Gå till innehåll

Nytt försök på Everest, NL50 SH + MTTs på andra siter


ChRiiLLe

Recommended Posts

Har nu avslutat en 3h lång session nu som slutade på $101,37.

Turneringen åkte jag ut efter 2h, låg stabilt en liten bit över average, men jag tappade sedan när jag kollade ner på TT och en person innan mig degar (1/3 av min stack) och jag synar och han visar upp AA.

Tappade ner mer sen och låg på runt 5.5k när blindsen var på 300/600 och jag kollar ner på KK på SB, vilket gör att stacken åker in. Får syn av AQs som träffar tvåparet på turn/river. Blev plats 238 avungefär 1150.. ITM låg vid 153 spelare.

 

9/4 - $151,2

 

En trevlig hand som kom lite innan jag slutade spela :)

 

***** Hand History for Game 5857618785 *****

$ 50 USD NL Texas Hold'em - Monday, April 09, 14:37:09 ET 2007

Table Table 125923 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 3: rambotheman ( $ 55.27 USD )

Seat 10: ChRiiLLe ( $ 75.75 USD )

Seat 2: bjolar ( $ 69.19 USD )

Seat 9: BANGERANG1 ( $ 40.90 USD )

Seat 1: vancard ( $ 7.71 USD )

Seat 6: Labusz81 ( $ 47.75 USD )

Seat 5: Cancamusa ( $ 54.10 USD )

Seat 4: labosse ( $ 45.99 USD )

Seat 7: SEM01 ( $ 23.75 USD )

Seat 8: timotey222 ( $ 21.75 USD )

rambotheman posts small blind [$ 0.25 USD].

labosse posts big blind [$ 0.50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ 6h 6c ]

Cancamusa folds

Labusz81 raises [$ 2 USD]

SEM01 calls [$ 2 USD]

timotey222 calls [$ 2 USD]

BANGERANG1 folds

ChRiiLLe calls [$ 2 USD]

vancard folds

bjolar folds

rambotheman folds

labosse calls [$ 1.50 USD]

 

** Dealing Flop ** [ Th, Qh, 6s ]

labosse bets [$ 2 USD]

Labusz81 raises [$ 9.50 USD]

SEM01 is all-In [$ 21.75 USD]

timotey222 folds

ChRiiLLe is all-In [$ 73.75 USD]

labosse is all-In [$ 41.99 USD]

Labusz81 folds

 

** Dealing Turn ** [ 5h ]

 

** Dealing River ** [ 4s ]

 

labosse shows [ Qc, Ts ]two pairs, Queens and Tens.

SEM01 shows [ Qd, Ac ]a pair of Queens.

ChRiiLLe shows [ 6h, 6c ]three of a kind, Sixes.

ChRiiLLe wins $ 29.76 USD from side pot #2 with three of a kind, Sixes.

ChRiiLLe wins $ 44.48 USD from side pot #1 with three of a kind, Sixes.

ChRiiLLe wins $ 82 USD from the main pot with three of a kind, Sixes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förra veckans forumturnering på 24hPoker gick ganska bra, slutade på en 5e plats. Spelade även frirullen den veckan och landade precis ITM.. Hela $4,9 ::

Denna veckas forumturnering gick inge vidare, åkte ur ganska tidigt. Spelade inte så bra heller.

 

Blev även lite grind igår som slutade rätt illa.. Spelade dåligt och backade $86,65.

Så, förhoppningsvis ska jag vinna tillbaka det nu :P Har blivit lite dåligt med spelande nu pga att jag gått och blivit sjuk igen, men börjar bli bra nu så nu har jag orken igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade på $20,3 efter 1½ timmes grind i söndags.. Spelade inte så bra heller, så får väl kanske vara nöjd över att det inte blev lägre.

Spelade forumturneringen idag igen, 42 startanden.. Bubblade på en 9e plats, så blev ett par biobiljetter i alla fall :)

 

Har inte blivit något grind den här veckan då jag varit för trött, jobbat över för att kunna vara ledig på måndag, så under helgen blir det troligen en del grind och någon/några turnering/ar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade April på $366, ganska dugligt tycker jag med tanke på mängden jag spelat (väldigt lite). Har dock haft en liten downperiod nu i under senaste sessionerna.

 

Testar lite SH just nu, inte hänt så mycket men ligger på $20 ungefär..

 

Har tänkt försöka spela in Xboxet hos 24hPoker nu under Maj i deras Cardroom 2.

 

En hand från dagens spel som jag har lite funderingar över:

$50 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, May 01, 15:13:00 ET 2007

Table Table 126860 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Alexykr ( $48.95 USD )

Seat 3: luke1377 ( $40.15 USD )

Seat 4: richardjos ( $57.30 USD )

Seat 5: forst1 ( $47.85 USD )

Seat 6: MisterGekko ( $49.70 USD )

Seat 2: ChRiiLLe ( $50 USD )

Alexykr posts small blind [$0.25 USD].

ChRiiLLe posts big blind [$0.50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ Qd Kd ]

luke1377 raises [$1 USD]

richardjos calls [$1 USD]

forst1 folds.

MisterGekko calls [$1 USD]

Alexykr folds.

ChRiiLLe calls [$0.50 USD]

 

** Dealing Flop ** [ Tc, Jd, Kh ]

ChRiiLLe bets [$3.50 USD]

luke1377 folds.

richardjos raises [$19 USD]

 

Den kom direkt när jag satt mig nästan.. Är det självklar fold här? Eller finns der något som motiverar att pusha här? (Enbart syn ser jag inte som något alternativ i alla fall).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du ska släppa KQ, tror inte fi gör sådär med en sämre hand. Å andra sidan lär ju ditt stegdrag vara levande i allra högsta hugg. känns som fi sitter på typ en KJ/J10, en floppad stege hade han förmodligen inte lirat så. Med tanke på de lilla du investerat finns de inte något annat än fold i mina ögon.

 

Lycka till i maj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du ska släppa KQ, tror inte fi gör sådär med en sämre hand. Å andra sidan lär ju ditt stegdrag vara levande i allra högsta hugg. känns som fi sitter på typ en KJ/J10, en floppad stege hade han förmodligen inte lirat så. Med tanke på de lilla du investerat finns de inte något annat än fold i mina ögon.

 

Lycka till i maj!

Tack :)

 

Och en fold blev det också. Dock så spelade FI grymt aggro hela tiden och degade några gånger med halvbra träffar.. Så hade den inträffat i ett senare skede i spelet hade jag nog degat, med tanke på hans spel.. Vad tycker du om det?

 

 

 

 

Blev lite spelande igår på CR2, har gett upp hoppet om Xboxet redan då det visade sig att det nästintill skulle vara omöjligt för mig att lira in det :P

Gillade inte klienten heller och spelade lite halvdåligt plussa i alla fall runt 15-20 dollar..

