Gå till innehåll

Blattanfejan biter ihop och kommer igen


Blattanfejan

Recommended Posts

Ett litet steg närmare SM. Klonkade hem en $50 biljet på första och enda fösöket idag. Ovan vid att en SnG kan ta nästan två timmar att spela.

 

Hittade däremot på mina gamla Stars HH i SNGWIZ och WOW vad det programmet gör det enkelt att kolla över sitt spel.

 

Nästan sugen på att gå tillbaka till Stars bara för att kunna använda SNGWIZ

 

Då skulle du varit med i Klonk SnG i söndags. Då var det tom paus i SnGn.

 

Provar SNGWIZ själv just nu. Verkar kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 324
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jakten på SM går vidare. Har under tiden jag väntat på $300 qualifier hunnit spela 3st $3 där jag vann en till $10 biljett samt $8.

 

Nu har precis $300 qualifiern börjat. 12min perioder och 1500 i startstack är inte nöten för TurboBlattan.

 

Anyway, klonkar jag denna så blir det veckofinal där 1 paket adderas för var tionde spelare. Det borde väl vara klonkningsbart?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KLONK! Där satt inköpet till lördagens final. Med tanke på att det är värt $320 så är det dessutom min enskilt näst största vinst. Kom tvåa i en 100+10 MTT på SvS som gav 4400.

Oi, jag blir lite till mig i brallan, som sagt var ett paket för var tionde spelare. Inköp, flyg och boende åsså en Betssontröja:-D

Kommer vara en nervös Blattan på lördag eller om jag ska spara den till en annan lördag...Känns som att sviten inte kan hålla i sig för evigt.

Spelade parallellt en $50 qualifier som jag kom trea i, det blev en ny biljett till $50 qualifier.

Blattans SM status för närvanarande är

$30 att spela $10 qualifiers för.

1 st $50 qualifiers

1 st inköp till veckofinalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, min fru reagerade inte jättepositivt på att jag var ett steg närmare SM.

Kanske jag bara spelar denna veckofinal och lägger ner sedan.

Har alltid haft som regel att poker inte ska påverka familjelivet. Men å andra sidan, om jag klonkar får jag väl spela mitt "en gång i livet" kort.

 

Alltså, familjen är det vikigaste man har. Utan den är man ingenting. :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt håller jag med dig. Men ibland blir det bättre. Sebastian Bach har ju en 100 ggr bättre pipa än Hendrix och det släpper han loss i Skid Rows version.

 

Va ju tvungen att leta fram orginalet i lådan på vinden och lyssna och sen jämföra med din hålpipa.

 

Som att jämföra en gammal östtysk trabants acceleration med en Buggati. Din version är trabanten 8-):lol:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Agree, även om jag inte har nån "egen" familj. Men samtidigt så får väl familjen respektera att man vill åka på SM. Det är ju inte nån liten grej för de flesta.

 

Precis och såklart kommer min fru "låta" mig åka. Det är väl mest det att hon själv inte ser fram emot att vara ensam hemma i 4 dagar på samma vis som jag skulle se fram emot att ligga på hotell i ett annat land i 4 dagar:-)

Men vägen dit är ju fortfarande lång även om jag aldrig varit så nära...Förutom den gången jag bubblade PF Cruise frirullen på PP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla min dagbok så ser du att du har en bit kvar tror jag hade 20 som mest i rad när min sk varians inte var nådig. Iofs inte enbart på SvS :lol:

 

Har nog något svårslaget rekord på Stars:-)

Bara det att man blir lite förvånad när det händer just på SvS. Vi snackar i rad här, inte 13 av 20 eller så.

Faktum är att jag inte tiltar över det, jag har, i de allra flesta fall spelat korrekt så jag kommer tjäna pengar på dem som idiotsynat mig i det långa loppet.

Däremot kan jag bli lite uttråkad när det blir sådana här streaks och då finns alltid risken att jag kör SH Omaha HI/LO som jag knappt kan reglerna i.

Igår stog jag emot den frestelsen och lirade ihop 100BB på låga NL CG istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Little Wing av Jimi Hendrix nu....men i nötversion av Skid Row...odödligt:-)

 

Föredrar Stevie Ray Vaughans version själv. Bara gitarr - underbar gitarr:

 

 

Fast hans Pride and Joy är ännu bättre:

 

http://youtube.com/watch?v=tJWF2FGuSWg

 

Tragiskt att så många skickliga musiker dör i förtid. Skid Row ska dock ha cred eftersom de släppte skivan Slave to the Grind långt innan pokerboomen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föredrar Stevie Ray Vaughans version själv. Bara gitarr - underbar gitarr:

 

 

Fast hans Pride and Joy är ännu bättre:

 

http://youtube.com/watch?v=tJWF2FGuSWg

 

Tragiskt att så många skickliga musiker dör i förtid. Skid Row ska dock ha cred eftersom de släppte skivan Slave to the Grind långt innan pokerboomen.

 

Ska kolla när jag kommer hem, har inte rätt player på datorn på jobbet men det verkar lovande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...