Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Hej! Tänkte göra ny dagbok med nya mål. Den förra slutade i stor succe tycker jag. Den gick ut på att träffa poker spelare som va intresserad av resor osv. Slutade med ett par msn utbyten och en träff som var riktigt trevligt, blev en ny vän. Fler är på gång ; ) Dock inte blivit någon resa än, men det kommer att bli någon sista minuten denna pågående vinter sen en längre resa till vintern enligt planera, tropiska länder (minst 2-3månader). Pokern: Går inte som jag vill, har några dyra luckor som jag inte riktigt hittar, är för weak. Gick halv vinnande FR spelare till SH, börja med att torska på SH, vinna på FR. Men nu har övergången blivit bättre, blir lite plus men för tok på lite med antal händer. Hjäp! Startar denna dagbok med $10 000 (börja med $7K i förra). - Lirade/Lirar NL100 sh och Nl200 sh, men torskade ner runt $1,2K tre gånger på nl200 så har stannat på nl100 nu och grinda upp till $10K igen, känner mig riktigt bekväm där. Men resultatet är verkligen inte bra. Är även intresserad av FL så kommer försöka mer med det. kör oftast 3-5SH bord, 4-5st på FTP inte så snabb klient annars 3-4mestadels. - Lirar på väldigt många olika sidor, letar än efter den perfekta. Driver runt lite. Men top tre är: Ongame, B2b, FTP. Är känslig i smaken, FTP har dock tiltande marker och kort. - Årsmål på rak arm: - Gärna Dubbla rullen sen blir mer aggressiv/behärskat lös som jag vill kalla det. (3dubbla?) - Börja mer med turneringar, helst freezeout. Det som lockar mig mest. - Casha ut några $K för resor/saker som jag vill ha. - Börja spela mer HU, bli vinnande där. - Spela minst 1 inköp nl1000, lite av en drömnivå. - Sluta vara rädd för att förlora samt sluta små gnälla när jag backat. - Marginella händer & Tyngre bluffar något jag inte kan alls. Måste läras - Musik: Till pokern - Iron Maiden (lätt top tre banden någonsin). Bloodbound, Inflames osv eller lugnt typ Enya. Utanför pokern - Iron Maiden! haha - Annat: - Fortsätta träna lika bra som nu, gymm och kondition. - Börja jobba igen snarast, helst tre dagar veckan, så jag kan träna mycket, skejta och må allmänt gött, speciellt på sommarn. (Bor billigt. Halvt ute på landet) Blir nog mittgamla jobb, får gå lite som jag vill. Kommer inte på något mer just nu, kommer lägga ut HH, dag/veckoresultat osv. Sen hoppas jag att det finns någon där som vill resa, har inge vänner som vågar/tar tag i sånt. Är ingen resegud men har vart i Cypern 4gånger, Barcelona 8v (skateboard) Thailand 8v reste runt mestadels på öarna runt Koh chang. Aldrig vart med om något så härligt! Ill be back. Alltid vart svag för palmer, hav och värme! Länder som jag måste till på rakarm just nu är Australien, Usa, Nya Zeeland, Malaysia, Öar som inte är så turistat det är nog viktigaste. Edit: Kaffe, det är nyckeln till framgång, helt omöjligt att spela utan att få slörpa på en kopp! viktigt! Sen så är jag ingen svenska lärare så särskrivningar och stavfel tillhör charmen. Är 23 år också om någon undrar. Besök görna http://www.hagförs.se (ja med ö, funkar inte i gamla explorer tror jag. Ej jag som gjort. Men får ni höra hur folk pratar här) GL HF Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Någon som har en teori om hur musiken påverkar spelet? Ex du spelar 4sh bord kan musiken få dig att spela sämre eller bättre? Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Här kommer väl en hand som visar att jag är lite weak så att säga. Förstår jag har monster drag så varför synar jag floppen? Turn kanske man kan ta syn på om han bettar rakt ut. Sånt här jag måste sluta göra. **** Hand History for Game 5521247974 ***** $200 NL Texas Hold'em - Thursday, December 21, 06:08:30 ET 2006 Table Table 125785 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 4: HERO ( $225.20 ) Seat 6: Flowstreamer ( $16.75 ) Seat 1: GotD_ ( $200 ) Seat 2: kokaneeway ( $88.75 ) Seat 3: Mr_Bak ( $131 ) Seat 5: truecam ( $196.80 ) HERO posts small blind [$1]. truecam posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 8d 6d ] Flowstreamer folds. GotD_ folds. kokaneeway calls [$2] Mr_Bak calls [$2] HERO calls [$1] truecam checks. ** Dealing Flop ** [ 6h, Jd, 2d ] HERO bets [$5] truecam folds. kokaneeway folds. Mr_Bak raises [$15] HERO calls [$10] ?!? Syn är sämsta alternativet? Men jag är väl coinflip mot J underdog mot 2par,set osv. ** Dealing Turn ** [ 9h ] HERO checks. Mr_Bak bets [$9] HERO calls [$9] ** Dealing River ** [ Ts ] HERO checks. Mr_Bak bets [$25] HERO folds. Citera