 

En hand som inträffade som jag är lite fundersam över är:

 

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit) - den 2 maj 2007 18:01:49

Table TH 577 (Real/Cash Game)

Seat 1: ChRiiLLe12 (52.00)

Seat 2: GoGetta (52.50)

Seat 3: noknok1 (18.11)

Seat 4: Danino1111 (71.03)

Seat 5: Bzykogrom (61.15)

Bzykogrom post SB 0.25

ChRiiLLe12 post BB 0.50

** Deal **

ChRiiLLe12 [Qs, Ah]

GoGetta [N/A, N/A]

noknok1 [N/A, N/A]

Danino1111 [N/A, N/A]

Bzykogrom [N/A, N/A]

 

*** Bet Round 1 ***

GoGetta Raise to 2.00

noknok1 Call 2.00

Danino1111 Call 2.00

Bzykogrom Fold

ChRiiLLe12 Raise to 7.00 <--- Är detta för aggresivt? Är som sagt inte särskilt hemma på SH..

GoGetta Call 7.00

noknok1 Call 7.00

Danino1111 Call 7.00

 

*** Flop(Board): *** : [5c, 10s, 3s]

 

*** Bet Round 2 ***

ChRiiLLe12 Check

GoGetta Check

noknok1 All-in 11.11 <--- Readen jag har på honom är att han är väldigt dålig och med tanke på hans stackstorlek degar han vad han än har här.. Har sett honom syna ner tom tidgare.

Danino1111 Fold

ChRiiLLe12 All-in 45.00 <--- Här degar jag för att själv isolera mig mot noknok1, har en stark känsla av att GoGetta inte träffat då han enbart checkar, har honom som lite aggro och har tyckt han bettat vid träffar tidigare.

 

 

Kommentarer? Borde jag enbart synat pre-flop eller fungerar höjningen (kanske mer?)

Flopp-spelet.. Vad borde jag göra här? Som jag gjorde med tanke på den "read" jag har, eller foldat? Syn ser jag inte som något alternativ i alla fall..

 

 

Blir nog att köra lite mer short handed på Party idag, samt den sista rankingturneringen på Stars.

 

Vore kul om fler ville kommentera händerna också :) Sen undrar jag även om det är någon som har något tips på en bonus som kan klaras på min nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo precis, inte läst igenom din gamla post men minns inte att du hade nån speciell read på han när jag läste de senast. Men som du säger så blir de med större sannolikhet push om du vet att han är aggro (och lite fiskig?)

 

I AQ tycker din reraise pre är bra. antingen köper du oftast hem den preflopp annars är de ofta till att betta på floppen och ta hem den där. Nu träffar du istället ingenting och shortstacken ställer. Är du säker på den andra är tom är väl bättre att bara syna mot att riskera att han floppat set och tar hela ditt inköp. Jag skulle inte riskera ett helt inköp som du gör där. Du har ju riktigt bra potodds att dra ut han om han nu träffat något. Klurig hand, men syn skulle jag föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo precis, inte läst igenom din gamla post men minns inte att du hade nån speciell read på han när jag läste de senast. Men som du säger så blir de med större sannolikhet push om du vet att han är aggro (och lite fiskig?)

Nee hade som sagt ingen read när den handen utspelade sig, utan den kom först senare.. (Jo fisk skulle man nog kunna kalla honom :-P)

 

I AQ tycker din reraise pre är bra. antingen köper du oftast hem den preflopp annars är de ofta till att betta på floppen och ta hem den där. Nu träffar du istället ingenting och shortstacken ställer. Är du säker på den andra är tom är väl bättre att bara syna mot att riskera att han floppat set och tar hela ditt inköp. Jag skulle inte riskera ett helt inköp som du gör där. Du har ju riktigt bra potodds att dra ut han om han nu träffat något. Klurig hand, men syn skulle jag föredra.

Okej. Tack för dina kommentarer igen :-D

Självklart borde jag tänkt mer på att han kan ha träffat set som han väljer att slowplay.. Tanken gick inte riktigt i dem banorna då.. Utan blev att degade, lillstacken visade QJ och jag träffade ett A på river och vann.. Men som sagt, hade han träffat ett set bakom mig hade det kunnat bli väldigt dyrt..

 

 

 

Dagens spel då:

Har nog ingen förklaring till hur jag började dagen idag.. Slaskade/Bluffade bort ungefär $160-$170 ganska snabbt, vet inte riktigt vad jag tänkte då.. Lyckades dock hålla mig ifrån tilten och kunde styra upp det så det slutade "bara" på -$23,47.

Har enbart spelat short handed och tycker det gått rätt bra (förutom början då :oops:)

Spelade även dagens rankingturnering.. Blev inte så många händer spelade, var kortdöd största delen.. Lyckades dock landa på en 13e plats.

 

 

Har två händer som kändes lite osäkra på hur jag ska lira pre-flop:

 

$50 USD NL Texas Hold'em - Thursday, May 03, 14:12:18 ET 2007

Table Table 127657 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: Chaosklamsi ( $79.25 USD )

Seat 6: teddybeargbg ( $47.20 USD )

Seat 4: ChRiiLLe ( $64.58 USD )

Seat 2: tjprunty ( $72.16 USD )

Seat 5: LG_97 ( $15.04 USD )

tjprunty posts small blind [$0.25 USD].

Chaosklamsi posts big blind [$0.50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ Kh Ad ]

ChRiiLLe raises [$2 USD]

fabster82 has joined the table.

LG_97 calls [$2 USD]

teddybeargbg folds

tjprunty calls [$1.75 USD]

Chaosklamsi raises [$11.50 USD]

ChRiiLLe ???

 

Vad gör jag här? Syn? Dega? FI har varit ganska aggro, så fold är inget alternativ då?

 

 

$50 USD NL Texas Hold'em - Thursday, May 03, 16:01:09 ET 2007

Table Table 127657 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 4: ChRiiLLe ( $106.80 USD )

Seat 1: NiDa_ ( $48.18 USD )

Seat 3: Olympic5 ( $49.75 USD )

Seat 6: Ete_Petete ( $60.50 USD )

Seat 5: Man0nTilt ( $54 USD )

Seat 2: Party_Nurse ( $48.97 USD )

ChRiiLLe posts small blind [$0.25 USD].

Man0nTilt posts big blind [$0.50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ Qh Qd ]

Ete_Petete raises [$2 USD]

NiDa_ folds

Party_Nurse folds

Olympic5 calls [$2 USD]

ChRiiLLe raises [$7.75 USD]

Man0nTilt folds

Ete_Petete raises [$22 USD]

Olympic5 folds

ChRiiLLe ???

