Gå till innehåll

Magico - Ny Turneringsdagbok :)


magico

Recommended Posts

Hej!

Nu tänkte jag starta upp en liten turneringsdagbok, mest för min egen skull men det vore väldigt kul om någon läste och gärna kommenterade den lite!

Jag är en kille på 20 år som bor hos mor och far i en stockholmsförort.

För tillfället lirar jag nästan enbart MTT's på prima. Slaskar även lite cashgame ibland på 0.25/0.5 men vinner inte så mycket på det.

Nivåerna som gäller är: 5-25 dollars rebuy turneringar och 10-35 dollars freezeouts.

Har spelat ganska mycket turneringar innan och med hyffsade resultat.

Målet med min poker för tillfället är att spela ihop så mycket pengar som möjligt att lägga undan tills i höst då tanken är att jag ska börja på KTH.

 

Jag tänker lägga upp resultat i alla turneringar jag kör samt hur min BR utvecklas. Förhoppningsvis blir det mer grönt än rött:) Kanske ibland även lite roliga händer/händer jag hade problem med.

 

Min bankrulle är: $1309 + en del rakeback-pengar som ligger på mitt spelkonto.

 

Inatt spelade jag några turneringar och slutade på +-0 men lyckades kvala mig till både 250k GUARANTEED och 200k GUARANTEED som går 4 februari respektive 28 januari.

 

det som ska spelas nu är:

 

Turnering: 5000 GUARANTEE (rebuy)

Inköp: $25+2.5

Startande:122

ITM:10

Placering:23

Resultat:77.5

riktigt tråkig turnering, är shortstack nästan hela turneringen och får iskalla kort.

ställer med 88 när jag har runt 10BB kvar och blir synad av A9 som träffar A.

Ska sova några timmar nu, gå på bio och sen spela imorn natt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar tackar :)

Det gick inte att spela inatt, när jag kom hem från bion var jag så trött att helt enkelt inte orkade spela. Så jag gick och la mig istället.

Men nu är jag pigg och taggad för att lira!

Till att börja med idag ska jag köra en $5500 GUARANTEE som började 10 min sen, och kl 12 är det $5000 GUARANTEE som gäller. Men jag skriver upp dom så där som jag gjorde i första inlägget det såg ju så bra ut! ;)

 

Är det någon annan som också kör mycket turneringar på prima?

Skulle behöva lite tips vilka det är bäst värde i. Jag spelar nästan alltid på natten för att det är flest turneringar då. Men jag har märkt att det är väldigt många regulars som kör dom och många av dom är enligt mig ganska duktiga.

Kanske sämre spelare på dagen?

 

BR: $1232

 

Turnering: $5500 GUARANTEE(rebuy)

Inköp:$20+2

Startande:132

Itm:10

Placering:

Resultat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en riktigt tråkig pokerdag igår. Spelade allmänt dåligt, fick inge bra betalt med mina kort och betalade av bra till de andras bra kort =/

Började bli lite tiltad redan i första turneringen men fortsatte ändå, detta ledde till att jag började göra fler rebuys än jag brukar osv.

Bestämde mig nu för att jag ska sluta köra rebuy turneringar som kostar mer än 20 dollar, de är för dyra för mig!(förutom 150,200 och 250k garantueed turneringarna)

 

Igår ringde mitt jobb, ett bemaningsföretag och frågade om jag ville jobba idag. Det var ganska längesedan jag jobbade så jag tackade ja, tror att det var nyttigt för mitt spel i helgen.

 

Hursomhelst så backade jag 200 dollar igår vilket kändes väldigt jobbit! nu är det disciplinerat spel och inte för långa pass som gäller!

 

Började spela en 10 dollars rebuy turneringen en liten stund sen. Får se hur det blir med mer spel ikväll, vet ej om jag ska ut eller inte :)

 

BR: 1016

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit lite dålig på att uppdatera på senaste, jag har flyttat upp till en polare i lule där ja ska bo i en månad.

Mellan dagarna innan jag åkte och senast jag uppdaterade har det gått väldigt segt som innan, inte placerat mig i en enda turnering + att ja fick för mig en dag att ja skulle krossa 3/6 limit (har spelat limit 2 ggr tidigare) en dag. Jag krossade inte:)

Men nu igår när jag kom hit till lule så satte jag mig och körde en 10 dollars freezeout som jag placerade mig 2-a i och fick 469 dollar!

 

Turnering: 10 dollar rebuy

Inköp:$10+1

Startande:268

Itm:27

Placering:2

Resultat:458

 

BR: $1182 + Rakeback som nu är på runt 250 dollar.

 

Nu ska jag fortsätta och försöka köra åtminstonde 2 turneringar/dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att försöka leta dig bort ifrån Prima till tex Stars om du spelar MTTs, delvis för att utbudet är så pass mycket större och dem är väldigt lika varandra i struktur, och delvis för att dem har ändrat stukturen så att den är äckligt grund i Primas gua tours, 13% till vinnarna i deras gua tours gör ju inte så det börjar klia i byxorna precis..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig helt, stukturen suger verkligen. Så fort jag lyckas få ut pengar från prima ska jag stoppa in några hundra dollar på stars eller party.

Det är ju också ganska dåligt utbud på prima, jag spelar nästan alla min pass på nätterna och det gynnar inte direkt mitt sociala liv :)

igår körde jag samma turnering igen som jag kom 2-a i i förrgår.

Jag kom faktiskt till finalbord igår med men åkte ut ganska oturligt på 7-de plats. Jag hade dock tur som kom 7-a, gjorde en rätt dålig syn på turn när vi va runt 13 kvar men träffade en av mina 11 outs :)

 

Turnering:10 dollars freezeout

Inköp:$10+1

Startande:~260

Itm:27

Placering:7

Resultat:$58

 

BR:$1240

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har lågt bankrullekrav. Brukar försöka köra med att inte köpa in mig i turneringar med mer än 1% av min bankrulle.

