Gå till innehåll

Push-HD respektive Syn-HD på semibubblan som shortstack?

Recommended Posts

Postad
Scenariot är följande:

Det är inte ofta man besvarar sina egna inlägg men jag tänkte göra det nu! :-D

Situation 1:

Här är/var jag lite orolig för att att FI 2 skulle syna med ganska vid HD då han är väldigt shortstacked. Pushar därför endast med typ 22+,A5s+,K7s+,A7o+,

K9o+ och möjligen några Qx. Detta är ganska tight men som sagt, jag var lite rädd för FI 2's vida syn-HD! :lol:

Situation 2:

Här är det tight som gäller även om jag förmodar att både FI 3 och FI 4 raisar väldigt brett. Då i synnerlighet FI 4 om FI 3 foldat. Skulle därför syna mig all in med typ 99+,A9s+,KTs+,ATo+,KJo+.

Vad jag förstått av diskussionen tidigare i tråden så är jag i båda fallen ganska tight. Anledningen till att jag postade var ju att jag inte visste hur jag skulle spela så nu vet jag liiite bättre! :-D

1. här skickar jag in degen lite bredare först in, kanske inte riktigt any 2 men nästan, jag lägger till Qx och J10 och många SC.

2. håller med Blattanfejan här, synar nästan aldrig Fi3s raise här, JJ+ låter sunt, medan Fi4s raise kanske 99+