 

Här känner jag mig heller inte riktigt bekväm.. Ingen direkt read på FI heller.. Så vad gör jag?

 

 

Och en sista hand:

$50 USD NL Texas Hold'em - Thursday, May 03, 15:52:28 ET 2007

Table Table 127657 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 4: ChRiiLLe ( $58 USD )

Seat 1: NiDa_ ( $49.25 USD )

Seat 3: Olympic5 ( $52.05 USD )

Seat 5: MikeHobbit ( $48.65 USD )

Seat 6: Ete_Petete ( $49.25 USD )

ChRiiLLe posts small blind [$0.25 USD].

MikeHobbit posts big blind [$0.50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ Ad Qs ]

Ete_Petete folds

NiDa_ folds

Olympic5 folds

ChRiiLLe raises [$1.75 USD]

MikeHobbit calls [$1.50 USD]

 

** Dealing Flop ** [ As, 9d, 8d ]

ChRiiLLe bets [$3 USD]

MikeHobbit raises [$6 USD]

ChRiiLLe calls [$3 USD]

 

** Dealing Turn ** [ Qc ]

ChRiiLLe bets [$10 USD]

MikeHobbit calls [$10 USD]

 

** Dealing River ** [ 4d ]

ChRiiLLe checks

MikeHobbit is all-In [$30.65 USD]

ChRiiLLe ???

 

FI tycker jag inte visat sig särskilt duktig vid bordet..

Floppen och turn tycker jag mig inte se något fel på.. Den lilla re-raisen på floppen tycker jag nästan känns som han skulle sitta på Ax.

När river kommer vet jag inte riktigt varför jag checkar, troligen rädd för den tredje rutern.. Borde jag betat ut även här istället för att checka?

Tycker det luktar svaghet om min egna check och när han då ställer blir jag osäker på om han har träffat färgen eller inte. Vad gör man här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med AK hade jag förmodligen degat med tanke på att han var aggro. Du borde ha en coinflipp iallfall. Frågan är hur stora swings du vill ha.

 

QQ hade jag förmodligen slängt, men var ett tag sen jag lirade på 0.25/0.50 nivån, men den typen av raise lite högre upp är oftast AA/KK av en halvnormal FI. Men inget jättefel att dega finns säkert de gånger han har AK, JJ kanske även 1010 och AQ.

 

I AQ handen tycker jag du spelar bra om du synar river. Visst han kan satt flushen. Tycker dock ditt turnbet är vekt, betta mer säg runt 12-13. Antingen kan du ta linjen att betta ut tex 15 och folda för omslag eller check syna och hoppas att han inte har flushat. Har han de är de bara reloada och betta ännu hårdare färgdraget ligger ut =) Jag hade även om de kanske satt i maggropen att man var torsk synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Med AK hade jag förmodligen degat med tanke på att han var aggro. Du borde ha en coinflipp iallfall. Frågan är hur stora swings du vill ha.

 

QQ hade jag förmodligen slängt, men var ett tag sen jag lirade på 0.25/0.50 nivån, men den typen av raise lite högre upp är oftast AA/KK av en halvnormal FI. Men inget jättefel att dega finns säkert de gånger han har AK, JJ kanske även 1010 och AQ.

 

I AQ handen tycker jag du spelar bra om du synar river. Visst han kan satt flushen. Tycker dock ditt turnbet är vekt, betta mer säg runt 12-13. Antingen kan du ta linjen att betta ut tex 15 och folda för omslag eller check syna och hoppas att han inte har flushat. Har han de är de bara reloada och betta ännu hårdare färgdraget ligger ut =) Jag hade även om de kanske satt i maggropen att man var torsk synat.

 

AKn degade jag, resulterade i att han kastade sin hand.. Känns som det troligen skulle kunna vart TT eller något sådant då..

 

QQ-handen spelade jag ganska illa tycker jag, vet inte varför, men tog en syn för att sedan dega på en J-hög bräda. Han foldade då.. Troligen AK.

 

AQ handen kände jag på mig att jag inte skulle kunna släppt.. Hade jag betat 15 och fått omslag för 15 till hade jag känt mig för comittad för att kunna kasta den, slutade med att jag synade, väntade på att få se stacken glida över till honom.. Blev smått förvånad när han visade upp [ 3h, Qd ]

 

 

Har satt in $600 på Unibet nu, ska cleara i alla fall $1k av deras $3k bonus, om jag har tid och ork så blir det eventuellt $2k.

 

Ska nu lira en $11 shoot-out och snart en $22 - $5k Garanti på Party, återkommer troligen senare med lite händer :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat ungefär 3½ timme nu, 6-9 bord.. Började segt med flera stycken utdragningar, men efter ett tag började korten falla i min smak istället och tog mig upp på strax över $100 plus.. Dock lyckades klienten hänga sig när jag befann mig i en pott där jag satt med kåk på en färgad bräda och FI bombar på, men jag kan inte trycka någonstans utan blir "Sitting out" och missar en (väldigt troligt) stor pot!

Detta fick mig lite på tilt så några händer senare lyckas jag bluffa bort $67 helt utan träff mot en kåk :S

Fortsatte spela ett tag efter det och slutade till slut på $40,54. Samt 249,5 VIP inspelade.. Så får väl vara nöjd ändå :P

Har inte haft tid att ta några händer då det blev ganska hektiskt, ska se om jag kan hitta nån sen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde skriva att jag bubblade första omgången i Shooutouten, AK vs AJ all in pre, hade jag vunnit den hade jag tagit ut honom då jag hade väääldigt väldigt lite större stack än honom.. Men självklart träffar han sin knekt och det blir jag som åker handen efter. Surt sa räven!

Turneringen kunde jag inte koncentrera mig på då jag satt med 7st cash game bord uppe så den åkte jag ganska tidigt i..

 

Lirade en 1½ timmes session idag, gick väldigt upp o ner, satt o lirade 7 bord hela tiden.. Bluffade bort ungefär ett inköp, förstår mig inte på mig själv.. Vet att det inte går att bluffa på den här nivån, ändå fortsätter jag att försöka.. Nåja, lyckades sluta ungefär $20,15 upp iaf och 120 VIP poäng till inspelade.

