Gå till innehåll

Blattanfejan biter ihop och kommer igen


Blattanfejan

Recommended Posts

Kul med sng dagböcker och framförallt på exakt samma nivå som bigpapa själv och tom samma nätverk. Den här lär jag följa. Men jag blev lite ledsen när jag checkade dig i sharkscope. Värsta tiltperioden ju :D

På de senaste 40sngs har du lagt ut 260$(40*6,5) och du har loosat 200$ av dem. Det är en ROI på ~ -80%.

Det här måste du ändra på annars kommer ju bigpapa ta alla dina surt förvärvade pengar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 324
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul med sng dagböcker och framförallt på exakt samma nivå som bigpapa själv och tom samma nätverk. Den här lär jag följa. Men jag blev lite ledsen när jag checkade dig i sharkscope. Värsta tiltperioden ju :D

På de senaste 40sngs har du lagt ut 260$(40*6,5) och du har loosat 200$ av dem. Det är en ROI på ~ -80%.

Det här måste du ändra på annars kommer ju bigpapa ta alla dina surt förvärvade pengar ;)

 

:-) Jag kan ta om en bättre spelare tar mina pengar, det jag är riktigt less på är alla sjuuuuuuuka badbeats. Det primära syftet med dagboken är att vända denna downswing samt att analysera mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget jobb att gå till, men ändå har jag bara sovit 8 timmar på 3 dygn. (4+1+3) satan vilken huvudvärk man har. Kanske skulle inhandla valium så man kan sova.

 

:-D Känner mig skapligt pigg, tror inte man hinner ner i djupsömnen på 3 timmar:-) Det brukar funka 2-3 dagar, sen somnar jag med dottern vid 7 en kväll så är man på banan för ett par nätter till utan djupsömn.

 

Förresten, ingen som har några kommentarer på mina HH?

Sharkscope talar ju sitt tydliga språk så jag tar inte illa upp om ni berättar vilken fisk jag är. Detta bör dock ske i kombination med någorlunda hyfsad samtalston och konstruktiv kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående handen med A8s:

 

Är lite orolig för att UTG limpar här. Vad sitter han på som är värt att limpa med? Om alla foldat fram till Hero är det en solklar push! Du är ju rätt kort här så jag hade nog spelat som du gör nu.

 

Angående handen med AQs:

 

Brukar raise som du gör i det här läget, lagom stor raise alltså. Märkligt att både SB, BB OCH UTG synar?! Vad har UTG som limp/synar? På floppen tycker jag en re-raise är helt okej, det är dock en jävla fjantig bet han gör? Varför betar han så lite? När han checkar på turn är det nog bäst att checka bakom med tanke på att FI synar din re-raise på floppen. Han borde inte vara helt tom som Hero är. Utan träff på river, fold som nu spelat!

 

Angende handen med AA:

 

Hade spelat som du preflop och stoppat in resten på floppen. Har han träffat får du syn. Sitter han på färgdraget slår du honom nästan en tredjedel av gångerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang AQ handen...

Har kollat 444 gånger, men förstår ändå inte. Har väl sovit för litet :lol:

 

Foldar du nötfärgen på en oparad bräda? Jag har missat nåt..? :oops:

 

Ah, ser att converteraren skojar med oss. AQ var i klöver och bordet var två spader och en klöver. Sorry för förvirringen...Jag får bli bättre på att konvertera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående handen med A8s:

 

Är lite orolig för att UTG limpar här. Vad sitter han på som är värt att limpa med? Om alla foldat fram till Hero är det en solklar push! Du är ju rätt kort här så jag hade nog spelat som du gör nu!

 

Det är just det att UTG limpar som gör det apsvårt. Han kan sitta på stål, fast inte så troligt egentligen. Å andra sidan, folk älskar ju att syna med K10....

 

Angående handen med AQs:

 

Brukar raise som du gör i det här läget, lagom stor raise alltså. Märkligt att både SB, BB OCH UTG synar?! Vad har UTG som limp/synar? På floppen tycker jag en re-raise är helt okej, det är dock en jävla fjantig bet han gör? Varför betar han så lite? När han checkar på turn är det nog bäst att checka bakom med tanke på att FI synar din re-raise på floppen. Han borde inte vara helt tom som Hero är. Utan träff på river, fold som nu spelat!

