2 with $4361.00

- Hero sitting in seat 3 with $13725.82

- Perosa sitting in seat 4 with $5707.00

- Retard sitting in seat 5 with $10705.00

- -Ricki- sitting in seat 6 with $4526.00

hager posted the small blind - $25.00

Hero posted the big blind - $50.00

Perosa folded

Retard raised - $300.00

-Ricki- folded

Five_Aces folded

hager folded

Hero raised - $849.00

Retard raised - $2300.00

Hero called - $2300.00

** Dealing the flop: 7 of Clubs, 8 of Spades, 2 of Clubs

Hero checked

Retard went all-in - $8405.00

Hero called - $8405.00

** Dealing the turn: 3 of Clubs

** Dealing the river: Ace of Diamonds

Retard shows: 10 of Clubs, 10 of Hearts

Hero shows: King of Clubs, King of Spades

Hero wins $21432.00 from the main pot

End of game

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket man får av en good streak. En vild gissning är att du har plussat rätt bra den sista månaden?

 

Vill inte verka spydig eller så men personligen har jag ganska många gånger känt att "nu för tiden tiltar jag aldrig" och liknande för att en tid senare vara tillbaka mer lättiltad än nånsin och inse att den tidigare opåverkbarheten främst var ett resultat av att klonken var med mig.

Tvärtom jag har haft en riktig downswing senaste 2 veckorna vilket säkert var nyttigt för mig. Har väl fungerat som en slags vaccsination verkar det som, jag har inte full koll på dom psykologiska aspekterna gällande tiltning men inställningen borde vara avgörande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden handlar väl egentligen om en sak: att gråta ut.

 

Det är ju inte det minsta konstigt att man hamnar i perioder då man bara inte kan vinna en enda jävla pott. Har motståndaren en out, så vet man att den kommer att komma på rivern...

 

Vad göra? INGET! Man kan ju inte göra något annat än att fortsätta spela bra, för det kan ju inte fortsätta hur länge som helst. Det är ingen förbannelse man drabbats av, även om det kan kännas så.

 

Jag har under en månads tid nu åkt på sjukt mycket utdragningar. Konstigt spel av motståndarna där pengarna åkt in på hålstegdrag som de klonkar in, och massa annat. Sånt får en ju att få en smärre hjärnblödning, så lösningen för mig har varit att ta ett break och undvika tilten.

 

Så ta... ta ett break, gråt ut lite... och kom sen tillbaka till verkligheten och fortsätt spela.

Man vill ju möta de här dåliga motståndarna, och det är ju så att de från gång till gång faktiskt kommer att dra ut en. Ibland mer, ibland mindre, men i långa loppet så förlorar de pengar till en.

 

Acceptera detta faktum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har sagts förut, men tål att sägas igen. Man ska inte förbanna andras utdragningar, man ska välsigna dem. Varför det?

 

För det första går en bra spelare oftare in som favorit än vad en dålig spelare gör. Den dålige får därför oftare chansen att vinna pga träffad kicker/hålpipa/underpar-som-blir-set etc på river. Att fiskarna ofta drar ut är ett gott tecken på att de är just fiskar.

 

För det andra bör du fråga dig varför fiskarna fortsätter att spela poker. Om chansen till utdragningar försvann, vilket du verkar önska, skulle naturligtvis fisken försvinna direkt. En träffad hålpipa på river bör ses som en lönsam marknadsföringsinsats riktad till dina bästa kunder. Fisken vinner en stor pott på tur, blir glad - och fortsätter spela bort sina pengar till dig.

 

Ärligt talat måste jag även ifrågasätta din förståelse för slumpmomentet i poker. Du skriver att du bör vinna 9 av 10 om du går in som 90-procentig favorit. Det är vad du kan förvänta dig, ja. Och vad som i stort sett garanterat kommer att hända på lång sikt, över tusentals sådana situationer (vilket inte är detsamma som antal spelade händer). Vad som kan hända på kort sikt är i princip vad som helst.

 

Bristande förståelse för sannolikhetslära kan vara en STOR lucka i poker om humör och spel påverkas av "osannolika" utdragningar, som i själva verket är så sannolika att du kommer att drabbas av dem igen och igen och igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...