 

3 händer från dagens lir:

- spibs sitting in seat 2 with $95.45

- karik70 sitting in seat 3 with $4.75

- Philip5767 sitting in seat 4 with $54.35

- ChRiiLLe123 sitting in seat 5 with $42.75

- Vidalv sitting in seat 6 with $53.00 [sitting out]

- Fcpetterson sitting in seat 8 with $29.60

- Rifle80 sitting in seat 10 with $14.85 [Dealer]

 

spibs posted the small blind - $0.20

karik70 posted the big blind - $0.40

Fcpetterson posted to play - $0.40

** Dealing card to ChRiiLLe123: Jack of Hearts, Ace of Diamonds

Philip5767 folded

ChRiiLLe123 raised - $1.60

Fcpetterson called - $1.60

Rifle80 folded

spibs folded

karik70 folded

 

** Dealing the flop: Jack of Spades, 3 of Diamonds, Jack of Clubs

ChRiiLLe123 bet - $2.00

Fcpetterson called - $2.00

 

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

ChRiiLLe123 bet - $5.00

Fcpetterson went all-in - $26.40

ChRiiLLe123 ???

 

Helt utan read (lirar så många bord så inget jag hinner hålla reda på), vad gör jag här?

Vet att floppbeten var lite i klenaste laget i alla fall.. Har svårt att sätta FI på någon hand över huvud taget här.. Med tanke på att folk är allmänt dåliga på den här nivån (OBS! Är full ring, dock inte fullt nu bara, om det gör någon skillnad), bör jag syna?

 

 

 

- LaParka sitting in seat 1 with $45.25

- Bierma sitting in seat 2 with $48.80

- Vidalv sitting in seat 3 with $108.33

- ChRiiLLe123 sitting in seat 4 with $48.00

- Morstorp1 sitting in seat 5 with $59.95

- TDS59 sitting in seat 6 with $23.20

- Tarti75 sitting in seat 7 with $28.15 [Dealer]

- 1najden sitting in seat 8 with $49.25

- karik70 sitting in seat 9 with $37.35

- bigtobbe sitting in seat 10 with $20.78

 

1najden posted the small blind - $0.25

karik70 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to ChRiiLLe123: King of Spades, King of Clubs

bigtobbe folded

LaParka folded

Bierma folded

Vidalv folded

ChRiiLLe123 raised - $2.00

Morstorp1 folded

TDS59 folded

Tarti75 folded

1najden called - $2.00

karik70 folded

 

** Dealing the flop: 4 of Hearts, 4 of Diamonds, 7 of Hearts

1najden checked

bigtobbe was disconnected

ChRiiLLe123 bet - $3.00

bigtobbe reconnected

1najden called - $3.00

 

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

1najden checked

ChRiiLLe123 bet - $8.00

1najden raised - $16.00

ChRiiLLe123 ???

 

Likaså här utan read.. Känns dock lite som FI skulle kunna sitta på färgdraget på floppen, men efter Turn vet jag inte riktigt längre.. Vad gör jag då?

 

 

 

- ChRiiLLe123 sitting in seat 1 with $86.82

- alexandra99 sitting in seat 2 with $41.90

- dpeter01 sitting in seat 3 with $38.75 [Dealer]

- ars_moriendi sitting in seat 4 with $18.15

- Philip5767 sitting in seat 5 with $37.87

- lyhne16 sitting in seat 6 with $9.60

- m36V59 sitting in seat 7 with $14.20

- Vidalv sitting in seat 8 with $37.00

- Rifle80 sitting in seat 9 with $11.60

- ruis33 sitting in seat 10 with $29.46

 

ars_moriendi posted the small blind - $0.20

Philip5767 posted the big blind - $0.40

Rifle80 posted to play - $0.40

** Dealing card to ChRiiLLe123: Ace of Diamonds, King of Hearts

lyhne16 folded

m36V59 folded

Vidalv folded

Rifle80 checked

ruis33 called - $0.40

ChRiiLLe123 raised - $2.40

alexandra99 folded

dpeter01 folded

ars_moriendi folded

Philip5767 called - $2.40

Rifle80 folded

ruis33 folded

 

** Dealing the flop: 4 of Diamonds, 5 of Spades, King of Clubs

Philip5767 bet - $5.80

ChRiiLLe123 raised - $11.60

Philip5767 called - $11.60

 

** Dealing the turn: 9 of Clubs

Philip5767 checked

ChRiiLLe123 checked

 

** Dealing the river: 3 of Spades

Philip5767 bet - $7.25

ChRiiLLe123 called - $7.25

 

Synpunkter på hur jag spelade den här handen?

Tyckte själv att det var VÄLDIGT vekt!

Borde jag bettat Turn här? Slå om river?

 

 

 

- Jeroenj sitting in seat 1 with $49.25

- ChRiiLLe123 sitting in seat 2 with $67.70 [Dealer]

- Vidalv sitting in seat 3 with $44.44

- LaParka sitting in seat 4 with $49.05

- Sagittarius3 sitting in seat 5 with $40.45

- p0keropel sitting in seat 6 with $63.96

- 1najden sitting in seat 7 with $55.65

- Eurohunter sitting in seat 8 with $16.40

- Allusoson sitting in seat 9 with $178.47

- zboczony sitting in seat 10 with $47.85

 

Vidalv posted the small blind - $0.25

LaParka posted the big blind - $0.50

** Dealing card to ChRiiLLe123: Jack of Hearts, Jack of Spades

Sagittarius3 folded

p0keropel called - $0.50

1najden folded

Eurohunter folded

Allusoson called - $0.50

zboczony folded

Jeroenj raised - $2.00

ChRiiLLe123 called - $2.00

Vidalv folded

LaParka folded

p0keropel folded

Allusoson called - $2.00

 

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, 6 of Hearts, 3 of Diamonds

Allusoson checked

Jeroenj bet - $2.50

ChRiiLLe123 raised - $6.00

Allusoson called - $6.00

Jeroenj folded

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

Allusoson checked

ChRiiLLe123 checked

 

** Dealing the river: 10 of Hearts

Allusoson bet - $21.75

ChRiiLLe123 ???

 

Här har jag readen att FI är ganska aggro och verkar ha en väldig tur med korten, spelar mycket olika/dåliga starthänder trots höjningar preflop.

Så, vad gör jag i det här läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Har nu, efter ett otroligt långt uppehåll återupptagit mitt spel igen.

Jag har helt lämnat FR nu och lirar endast SH, vilket nu den första veckan inte gått allt för bra, men det börjar kännas mer och mer bekvämt.

 

Lyckades dra in $450 dollar för en andraplats i en turnering förra veckan, dock så har jag lyckats backa $200-$250 på spelet (var uppe i nästan $400 ett tag). Men som sagt, det är säkert något jag får ta då jag i stort sett är helt grön på SH, men ska lära mig nu.

 

Anledningen till att jag inte spelat på så länge (om någon nu bryr sig :) inte så många som läser här, ännu ;p) är att jag jobbade och orkade inte spela då, sedan var jag sjuk rätt mycket och hade annat för mig under sommaren. Men nu har jag börjat plugga igen vilket ger mig mer tid till pokern (så jobbigt är det inte att plugga :)).