ettkorv Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Jag spelar sämre iaf, men det kanske beror på vad man lyssnar på Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Har inge bredband just nu så sitter på 54Kbit/s modem, så ska betsson uppdateras! herregud sicken tid det tar. Kan gå och hämta kaffe kopp nr2. Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 ettkorv säger: Jag spelar sämre iaf, men det kanske beror på vad man lyssnar på Utveckla? Har märkt av lite om det är en riktigt dålig snabb låt så blir jag lite stressad tror jag, byter illa kvick. Säkra skivor Brave new world, A matter of life and death & Dance of death prova dom Citera
ettkorv Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Jag har lyssnat på Thin Lizzy några gånger när jag spelat och då har jag haft svårt o koncentrera mig. Menade att det kanske funkar bättre med lugn eller klassisk musik.. Citera
Jackobi Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Lyck tilll, hoppas på att få se nl1000 hhs här om några få månader. Handen du spelar är väldigt svår spelad ska man ta coinflippen eller ej man vet ju att man i 9 fall av 10 är slagen på flopp. Jag brukar själv göra samma misstag som du och bara syna ner vid omslag på flop. Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 DÄÄR VAR tilten snart framme tripplat en snubbe nu som klonka ut mitt set på floppen nu... gaaaw Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 ettkorv säger: Jag har lyssnat på Thin Lizzy några gånger när jag spelat och då har jag haft svårt o koncentrera mig. Menade att det kanske funkar bättre med lugn eller klassisk musik.. Okay ja det beror nog också på humöret tror jag. Just nu är jag arg! haha. Thin lizzy känner jag ej igen men. Har precis växlat lite fina ord till idioten här! viktigt Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Jackobi säger: Lyck tilll, hoppas på att få se nl1000 hhs här om några få månader. Handen du spelar är väldigt svår spelad ska man ta coinflippen eller ej man vet ju att man i 9 fall av 10 är slagen på flopp. Jag brukar själv göra samma misstag som du och bara syna ner vid omslag på flop. Tackar. hoppas jag också ; ) Ja det är svårt, men vore det inte enklare att gå allin när man får omslag? slippa tänka? Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 TT är en svår hand, sällan man får fina floppar tycker jag. Spelar jag denna rätt? Han borde ha Ax där? Sätter dom på väldigt snäv HH =/ Chansar på att han ska lägga på river, lär inte vinna med check? Seat 1: DimiBerbatov ($71.40 in chips) Seat 3: kosmopoker x ($103.50 in chips) Seat 4: HERO ($99.90 in chips) Seat 6: rednex222 ($47.60 in chips) TT ANTES/BLINDS kosmopoker x posts blind ($0.50), HERO posts blind ($1). PRE-FLOP rednex222 calls $1, DimiBerbatov folds, kosmopoker x bets $2, HERO calls $1.50, rednex222 calls $1.50. FLOP [board cards 5D,9C,AC ] kosmopoker x bets $3, HERO calls $3, rednex222 folds. TURN [board cards 5D,9C,AC,9H ] kosmopoker x bets $3, HERO calls $3. RIVER [board cards 5D,9C,AC,9H,5C ] kosmopoker x checks, HERO bets $14, kosmopoker x folds. Citera
