enhetsmatris Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Jag har en förkärlek till moderna musikstycken som involverar en orkester eller violiner, eller är remixer av klassiska stycken. Tyvärr har jag inte lyckats hitta överdrivet mycket av denna typ av musik, och tänkte därför fiska efter lite tips här. Vad jag söker är främst musik inom rock/punkrock-genren, och även lite in på emo-spåret (få nu för guds skull inte för er att jag är emo bara!). Men egentligen fungerar det mesta, vilket även syns på exemplen nedan. Bara det är fett med stråkar. Några exempel på vad jag söker: My Chemical Romance - Welcome To the Black Parade / Disenchanted / Cancer Green Day - Good Riddance Simple Plan - Untitled Blur - The Universal Daniel Powter - Bad Day Vitamin C - Graduation (pluspoäng till den som tipsar om mer med Pachelbels Kanon i) Tipsa på! Citera
eurythmech Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Joy Division - Love will tear us apart Vega - Shake up your soul Citera
eurythmech Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 emo är inget nytt va? Jag menar, det är ett nytt namn på redan existerande genrer? Citera
enhetsmatris Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Tackar! emo är inget nytt va? Jag menar, det är ett nytt namn på redan existerande genrer? Mycket möjligt, har ingen koll på emo egentligen. Visste inte vad det var innan jag började lyssna på My Chemical Romance för någon månad sedan. Citera
ah_derka Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Ursäkta en obildad.. emo? Jag är lite svag för vissa av Metallicas låtar med San Franciscos symfoniorkester på "S&M". Citera
enhetsmatris Postad 27 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2007 Ursäkta en obildad.. emo? Jag är lite svag för vissa av Metallicas låtar med San Franciscos symfoniorkester på "S&M". Tackar för Metallicatipset, den skivan hade jag glömt bort. Ska genast införskaffas. Var emo ursprungligen kommer ifrån, eller hur den har blivit det den är idag har jag faktiskt ingen aning om. Idag känns det som att emo mer är som en livsstil än en musikstil. "Emokids" ser ut på ett speciellt sätt, har en rejält pessimistisk inställning till livet och älskar uttrycket "nobody understands me". Självdestruktivitet är nycklordet. Musiken är väldigt emotionell och ofta lika destruktiv som livsstilen. Det är inga glada toner iaf. Emo är förmodligen den mest hatade stilen bland punkrockare, och eftersom mycket av min uppfattning om emo kommer från punkrockare så kan den vara något subjektiv. Mad-TV har gjort en skön reklamfilm som sammanfattar EMO rätt bra http://youtube.com/watch?v=Blk35pDBhLI Citera
Joey Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Snackar vi punkrock måste vi ju snacka Ramones, och jag tror det kan finnas några låtar som passar dig på plattan End of the Century. Den är producerad av Phil Spector och innehåller en hel blåsorkersterstuk. Citera
eurythmech Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Det är ju en sjukt dålig skiva med Ramonesmått mätt. Citera
eurythmech Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 En bra svensk låt med mycket blås är naturligtvis Marit Bergmans "Can I keep him?" tror jag den heter. Citera
Joey Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Det är ju en sjukt dålig skiva med Ramonesmått mätt. Ja, antagligen deras sämsta, men nu var det ju orkesterpunkrock som avhandlades så... Citera
eurythmech Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Ja, antagligen deras sämsta, men nu var det ju orkesterpunkrock som avhandlades så... Och hellre något dåligt än inget alls? Citera
Joey Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Och hellre något dåligt än inget alls? OP nämner inget om att det ska vara bra musik. Dessutom kan Ramones aldrig vara dåliga relativt all annan musik som finns, så det så. Citera
Joey Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 För alla som inte vet vad emo är så rekommenderas the emo song: Citera
Recommended Posts