 

Ska försöka kasta upp lite HHs imorgon, eller om jag får tid senare idag, som det vore bra med lite respons på.

 

 

Ett par frågor, rent generellt i SH, är hur man spelar typ TT-JJ (QQ med kanske), samt AK/AQ i en pott där jag först raisat till $2 och sedan blir återhöjd mot $5-$7?

Är det bara kasta här? På NL50 tycker jag inte folk re-raisar allt för ofta så känns som de ofta kan sitta på en bra hand. Sedan även med samma händer, bör jag re-raisa med dem?

 

Och när det gäller pockets, är det mest värt att bara syna BB eller köra en 4xBB höjning med dem alla oavsett position?

 

 

Sen undrar jag lite över mina värden: 12.63/8.17/2.32, är jag för tight med så låg VP$IP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu kommer lite händer som jag sa att jag skulle posta:

***** Hand History for Game 6294634260 *****

$50 USD NL Texas Hold'em - Monday, September 03, 13:31:41 ET 2007

Table Table 130769 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: ChRiiLLe ( $62.07 USD )

Seat 4: RedDevil8699 ( $85.34 USD )

Seat 6: NewKidOnTheBlock ( $55.47 USD )

Seat 3: UltraNuts ( $100.81 USD )

Seat 1: Steelo81 ( $34.14 USD )

Seat 5: Satager ( $49.93 USD )

Steelo81 posts small blind [$0.25 USD].

ChRiiLLe posts big blind [$0.50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ Jh Jc ]

UltraNuts folds.

RedDevil8699 folds.

Satager folds.

NewKidOnTheBlock raises [$2 USD]

Steelo81 calls [$1.75 USD]

ChRiiLLe raises [$6.50 USD] <--- Är detta rätt? Eller borde jag enbart syna här?

NewKidOnTheBlock raises [$16 USD] <--- Borde jag inse att jag är slagen här? Och folda redan preflop?

Steelo81 folds.

ChRiiLLe calls [$11 USD]

 

** Dealing Flop ** [ 9s, 5h, Tc ]

ChRiiLLe checks.

NewKidOnTheBlock is all-In.

ChRiiLLe ??? <--- Vad gör jag nu?

 

 

 

Hur spelar jag den här handen?

Borde jag gjort något annorlunda?

Synar jag hans bet?

***** Hand History for Game 6291417263 *****

$50 USD NL Texas Hold'em - Thursday, January 01, 01:00:00 ET 1970

Table Table 126895 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 6: nobody_knows_me ( $54.42 USD )

Seat 4: ChRiiLLe ( $74.06 USD )

Seat 5: DudeDuke ( $92.02 USD )

Seat 2: fLoRi2k6 ( $52.53 USD )

Seat 1: hard4you111 ( $54.93 USD )

Seat 3: Skrivmaskin ( $50.75 USD )

hard4you111 posts small blind [$0.25 USD].

fLoRi2k6 posts big blind [$0.50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ Jc As ]

Skrivmaskin folds.

ChRiiLLe raises [$2 USD]

DudeDuke folds.

nobody_knows_me folds.

hard4you111 calls [$1.75 USD]

fLoRi2k6 folds.

 

** Dealing Flop ** [ Ah, 3d, 4d ]

hard4you111 bets [$3 USD]

ChRiiLLe raises [$7 USD]

hard4you111 raises [$8 USD]

ChRiiLLe calls [$4 USD]

 

** Dealing Turn ** [ 5d ]

hard4you111 bets [$12 USD]

ChRiiLLe ???

 

 

 

***** Hand History for Game 6297854377 *****

$50 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, September 04, 13:56:20 ET 2007

Table Table 130217 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: gdjbc ( $69.30 USD )

Seat 4: moneyfox777 ( $86.06 USD )

Seat 5: Ghanzie ( $50.59 USD )

Seat 6: ChRiiLLe ( $53.74 USD )

Seat 1: Dave5000 ( $75.54 USD )

Seat 3: Dm124 ( $50 USD )

moneyfox777 posts small blind [$0.25 USD].

Ghanzie posts big blind [$0.50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ 8h 8d ]

ChRiiLLe calls [$0.50 USD] <--- Rätt eller fel att bara syna? Eller borde jag höja?

Dave5000 folds.

gdjbc calls [$0.50 USD]

Dm124 folds.

moneyfox777 folds.

Ghanzie checks.

 

** Dealing Flop ** [ 8c, Kd, 5h ]

Ghanzie bets [$1 USD]

ChRiiLLe calls [$1 USD] <--- Tyckte brädan såg hyffsat ofarlig ut och syna bara för att slowplaya?

gdjbc calls [$1 USD]

 

** Dealing Turn ** [ 6d ]

Ghanzie checks.

ChRiiLLe bets [$3 USD]

gdjbc raises [$9 USD]

Ghanzie folds.

ChRiiLLe calls [$6 USD] <--- Borde jag dega in redan här? Ingen aning om vad fi kan ha...

 

** Dealing River ** [ Qc ]

ChRiiLLe checks. <--- Lite farlig kanske... Men hoppades att han ville försöka sno på turn och nu skjuter igen för en bluff...

gdjbc bets [$13 USD]

ChRiiLLe is all-In. <--- Finns inget annat att göra här eller?

gdjbc calls [$30.24 USD]

 

 

 

***** Hand History for Game 6300566286 *****

$50 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, September 05, 12:02:13 ET 2007

Table Table 127775 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: joy0505 ( $64.76 USD )

Seat 3: kNosPeee ( $55.18 USD )

Seat 4: joekiller83 ( $13.93 USD )

Seat 5: BKV63 ( $54.86 USD )

Seat 1: ChRiiLLe ( $49 USD )

Seat 6: phanXe87 ( $50 USD )

joekiller83 posts small blind [$0.25 USD].

BKV63 posts big blind [$0.50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ Kh Ah ]

phanXe87 folds.

ChRiiLLe raises [$2 USD]

joy0505 folds.

kNosPeee folds.

joekiller83 folds.

BKV63 calls [$1.50 USD]

 

** Dealing Flop ** [ Td, Ks, 8s ]

BKV63 checks.

ChRiiLLe bets [$3 USD]

BKV63 raises [$6 USD]

ChRiiLLe calls [$3 USD]

 

** Dealing Turn ** [ Th ]

BKV63 checks.

ChRiiLLe checks. <--- Vet inte riktigt vad jag gör här, men jag borde betta va?

 

** Dealing River ** [ 8c ]

BKV63 bets [$8 USD]

ChRiiLLe ??? <--- Ganska farlig bräda... Känns inte som att en raise är det rätta iaf... Syn eller fold?

 

 

 

Såna här händer lite då och då... Osäker på hur jag bör spela, är det syn mot en sån liten stack med AQ?

