Gå till innehåll

Internet strul


m1978

Recommended Posts

Hade precis startat 4 st sng i natt och spelat kanske 5 minuter, hade dubblat upp i 2 av dom när plötsligt uppkoppplingen dör helt, modemet funkar inte alls i över 1 timme och när jag kommer tillbax igen har jag självklart åkt ut alla 4 och förlorat alla pengar.

 

Finns det någon i liknande situation som hört av sig till sin internet leverantör för ersättning eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jobbat i branschen.

Det finns inte en chans att du får ett öre för utebliven pokervinst/förlust.

Det du kan ersättas för/kompenseras är avdrag på månadsavgiften om din uppkoppling legat nere i kanske 48 timmar eller mer.

Ska du har bättre avtal måste du förmodligen ha ett företagsabonnemang/avtal med speciella regler och förutsättningar (SLA), fast då kostar det ju skjortan.

 

Redundant uppkoppling är ju självklart det bästa.

Om man spelar mer seriöst så är ju kostnaden en fis i rymden.

 

Sitter själv på stadsnätsuppkoppling 10Mb, men har funderingar på att skaffa nån form av redundans (jag lirar lite poker och tjejen WoW). Tidigare hade man ju alltid ett 56.6k modem att slänga ihop och köra på, men det känns inte tillräckligt idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antog att det inte var nån ide att ens försöka få nån slags kompensation för detta men intressant att höra om någon annan försökt och om någon lyckats, i så fall kanske man hade kunnat göra ett försök men verkar ganska onödigt att lägga energi på det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bredbandsbolagen, telefonileverantörerna och elbolagen äger våra rövar ganska fett för att uttrycka det milt. Minns Gudrun och hur förbenat svårt det var för folk att få ersättning när de varit utan ström och telefon i två veckor (ja, det har ändrats lite nu).

 

Som tur är börjar det poppa upp fler och fler erbjudanden för mobilt internet. Det kan definitivt vara värt det om man har poker som ett huvudsakligt fritidsintresse (lever man på det är det en självklarhet antar jag).

 

Själv har jag i princip varit tvungen att sluta med sng:s och turneringar pga instabil uppkoppling (nej, jag har inte så mycket att välja på där jag bor) och två småbarn som envisas med att vakna upp med krupphosta eller bara för att grina när man är på bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjacka en Tele2 3G-kort.

 

169 kr för 1 Gigg, räcker utmärkt som redunant uppkoppling och kostar inte heller skjortan.

 

Dock så får man räkna med att förlora potten om man ska Syna med sina sista cent med nöten i storpottan. Det tar ju en stund att "koppla om", vare sig det är bredband till 3G-kort eller något annat.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det 2 st som skrivit här att "redunant uppkoppling" är det bästa, själv har jag ingen aning om vad det är för något, någon som har lust att göra en snabb förklaring vad detta är?

 

Redundans innebär övertalighet, "överflöd", i vissa sammanhang. Överflöd är egentligen (oftast) helt fel ord - det som flödar över går till spillo. Redundans handlar snarare om en sorts reservkapacitet. Ingen extra funktionalitet tillförs i sak, men det hela blir mer robust och klarar störningar bättre.

 

Hälsar susning.nu

 

Reservuppkoppling med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...