Ja, förutom ibland kanske köra någon större turnering.

 

Med 1000 dollar i bankrullen så skulle jag köra mest $10 turneringar och ibland kanske någon $20 turnering och inte högre än så. Du bör även försöka köra turneringar med övervärde - där inköpen inte motsvarar garantisummen eller det finns added money i potten.

 

Risken är annars rätt stor att du kommer att gula. Du har inte bankrulle att köra $25 unlimited rebuy. För en sådan turnering bör du ha ca $15 000 i bankrullen (räknat på i genomsnitt 6 inköp).

 

PS Då jag själv kör turneringar så är det alltid kul med en till sådan dagbok och följa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag vet att du har rätt vetgirig och jag har mer eller mindre slutat helt att köra de turneringarna. Kör nästan bara freezeoutturneringar nu! 10 dollars rebuy och upp till 25 freezeout! men ibland kör jag även de 2 15000 guaranteed som går på natten för 20 dollar. Men jag köper nästan aldrig in mig förutom addon, även i typ 3 dollars rebuyturneringar. Jag kör väldigt tight tills blindsen är runt 100/200 och brukar oftast hinna med att dubbla upp så jag ligger ungefär på average om jag kör addon när första timmen är slut.

Ska nog inte spela så mycket poker nu i helgen då jag ska ut å festa båda dagarna :) men laddar stenhårt till 250k guaranteen på söndag som jag har kvalat mig till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt lyckad pokerdag (min bästa hittils) körde 2 turneringar idag, först körde jag en 10 dollars freezeout som jag åkte ut precis när vi kommit ITM. Jag låg 5-8:plats och 44 kvar, får QQ och en som har mer än mig har KK och det kommer en låg flop.

 

Turnering:10 dollars freezeout

Inköp:$10+1

Startande:578

Itm:54

Placering:44

Resultat:$9.23

 

Sen så körde jag 250k-n som jag hade kvalat mig till!

Är shortstack och plockar upp 66, en kille som stealar väldigt mycket blinds minraisar och jag går all in med runt 3.5x hans minraise, han synar med KQ och träffar K.

 

Turnering:250K guaranteed

Inköp:$20+1 (kvalturnering där jag gjorde en addon)

Startande:1965

Itm:200

Placering:54

Resultat:$979

 

F.Ö min största turneringvinst hittils :D

 

BR:$2300+$314=$2614 varav de 314 dollarna är rakeback pengar jag fick igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en 10 dollars rebuy turnering nyss som jag lyckades ta mig till finalbordet på iallafall! åker på 8 plats när jag har under 10BB och ställer på knappen varefter SB synar med TT och jag träffar inte.

låg 1-3 från att vi va 20 ner till 12. Blindsen var väldigt höga jämfört med stackstorlekarna och varje gång jag försökte steala så var det någon som gick all kändes det som, det blev väldigt dyrt! :)

 

sen så slaskade jag bort 62 dollar på cashgame, väldigt onödigt.

 

Turnering: 10 dollars rebuy

Inköp:$10+1+10

Startande:208

Itm:27

Placering:8

Resultat:$115.46

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orkar inte kolla hela tiden hur mycket pengar jag har i rakeback så jag fortsätter att bara uppdatera hur mkt jag har på mitt Pokerkonto.

 

BR:$2333

 

Sen så skulle ja väldigt gärna ha hjälp med en hand jag spelade igår, om ingen svarar här får jag väl helt enkelt lägga upp den i handanalys.

 

** Game ID 1187035405 starting - 2007-02-06 01:06:15

** $10 No Limit[728290]:Table 5 [Multi Table Hold 'em] (1600.00|3200.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- ERRRE sitting in seat 1 with $53754.02 [sitting out]

- smoothcut sitting in seat 2 with $8432.96

- kruttskij sitting in seat 3 with $31723.34

- saga973 sitting in seat 4 with $40254.60

- puppa90 sitting in seat 5 with $31864.26

- the_power sitting in seat 6 with $29027.68 [sitting out]

- deevs sitting in seat 7 with $31130.00

- Teh_dude sitting in seat 9 with $36549.82

- fab0057 sitting in seat 10 with $62154.49 [Dealer]

 

ERRRE posted the small blind - $800.00

smoothcut posted the big blind - $1600.00

 

** Dealing card to Teh_dude: Queen of Diamonds, Ace of Spades

kruttskij folded

saga973 folded

puppa90 folded

the_power folded

ERRRE reconnected

deevs folded

Teh_dude raised - $4800.00

fab0057 folded

ERRRE called - $4800.00

smoothcut went all-in - $8432.96

 

Jag vet inte så mycket om någon av spelarna bara att ERRRE spelar relativt mycket händer.

Det känns ju lagom kul att ERRRE synar här. Jag trodde att han bara skulle syna om han hade en väldigt bra hand eftersom det känns väldigt troligt att smoothcut kommer ställa, spec om båda synar!

Så vad gör jag här?

F.Ö så är jag ganska säker på att smoothcuts BB inte är inräknad i hans all in så det kostar mig 8432.96+1600-4800=5232.96 att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick för mig att skotta lite nyss så jag gick in på ett 1/2 bord med 120 dollar!

gick ut en stund senare med 206 dollar, en vinst på 86 dollar!

riktigt trevligt :)

 

Nu är jag reggad till en 3k guaranteed turnering som kostar 15 dollar att vara med i.

 

Turnering:3k guaranteed

Inköp:15+1

Startande:184

Itm:18

Placering:~100

Resultat:$16

 

BR:$2381(efter inköp till turneringen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...