***** Hand History for Game 6300674649 *****

$50 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, September 05, 12:40:02 ET 2007

Table Table 126597 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: rjdepauw ( $37.09 USD )

Seat 6: ChRiiLLe ( $54.33 USD )

Seat 3: Storvar ( $49.39 USD )

Seat 1: kloputzer9 ( $101.62 USD )

Seat 4: shad666 ( $58.50 USD )

Seat 5: ahmet1601 ( $14.50 USD )

kloputzer9 posts small blind [$0.25 USD].

rjdepauw posts big blind [$0.50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ Qd Ad ]

Storvar calls [$0.50 USD]

shad666 folds.

ahmet1601 calls [$0.50 USD]

ChRiiLLe raises [$2.50 USD]

kloputzer9 folds.

rjdepauw folds.

Storvar folds.

ahmet1601 is all-In.

ChRiiLLe ???

 

Det var några händer nu, vore fint med lite kommentarer på dem =)

Ska se om jag hittar fler senare, alternativt spelar till mig fler intressant 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH1. Om du väljer att trebeta med JJ så tycker jag att du kan beta minst $8-9 eftersom urrsprungsraisaren fick syn av en annan spelare. Du bör även ha ganska bra koll på den du trebetar för att veta hur du ska agera på flop. Efter att han fyrbetar så är det bara att vika utan read, undantag om ni har djupa stackar då vi får fint setvärde. Nu när du tar en syn så måste du i stort sett träffa J för att leda mot en randomfi så vik flop.

 

HH2. Om jag har fattat det rätt så höjer du till $7? När du bestämmer dig för att höja flop så gör det ordentligt, varför dubblar+$1 du hans bet? Syna hans minomslag på flop och fold mot turnbetet.

 

HH3. Gillar verkligen inte openlimpen, gör hellre en std-raise. Okej att syna flop på den torra brädan men jag hade övervägt att trebeta turn. Mycket kort på river som dödar action samt kan dra ut ditt set. På turn så hade jag värdebetat istället för att riskera att FI checkar bakom, nu när han betar så är det bara att dega in.

 

HH4. Inte fel att checka bakom på turn om du har intentionen att syna bet från FI på river.

 

HH5. Vad är FI för spelare? Jag synar väldigt ofta eftersom jag hatar shortstackar vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tack så mycket jozoa för kommentarerna om händerna!

Ska kolla närmare på dem senare och leta upp händerna och se hur de slutade.

 

Har som ni sett inte skrivit igen på länge, råkade i en olycka natten efter förra inlägget, vilket gjorde att jag inte kunde spela på cirka 4-5 veckor. Men när det gått då typ 5 veckor skyfflade jag in $500 på Poker Host för att ta deras $500 bonus. Jag backade $400 på 2 dagar på i stort sett bara utrdagningar och KK mot AA all in pre. Detta tog ännu mer på psyket (olyckan en del med) och jag struntade helt att spela.

 

Men i torsdags blev jag sugen efter att en kompis sagt åt mig att spela på Svenska Spel, så satte in 1000:- där som i förrgår var uppe i 3000:- efter lite lirande på 0.5/1 och 1/2. Har dock lyckats torska ner nu igen till 2k efter en jobbig dag idag.

Anledningen till att jag lirar så lågt nu är dels för att komma igång lite bättre med SH spelet, samt att jag nu inte lirat seriöst på otroligt länge och säkerligen tappat en del. Har även börjat läsa i Harringtons första bok samt lite i "Teori och praktik" av Sklansky.

 

Kommer främst lira på Svenska Spel ett tag till, samt en del turneringar på Stars och Party tror jag. Har inte lagt in Poker Tracker än så kan inte ge några händer från de senaste dagarnas spel, men ska göra det så fort det är inlagt!

 

Har dock en hård hand från idag jag kan bidra med, denna kom efter att jag redan blivit utdragen ett par gånger, är en av de värsta bad-beatsen för mig.

***** Hand 503565093 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 12 november 2007 21:06:22

Britta 12 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: jterry (460.96)

Plats 2: BagerWance (146.09)

Plats 3: pmgb (404.30)

Plats 4: hgf43 (254.21)

Plats 5: ChRiiLLe (408.31)

hgf43 lägg LM 1.00

ChRiiLLe lägg SM 2.00

 

** Giv **

jterry [N/A, N/A]

BagerWance [N/A, N/A]

pmgb [N/A, N/A]

hgf43 [N/A, N/A]

ChRiiLLe [7k, 7r]

 

*** Bet Runda 1 ***

jterry Syna 2.00

BagerWance Lägg

pmgb Syna 2.00

hgf43 Syna 2.00

ChRiiLLe Passa

 

*** Flop(Board): *** : [2h, 7s, 6s]

*** Bet Runda 2 ***

hgf43 Passa

ChRiiLLe Satsa 6.00

jterry Höj till 12.00

pmgb Lägg

hgf43 Lägg

ChRiiLLe Höj till 30.00

jterry Höj till 90.00

ChRiiLLe All-in 406.31

jterry Syna 406.31

 

*** Turn(Board): *** : [2h, 7s, 6s, Kns]

 

*** River(Board): *** : [2h, 7s, 6s, Kns, Ds]

 

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 805.62

jterry [2s, 2r] Färg med högsta kort dam Vinst: 805.62

BagerWance Lägger mig Vinst: 0.00

pmgb Lägger mig Vinst: 0.00

hgf43 Lägger mig Vinst: 0.00

ChRiiLLe [7k, 7r] Triss i sjuor Vinst: 0.00

 

EDIT: Glömde tillägga att det kommer bli betydligt mer spel nu då det inte blev någon skola i år heller tack vare detta. Ska försöka uppdatera dagboken minst ett par gånger i veckan, helst ett par gånger om dagen. Just nu är jag dock sjuk så det kanske tar ett par dagar innan jag kommer igång lite bättre.

 

Ska även uppdatera förstasidan om någon nu bryr sig om den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortfarande inte hittat händerna från tidigare posten, tror de ligger på den andra datorn. Ska kolla vidare!

Däremot har jag instllerat Poker Tracker och fått in händerna nu. Så jag postar ett par stycken.

 

 

Här har jag ingen större read på h*n jag spelar emot.

$200 NL Texas Hold'em - Saturday, November 10, 19:57:29 ET 2007

Table Britta Turbo 13 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 2

Seat 3: TCB ( $639.02 )

Seat 4: ChRiiLLe ( $914.72 )

ChRiiLLe posts small blind [$1].

TCB posts big blind [$2].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ Qc Ac ]

ChRiiLLe raises [$5].

TCB calls [$4].

 

** Dealing Flop ** [ 9h, Tc, Jc ]

TCB bets [$20].