 

Observera att det är BB som synar, UTG som openbetar floppen foldar...Detta rör till det ytterligare....

 

Angende handen med AA:

 

Hade spelat som du preflop och stoppat in resten på floppen. Har han träffat får du syn. Sitter han på färgdraget slår du honom nästan en tredjedel av gångerna!

 

Snarare 3/4 av gångerna plus att jag har runner runner till nötfärgen...dock vore det vidrigt att bli utdragen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/4 av gångerna? Han har väl 9 outs till färgen? 4*9=36!? Tänker jag helt fel eller vad menar du?

 

Ash, jag har för mig att färgdrag på flop ger färg vid river 1/4 i pottodds. Det var det jag grundade svaret på. Tror förresten att 4% som du räknar på inte riktigt stämmer vid så många outs. 4% regeln på turn och 2% regeln på river är inte linjär. Sen råkar ju jag sitta på As så han har ju ett outs mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, innan ni dömer ut mig totalt, på mina 128 spelade på Stars sedan nyår har jag åkte på massor av badbeats med premiumhänder. Är nu nere på den nivån där jag nästan inte vill ha stål, utdragningarna svider så mycker när man är 80% favvo pre (dolt whine) n)

 

Ja, alltså...det där med stål på hande och bli utdragen...

Det enda som är positivt är att jag är van så jag orkar inte bli upprörd

 

PokerStars Game #8133706418: Tournament #41510213, $6.00+$0.50 Hold'em No

Limit - Level IV (50/100) - 2007/01/26 - 17:15:44 (ET)

Table '41510213 1' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: jonaab10 (1495 in chips)

Seat 2: Blattanfejan (2185 in chips)

Seat 3: POOGIE101 (490 in chips)

Seat 6: Sunnymatrix (4085 in chips)

Seat 8: MachineDr (1655 in chips)

Seat 9: TopperR (3590 in chips)

Sunnymatrix: posts small blind 50

MachineDr: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Blattanfejan [Ah Ac]

TopperR: folds

jonaab10: folds

Blattanfejan: raises 200 to 300

POOGIE101: raises 190 to 490 and is all-in

Sunnymatrix: folds

MachineDr: folds

Blattanfejan: calls 190

*** FLOP *** [8h Ad 2h]

*** TURN *** [8h Ad 2h] [2s]

*** RIVER *** [8h Ad 2h 2s] [8s]

*** SHOW DOWN ***

Blattanfejan: shows [Ah Ac] (a full house, Aces full of Eights)

POOGIE101: shows [8d 8c] (four of a kind, Eights)

POOGIE101 collected 1130 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 1130 | Rake 0

Board [8h Ad 2h 2s 8s]

Seat 1: jonaab10 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Blattanfejan showed [Ah Ac] and lost with a full house, Aces full

of Eights

Seat 3: POOGIE101 (button) showed [8d 8c] and won (1130) with four of a

kind, Eights

Seat 6: Sunnymatrix (small blind) folded before Flop

Seat 8: MachineDr (big blind) folded before Flop

Seat 9: TopperR folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll vänder det!!!!

 

Japp, var svindlande när 100% ITM.

Körde bara två bord idag, gav lite mer betänketid. Det är inte så att jag inte hinner tänka när jag spelar 3 eller 4, jag bara skiter i det, koncentrationen sviker och jag tenderar att spela mer "generellt". Brukar alltid spara HH för tveksamma situationer, idag har jag inte spart en enda! Jo, badbeaten i posten ovan förstås.

 

Okej, dagens resultat

Antal: 7

ITM: 86%

ROI: 102%

1:1, 2:2, 3:3

+$46,30

BR: $245

Måste kolla om fisken i skålen är borta på Sharkscope

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, nu är man plötslig "HOT":-)

 

Känns som jag pratar för mig själv:-)

Hoppas Max Caddy tittar förbi snart...