stoffe83 Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Mr.Tony säger: Någon som har en teori om hur musiken påverkar spelet? Ex du spelar 4sh bord kan musiken få dig att spela sämre eller bättre? Rammstein är guld! Plussar grymt då Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 stoffe83 säger: Rammstein är guld! Plussar grymt då Haha ja får väl prova det då... Låter riktigt bra Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Hade nästan återhämtat mig från fisken som drog ut hela tiden så får jag AA höjjer mkt pre får syn av A8off flop 8 turn 8 back to work! Satte han verkligen inte på en 8a, va flushdrag och J högt Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Sitter och smålirar 3st sh nl100 med $10K i br fiiint Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Snart even tror jag, gått ner mig en del på 2bord men 3e går bra, standard hehe. Om man har torskat rätt mycket en dag, hur gör in för att sluta tänka på det efter man stängt av? Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Någon som är aktiv på ongame, ftp, b2b . Kul och höra vad ni tycker om spelarna Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Paus.... Kom inte helt ikapp torska AA,KK, set kosta lite... - $56 ingen fara, men mitt psyke.. haha fan nu är ja under 10K blabla. hahaha spärren där alltså. allt under 10 är så liiiite. Måste få bort det. tips? Citera
Sansrom Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Du har just inspirerat mig att dra på A real dead one, ett jäkla tag sedan jag lyssnade på den. Den och Live one är de enda jag har på cd, resten är LP, så de är de enda jag kan lyssna på. Kollade igenom skivorna vid flytten, fick flashback till när jag "samlade" och sprang runt på skivmässor och letade maxisinglar och bildskivor till vrakpris. Lycka till nu, kul att se att rullen rör sig runt $10k-strecket igen! Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 listig säger: Nickar du på Ongame? Har vi möts? Kan säga mitt nick, spelar ingenroll T.Bergman Ja vet, gammalt gammalt konto fick fina bananer där Du då? Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Sansrom säger: Du har just inspirerat mig att dra på A real dead one, ett jäkla tag sedan jag lyssnade på den. Den och Live one är de enda jag har på cd, resten är LP, så de är de enda jag kan lyssna på. Kollade igenom skivorna vid flytten, fick flashback till när jag "samlade" och sprang runt på skivmässor och letade maxisinglar och bildskivor till vrakpris. Lycka till nu, kul att se att rullen rör sig runt $10k-strecket igen! Tackar tackar! Fiiiint att du har lite sån musik också! Fasiken var tvungen att leta efter skivan nu men finner den inte! Kommit bort i alla flyttar kanske.... Antar du sett dom live i gbg under alla år dom spelat? Rekommenderar dom nya skivorna också. Inte illa pinkat Hur går ditt CG nu? Hjälp mig med att sluta tramsa, 10K är det "magiska strecket" har nu 9950 haha känner mig gul Citera
Sansrom Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Mr.Tony säger: Antar du sett dom live i gbg under alla år dom spelat? Rekommenderar dom nya skivorna också. Inte illa pinkat 1993, Scandinavium. En magisk afton. Fear of the dark har aldrig varit så bra. Men det är nu naturligtvis de gamla albumen som är bäst, bara för att vara lite pretto. Killers, Number of the Beast, Piece of Mind, för att inte tala om Powerslave. Vilka plattor! Citat Hur går ditt CG nu? Åt helvete. Snittar kanske 170 händer i månaden, har nog lika många negativa PTBB/100 på dem. Citera
Mr.Tony Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Sansrom säger: 1993, Scandinavium. En magisk afton. Fear of the dark har aldrig varit så bra. Men det är nu naturligtvis de gamla albumen som är bäst, bara för att vara lite pretto. Killers, Number of the Beast, Piece of Mind, för att inte tala om Powerslave. Vilka plattor! Åt helvete. Snittar kanske 170 händer i månaden, har nog lika många negativa PTBB/100 på dem. Shit, kan tänka mig det! Va på dom i globen nu i november, dom drog nya plattan och lite godingar bla fear. Ja kan säga det var riktigt trevligt! Ok, men gött o ha en lugn månad med pokern också kanske. Kommer du tillbaka i topform sen! Ska se om jag kan få dra in en liten peng nu. Citera
Recommended Posts