Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inga direkta reads mer än att Fi har sett många floppar, så verkar lös preflopp.

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

8 players

Converter

Seat 1: apmat (545)

Seat 2: Hero (2,510)

Seat 3: GoldenPig88 (1,120)

Seat 4: Elbtraum (1,395)

Seat 5: PokerHitman86 (1,330)

Seat 6: TheRiverPirate (2,590)

Seat 8: Hobojoes (1,380)

Seat 9: Hezballer (2,630)

Elbtraum posts the small blind of 50

PokerHitman86 posts the big blind of 100

The button is in seat #3

Pre-flop: (8 players) Hero is CO with :As::Qh:

UTG calls t100 (pot was t150), 3 folds, Hero raises to t400, 3 folds, UTG raises to t800, Hero calls t300 (pot was t1250).

Flop: :8s::Qd::7d: (t1750, 2 players)

UTG is all-in t1890, Hero ???

Tycker limp-reraisen är för liten, så synar. Kommentarer på det? JJ+, AK känns som för hård HD, kan nog trixat till det med lite sämre händer.

På flopp känns det som det kan vara bluff och inte bara vara en god starthand. Har ju träffat rätt bra och ganska dragig bräda. Rätt att syna, tycker ni?

Postad
Inga direkta reads mer än att Fi har sett många floppar, så verkar lös preflopp.

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

8 players

Converter

Pre-flop: (8 players) Hero is CO with :As::Qh:

UTG calls t100 (pot was t150), 3 folds, Hero raises to t400, 3 folds, UTG raises to t800, Hero calls t300 (pot was t1250).

Flop: :8s::Qd::7d: (t1750, 2 players)

UTG is all-in t1890, Hero ???

Tycker limp-reraisen är för liten, så synar. Kommentarer på det? JJ+, AK känns som för hård HD, kan nog trixat till det med lite sämre händer.

På flopp känns det som det kan vara bluff och inte bara vara en god starthand. Har ju träffat rätt bra och ganska dragig bräda. Rätt att syna, tycker ni?

Skulle gärna vilja veta stackdjupen...

Bra flop iaf, svårt att vika. Om du inte synar här vet jag inte varför du synar preflop.

Postad

Tveklös syn sju dagar i veckan, 24 timmar om dygnet (nästan 25).

Konstigt sätt att spela AA-KK på vid den brädan, tycker jag. Med tanke på att du har en Q är sannolikheten att han har de två andra väldigt liten. Återstår AK eller möjligen JJ. Mot AK har han 3 outs att slå dig och med JJ två. Återstår då möjligen AKs i ruter vilket ger FI 12 outs. + alla andra tänkbara händer som pockets från TT och neråt.

Nä, jag luta åt färgdraget kanske med KJ vilket skulle ge honom 12 outs.

Och som sagt syn oavsett väder!

Postad
Håller inte med. Hur skulle man annars spela AA-KK här? Jag skulle lätt pusha.

Ok, men varför ställa in med de händerna och riskera att typ AQ viker, är det inte bättre att checka och sedan slå om eller beta minibet och slå om vid raise. Check indikerar väl svaghet eller? Vill man inte få in FIs marker i mitten?

Rätta mig gärna om jag har fel men motivera då varför.

Postad
Ok, men varför ställa in med de händerna och riskera att typ AQ viker, är det inte bättre att checka och sedan slå om eller beta minibet och slå om vid raise. Check indikerar väl svaghet eller? Vill man inte få in FIs marker i mitten?

Rätta mig gärna om jag har fel men motivera då varför.

Potten är så stor att jag har inget emot att ta hem den direkt och vill absolut inte ge ett gratiskort om han skulle ha nåt drag.

Dessutom är det nog inte så många som kan vika AQ.

Postad
Potten är så stor att jag har inget emot att ta hem den direkt och vill absolut inte ge ett gratiskort om han skulle ha nåt drag.

Dessutom är det nog inte så många som kan vika AQ.

Köper det där med gratiskort men om jag checka på den floppen och du har färgdraget. Skulle du checka då?

Jag menar stegdraget kan vi nog utesluta med det spelet preflopp eller? I alla fall 9T eller 10J pä hans hand, eller?

Nä det e nog bara vi veka spelare:lol: som viker AQ där men vad jag menade (och uttryckte mig dåligt) är om han istället har KQ eller QJ dvs topppar med hög kicker, viker man sig då? Vi vet ju inte att han har AQ när vi ställer in med AA-KK.

Postad

Vore bra att veta vilken nivå handen är ifrån. Men det luktar ju monster ända hit, troligtvis fold pre efter en sån limp raise. Men pushen på floppen luktar lite AK, eller? Men om man nu synar pre och han pushar känns folden svår. Hade nog foldat pre eller synat pushen.