ChRiiLLe calls [$20]. <--- Med draget jag har här, borde jag raisa?

 

** Dealing Turn ** [ 2h ]

TCB bets [$40].

ChRiiLLe calls [$40]. <--- Syn bäst här? Vad borde jag gjort om jag slagit om på floppen och han synat och han sedan betar ut här?

 

** Dealing River ** [ As ]

TCB bets [$100].

ChRiiLLe ??? <--- Är jag oftast slagen här? Borde jag syna, höja eller folda?

 

 

 

Readen jag har på FI är att han har visat upp lite alla möjliga konstiga kort vid show down.

$200 NL Texas Hold'em - Monday, November 12, 19:25:09 ET 2007

Table Britta 12 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: hskw ( $443.63 )

Seat 2: BagerWance ( $172.28 )

Seat 3: /Peter/ ( $539.16 )

Seat 5: ChRiiLLe ( $428.71 )

/Peter/ posts small blind [$1].

ChRiiLLe posts big blind [$2].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ Ad As ]

hskw raises [$8].

BagerWance folds.

/Peter/ calls [$7].

ChRiiLLe raises [$18]. <--- Här borde jag höjt mer?

hskw folds.

/Peter/ calls [$12].

 

** Dealing Flop ** [ Qh, 7s, Kh ]

/Peter/ checks.

ChRiiLLe bets [$35].

/Peter/ calls [$35]. <--- Synen här känns som att han sitter på färg/steg-drag

 

** Dealing Turn ** [ 2d ]

/Peter/ checks.

ChRiiLLe bets [$65].

/Peter/ raises [$130]. <--- Okej? Re-raisen här får mig att tro att han kanske har två par, KQ?

ChRiiLLe calls [$65].

 

** Dealing River ** [ 2h ]

/Peter/ bets [$150].

ChRiiLLe calls [$150]. <--- Gör jag fel i att syna här? Vad borde jag gjort istället? Trodde mest på två paret som jag slår nu.

 

 

Hinner inte leta upp fler just nu, men har nog ett par till att bidra med, sen ska det även spelas in nya snart :D

Sen undrar jag om 22,4VP$IP är tight eller löst på 5-manna? Och 10,5% PF-raise, borde den vara högre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session i natt som började bra men slutade med att jag backade 141:-. Mycket tack vare Svenska Spels jobbiga riverkort som kan komma, blandat med en del trötthet från min sida :P

 

Vad är standard här mot random 0,5/1-fisk från SvS?

***** Hand History for Game 508697585 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, November 18, 00:05:36 ET 2007

Table Anna 11 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: ChRiiLLe ( $180.41 )

Seat 2: Henryk ( $111.49 )

Seat 3: Mr_Gibson ( $65.15 )

Seat 4: ejne ( $103.06 )

Seat 5: hexan ( $10.71 )

Henryk posts small blind [$0.5].

Mr_Gibson posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ As Ah ]

ejne raises [$3].

hexan folds.

ChRiiLLe raises [$8].

Henryk folds.

Mr_Gibson folds.

ejne calls [$5].

** Dealing Flop ** [ Qd, 2h, 3d ]

ejne checks.

ChRiiLLe bets [$10].

ejne calls [$10].

 

** Dealing Turn ** [ 5s ]

ejne checks.

ChRiiLLe bets [$25].

ejne calls [$25].

 

** Dealing River ** [ Qs ]

ejne checks.

ChRiiLLe <--- Checka bakom? Eller ställa honom all in för resten av hans chip?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat på att börja spela på någon dollarsida igen. Det är inte riktigt min grej att hoppa runt mellan en massa sidor och jaga bonusar utan skulle vilja försöka stanna på en och grinda upp en rulle där.

Har ni någon rekommendation på en sida där spelet på NL25-NL100 inte är dominerat av tighta bonushoror?

Full Tilt är en sida jag tänkt på hur är spelet där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en session på typ 2½ timme nu, gick illa i början och låg runt 150 back, men slutade nu på hela 49:- plus. =)

 

En hand här, bettar vi turn mot random FI här? Troligen fisk...

***** Hand History for Game 508964637 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, November 18, 11:52:27 ET 2007

Table Anna Turbo 7 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: ChRiiLLe ( $245.8 )

Seat 2: Birgit60 ( $52.35 )

Seat 3: Johanna_91 ( $16.12 )

Seat 4: Rexus ( $144.41 )

Seat 5: SPG ( $168.75 )

Johanna_91 posts small blind [$0.5].

Rexus posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to ChRiiLLe [ Jd Kd ]

SPG calls [$1].

ChRiiLLe raises [$3]. <--- Lite låg raise ser jag nu...

Birgit60 folds.

Johanna_91 folds.

Rexus calls [$2].

SPG calls [$2].

 

** Dealing Flop ** [ Qc, 2h, 9s ]

Rexus checks.

SPG checks.

ChRiiLLe bets [$5]. <--- Försöker köpa potten redan nu.

Rexus raises [$10].

SPG folds.

ChRiiLLe calls [$5]. <--- Känner att jag har de implicita oddsen på min sida mot en sån miniraise.

 

** Dealing Turn ** [ Ts ]

Rexus bets [$10].

ChRiiLLe raises [$35].

Rexus calls [$25].

 

** Dealing River ** [ 9h ]

Rexus checks.

ChRiiLLe ??? <--- Bettar vi här eller checkar bakom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en session på typ 2½ timme nu, gick illa i början och låg runt 150 back, men slutade nu på hela 49:- plus. =)

 

En hand här, bettar vi turn mot random FI här? Troligen fisk...

 

du borde betta lite mer både pf och flop, skulle säga 5 och sen typ 70% pott på flop. du synar såklart minraisen, bra spelat turn o jag potbetsynar river, check finns ju inte kartan riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jinxad: Ungefär så jag tänkte också, främst nu i efterhand. När själva handen utspelades valde jag check efter dock. Lite fegt spel som jag tror berodde på en del utragningar innan.

 

 

Har nu flyttat över lite pengar till Everest och ska börja grinda där, NL50 SH. Har spelat 547 händer idag och hittat det massiva plusset på hela $0.17 :D

Har spelat ganska okej tycker jag, men träffat på ett par mindre trevliga rivrar istället :/

 

 

Hand 1

Seat 1: FI ($55.05)

Seat 2: FI2 ($23.25)

Seat 4: FI3 ($21.90)

Seat 5: HERO ($54.00)

FI2 posts the small blind of $0.25

FI3 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO8 of Hearts 8 of Diamonds

HERO raises to $2.00

FI_1 calls $2.00

FI2 folds

FI3 folds

 

*** FLOP *** 8 of Clubs4 of HeartsAce of Clubs

HERO bets $4.00

FI1 raises to $9.50

HERO raises to $34.00 <--- Gör jag fel i att re-raisa här igen? Tycker brädan käns lite farlig för att enbart ta en syn. (Detta som kallas 3-bet förresten?)