 

Har för övrigt haft en grym dag. Chefen kom förbi och sa att jag impat på HK, lyckades byta solbrillorna jag fick i julklapp trots att öppet köp bara gällde till typ 3/1 och hittade byxor som satt som smäcken för halva reapriset. Köpte två i olika färger samt ett par för vanligt reapris och en tröja för toalt 589 spänn. Rea är nöten! Hur ser han ut tänker ni nu? Shoppar han på ÖB eller? Nä, Stadium, brallor för 500 nedsatta till 199 och halva reapriset på det. De var sjyssta. Och mina nya Oakley Gascan kommer sitta så fett rätt beach 07. Har iofs inte varit på en beach på det viset det här milleniet. Nu för tiden hänger man på barnbaden. Har för övrigt lyckats lura mig själv att anmäla mig till Göteborgsvarvet...bara för att inte sluta träna liksom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är farbror Max här lilla gubben! ;-)

 

Att bli utdragen som du blev med AA är inte kul någonstans! Jag brukar tänka att om jag förlorar på grund av oflyt är det ju precis som det är för alla som spelar poker, ibland har man turen emot sig helt enkelt! Ingen idé att bli förbannad över något man inte kan påverka! Det man SKA vara förbannad över är när man spelar dåligt och förlorar!

 

Dom här statsen är ju asbra!

Antal: 7

ITM: 86%

ROI: 102%

1:1, 2:2, 3:3

+$46,30

 

Kanske inte gör sååå mycket att du torskade med AA! Det är inte så synd om dig menar jag. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är farbror Max här lilla gubben! ;-)

 

Att bli utdragen som du blev med AA är inte kul någonstans! Jag brukar tänka att om jag förlorar på grund av oflyt är det ju precis som det är för alla som spelar poker, ibland har man turen emot sig helt enkelt! Ingen idé att bli förbannad över något man inte kan påverka! Det man SKA vara förbannad över är när man spelar dåligt och förlorar!

 

Dom här statsen är ju asbra!

Antal: 7

ITM: 86%

ROI: 102%

1:1, 2:2, 3:3

+$46,30

 

Kanske inte gör sååå mycket att du torskade med AA! Det är inte så synd om dig menar jag. ;-)

 

Tack Max:-)

Och sessionen i fredag fick mig att börja tro igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till idag dåra Blattan! Jag planerar att köra 5st i morgon kväll på CDpoker. Kommer då upp i de 2000 CDpoints jag behöver för att casha ut. Ska flytta stålarna (just nu ca $150) till PokerStars ögonaböj!

 

Från och med att jag flyttat över till PokerStars blir det emellertid ett pokeruppehåll på minst en vecka, troligen två, då vi har fått fukt i badrummet som ska fixas. Detta innebär att vi inte kommer bo hemma och att jag därmed inte kommer ha tillgång till PokerStars. :cry: Tror dock att det kan vara nyttigt att ladda om lite inför site-bytet. När jag är tebax är det som fulladdad och jag planerar då attt köra 2-3 kvällar i veckan och troligen 4-5 SnG's/kväll. Tills dess blir det alltså bara lite forum då och då.

 

Fan nu gjorde jag det igen! :shock: Skrev i nån annans dagbok som om att det var min egen. Sorry Blattan! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max, du får skriva hur mycket som helst, du är ju min enda kompis här:h:

Tråkigt att höra om fukten, sånt där är ju apdrygt, själv smällde jag ett rådjur med bilen i lördags så jag måste fixa med det.

Apropå Pokerstars, jag klarar fan inte av att plussa där. Fast det är ju mycket trafik och jag gillar deras FPP och shop. Å andra sidan....går man hela tiden back så spelar det liksom ingen roll. Har ju nödrullen kvar på SvS, få se om jag slinker in där någon kväll för Stars gillar inte mig. Nu har jag fått tebax min fisk:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t200/t400

(Ante: t25)

4 players

Converter

 

 

Stack sizes:

UTG: t7565

Button: t1593

Hero: t2336

BB: t2006

 

 

Pre-flop: (4 players) Hero is SB with 4♦ A♦

2 folds, Hero raises?

 

Jag e ju iofs chiptvåa, men ytterst marginell, har ju inte ens 5BB. Push eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda händerna är jättejättejättepush.

 

EDIT: Jag kunde inte hålla mig ifrån att skriva :)

 

Lycka till med liret och allt! Du har sjukt bra inställning och verkar vara öppen för råd osv. Håll i detta och bit ihop när det går kasst så kommer det gå bra ska du se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...