Blattanfejan Postad 29 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2007 Båda händerna är jättejättejättepush. Conspiracy, du är här:-D Citera
Blattanfejan Postad 29 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2007 I mina tre ovanstående HH:s skulla jag kunna köra det själv i SNGPT men jag har lite svårt att avgöra HD hos FI. För mycket synglada tomtar har gett mig negativ karma... Så, någon som har ett bra förslag på HD? Citera
Blattanfejan Postad 29 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2007 Båda händerna är jättejättejättepush. EDIT: Jag kunde inte hålla mig ifrån att skriva Lycka till med liret och allt! Du har sjukt bra inställning och verkar vara öppen för råd osv. Håll i detta och bit ihop när det går kasst så kommer det gå bra ska du se! Tack:h: hmmmm, tror jag har kvar din email, du skickade ju Tysen Streib artiklarna. Jag kanske droppar dig ett mail om ett par veckor eller så om det är okej? GL m8! Citera
Max Cady Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Poker StarsNo Limit Holdem Tournament Blinds: t200/t400 (Ante: t25) 4 players Converter Stack sizes: UTG: t7565 Button: t1593 Hero: t2336 BB: t2006 Pre-flop: (4 players) Hero is SB with 4♦ A♦ 2 folds, Hero raises? Jag e ju iofs chiptvåa, men ytterst marginell, har ju inte ens 5BB. Push eller fold? Push! Poker StarsNo Limit Holdem Tournament Blinds: t100/t200 (Ante: t25) 4 players Converter Stack sizes: UTG: t4370 Button: t2485 Hero: t2980 BB: t3665 Pre-flop: (4 players) Hero is SB with A♥ K♣ UTG raises to t800, Button folds, Hero? Push eller fold? Push! Poker StarsNo Limit Holdem Tournament Blinds: t100/t200 (Ante: t25) 5 players Converter Stack sizes: UTG: t1772 CO: t6490 Button: t384 SB: t2393 Hero: t2461 Pre-flop: (5 players) Hero is BB with 9♥ A♣ 3 folds, SB calls t100 (pot was t425), Hero? Ja som sagt, push eller fold Push! Citera
Gahlster Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 push, push, push. hade en ide i tredje att höja 5-6BB för att kunna vika mot monster, men vad spelar det för roll när vi bara är på semibubblan? Citera
Max Cady Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 I den sista handen är det ett otroligt dåligt spela av SB att bara syna när alla foldat fram till honom! Det är nästan autopush där i hans sits! Citera
Gahlster Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 I den sista handen är det ett otroligt dåligt spela av SB att bara syna när alla foldat fram till honom! Det är nästan autopush där i hans sits! Jo, jag vet. Oftast är det nått skräp som han foldar mot en resteal, typ J8o. Men något oftare än vanligt, men dock ganska sällan, är det även ett monster. Hade man varit på bubblan och någon haft 2BB kvar hade man ju kunnat tänka sig ett alternativt spel, men inte nu imo. Citera
Blattanfejan Postad 30 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2007 Jag tycker tredje handen faktiskt är svårast med tanke på att SB INTE pushar, samt att jag trots allt har 12 BB kvar. Men ni har säkert rätt, nästa gång så ska det pushas. A4, push fick syna av A10. Entré AK, push, rundfold, A9, check, fold på floppen. Otroligt vekt av mig? Citera
Max Cady Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Jag tycker tredje handen faktiskt är svårast med tanke på att SB INTE pushar, samt att jag trots allt har 12 BB kvar. Men ni har säkert rätt, nästa gång så ska det pushas. A4, push fick syna av A10. Entré AK, push, rundfold, A9, check, fold på floppen. Otroligt vekt av mig? Oflyt men rätt spelat i hand 1! Rätt spelat i hand 2. Tveksamt spelat i hand 3. Vad kom på floppen och hur agerade FI? Citera
Blattanfejan Postad 30 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2007 Minns inte säkert men tror Kxx och FI minibetade. Orkade inte chansa. Kanske för vekt. Kanske skulle dra upp den här på HH forumet, men jag vill ju ha lite trefik i min dagbok:-) Citera
Gahlster Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Synd att du inte la till spelet på floppen, blir lite rådvillig i liknande situationer. Citera
Blattanfejan Postad 31 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2007 Då gör vi ett nytt försök då. Tyvärr strular uppkopplingen för första gången....störande... Citera
Blattanfejan Postad 31 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2007 Dagens resultat blev väl okej med tanke på alla sjuka bubbelutdragningar jag åkte på. Antal: 12 ITM: 5 (1,3,1) ROI: 11% Bubblan: 4 Resultat: $8,4 Har dock ett par luringar. Citera
Blattanfejan Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 Nackdel med dagbok är att man får lägga till en timme efter avslutat spel för att summera lite. Nu hamnade sessionens HH i HH delen istället, det är bättre trafik där.... Fast jag märker att jag har utvecklat analysen av mitt spel... Har kört en mängd händer i SNGPT, svårigheten med det är att uppskatta FI:s HD. Citera
Blattanfejan Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 Och förresten, när pushar vi anytwo i SB? <10BB, <6 splare? Man kan anta att BB stack spelar en viss roll men hur stor? Det känns ändå lite olustigt att pusha med 24o. Jag formulerar frågan bättre: Under vilka omständigheter pushar vi anytwo från SB respektive knappen? Citera
Max Cady Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Det där är frågor jag oxå vill ha svar på! Har åkt ett gäng gånger på semibubblan och bubblan när jag varit först in från SB och pushat med "any two"! Citera
Blattanfejan Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 Det där är frågor jag oxå vill ha svar på! Har åkt ett gäng gånger på semibubblan och bubblan när jag varit först in från SB och pushat med "any two"! Jag med. Jag antar att jag spelat för få för att helt lita på att det är en vinnande strategi. Dock tror jag att detaljerna i omständigheterna är det som är avgörande och jag har förmodligen inte koll på alla detaljer........ ännu Citera
Blattanfejan Postad 2 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2007 Dags för en session igen. Ska prova pokertracker idag. Håller just på att ladda hem det. Citera
Blattanfejan Postad 2 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2007 TILT Antal: 12 ITM : 33%(1,1,2) ROI: -17% Resultat: -$13,2 Cleara bonusen på Stars +$50 BR: $255 Där hade det kunnat slutat där, men nej då. I tiltens namn.....Skotta en $25 där jag ju förstås inte klonka samt -325SEK CG på SvS. Fina riverutdragningar de har där...Men jag spelade vissa händer som en kratta Allvarligt talat....jag fattar inte varför jag håller på... Nu ska vi se om Poker Tracker kan tala om något för mig.... Citera
Blattanfejan Postad 2 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2007 Asch, jag fattade inget av Pokertracker så nu skiter jag i det. Nu går jag och kollar på Agne och Svullo istället...Skitspel Citera
Blattanfejan Postad 2 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2007 Man ska inte ge sig. Nu har jag ätit lite nattmat, bra för figuren. Nu har värsta tilten lagt sig. Ska bara kolla om jag fått en fisk igen. Nope, ingen fisk så nu kör jag ett par till. Dock ingen skottning... Citera
Blattanfejan Postad 2 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2007 Såklart JJ inte står mot 88 Citera
Recommended Posts