 

 

Hand 2

Seat 1: FI ($53.95)

Seat 2: FI2 ($48.50)

Seat 4: FI3 ($25.88)

Seat 5: HERO ($64.92)

Seat 6: FI4 ($23.25)

HERO posts the small blind of $0.25

FI4 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #4

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HEROAce of Diamonds Queen of Diamonds

FI raises to $1.75

FI2 folds

FI3 folds

HERO raises to $5.75 <--- Är detta "standard" med AQs SH?

 

 

Hand 3

Seat 1: FI ($27.10)

Seat 2: FI2 ($51.60)

Seat 4: FI3 ($39.55)

Seat 5: FI4 ($18.95)

Seat 6: HERO ($50.00)

FI4 posts the small blind of $0.25

HERO posts the big blind of $0.50

The button is in seat #4

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HEROQueen of Hearts 7 of Hearts

FI calls $0.50

FI2 calls $0.50

FI3 folds

FI4 calls $0.25

HERO checks

 

*** FLOP *** 9 of HeartsKing of Diamonds5 of Hearts

FI4 checks

HERO bets $1.00

FI raises to $2.00

FI2 folds

FI4 folds

HERO calls $1.00

 

*** TURN *** 9 of HeartsKing of Diamonds5 of HeartsJack of Hearts

HERO bets $4.00

FI calls $4.00

 

*** RIVER *** 9 of HeartsKing of Diamonds5 of HeartsJack of HeartsAce of Hearts

HERO checks

FI bets $14.00

HERO ??? <--- Hittar vi synen här? Mot random FI.

 

 

Hand 4

Seat 1: FI ($42.60)

Seat 2: FI2 ($46.30)

Seat 3: FI3 ($29.95)

Seat 4: HERO ($61.35)

Seat 5: FI4 ($101.45)

Seat 6: FI5 ($21.10)

FI posts the small blind of $0.25

FI2 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HEROQueen of Clubs King of Clubs

FI3 raises to $1.75

HERO calls $1.75

FI4 folds

FI5 folds

FI folds

FI2 folds

 

*** FLOP *** 6 of ClubsAce of Clubs6 of Diamonds

FI3 bets $4.25

HERO raises to $10.00 <--- Borde jag enbart syna här? Lite låg re-raise känner jag nu iaf.

FI3 raises to $28.20 and is all-in

HERO ??? <--- Hittar vi folden här?

 

Och så en sån där rolig...

Seat 1: FI ($50.00)

Seat 2: FI2 ($51.60)

Seat 3: FI3 ($48.45)

Seat 4: HERO ($55.75)

Seat 5: FI4 ($94.35)

Seat 6: FI5 ($22.60)

FI3 posts the small blind of $0.25

HERO posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO8 of Diamonds 8 of Clubs

FI4 raises to $1.75

FI5 folds

FI2 folds

FI3 calls $1.50

HERO calls $1.25

 

*** FLOP *** Jack of Spades8 of HeartsAce of Diamonds

FI3 bets $5.25

HERO raises to $16.00

FI4 folds

FI3 raises to $46.70 and is all-in

HERO calls $30.70

 

*** SHOW DOWN ***

FI3 shows Queen of SpadesAce of Clubs

HERO shows 8 of Diamonds8 of Clubs

 

*** TURN *** Jack of Spades8 of HeartsAce of Diamonds10 of Diamonds

 

*** RIVER *** Jack of Spades8 of HeartsAce of Diamonds10 of DiamondsKing of Diamonds

 

*** SUMMARY ***

Board: Jack of Spades8 of HeartsAce of Diamonds10 of DiamondsKing of Diamonds

FI3 collects $96.65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Att trycka tillbaka där igen är okej, även om jag föredrar att syna och gå in för c/r all in (check/raise) om vi möter en spelare som inte är speciellt trixig som höjer på floppen för att få se turn och river gratis med ett färgdrag. (är inte helt säker om det heter 3-bet post flop, reraise kallar jag iaf det oftast ;-)).

 

Hand 2: Yep, standard (kan dock kallsyna hyfsat ofta i just det där läget, kanske 70 3-bet och 30 kallsyn).

 

Hand 3: Jag synar nästan alltid i det där läget om okänd Fi pottar på river.

 

Hand 4: Föredrar att bara syna mot short där och jag hittar nog folden i det där läget eftersom det enda du troligen drar till är just färgen, inga överkort och brädet är redan parat på flopp.

 

 

 

Kul med en till dagbok från Everest, jag önskar dig varmt lycka till så kanske vi ses vid borden i framtiden!:-)

 

//Kaffedopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Att trycka tillbaka där igen är okej, även om jag föredrar att syna och gå in för c/r all in (check/raise) om vi möter en spelare som inte är speciellt trixig som höjer på floppen för att få se turn och river gratis med ett färgdrag. (är inte helt säker om det heter 3-bet post flop, reraise kallar jag iaf det oftast ;-)).

Okej. Om det faller ett till klöver på turn, jag bettar ut och fi synar eller re-raisar igen. Hur skulle du agera vid dessa tillfällen?

Okej, tänkte mest för det var en re-re-raise :P

 

Hand 2: Yep, standard (kan dock kallsyna hyfsat ofta i just det där läget, kanske 70 3-bet och 30 kallsyn).

 

Hand 3: Jag synar nästan alltid i det där läget om okänd Fi pottar på river.

Tog synen här med, Fi visade Kh Td :/

 

Hand 4: Föredrar att bara syna mot short där och jag hittar nog folden i det där läget eftersom det enda du troligen drar till är just färgen, inga överkort och brädet är redan parat på flopp.

Jo det har du nog rätt i. Om Fi hade varit djupare hade du agerat annorlunda då?

Spelet i den här handen kändes väldigt tveksamt. Jag tog synen och Fi visade KK som höll hela vägen ner.

 

Kul med en till dagbok från Everest, jag önskar dig varmt lycka till så kanske vi ses vid borden i framtiden!:-)

 

//Kaffedopp

Tack detsamma!

Förhoppningsvis syns vi där uppe på de högre nivåerna någon dag, det är tanken i alla fall :-D

 

 

Får man fråga vad du nickar?

Bra att du frågar, för då kan jag även ställe frågan ifall någon vet om det går att ändra?

 

Nickar KalleCamel just nu. Blev ett impulsnickande tack vare en konversation på MSN med en kompis samtidigt :-P Vilket jag är mindre nöjd över nu ifall jag måste heta så resten av tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...