Gå till innehåll

Pokersajt för spelare under 18?


Sigge

Recommended Posts

Jag har läge spelat poker IRL med mina vänner, och har ett bra tag spelat playmoney på idverse pokersajter.. Men nu känner jag att jag vill börja spela "på riktigt" och har därför ett par frågor:

 

1. Jag är bara 16 år och får enligt lag inte spela på nån pokersajt.. Kan man göra det ändå?

 

2. Om man nu kan det; Kan man använda sina riktiga personuppgifter?

 

3. Vilken sida är bäst att spela på? Spelar nu på paradisepoker, men vill gärna ha tips på fler ställen som är bra..

 

4. Finns det några sidor som ger en ett litet startkapital?

 

5. Vad finns det för utbetalningssätt?

 

6. Kan man använda sitt egna bankkort om man är under 18?

 

Tack på förhand!

 

* Förtydligare rubriken lite - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ja, spela under nån annans namn som är 18 se till att ingen kommer på det bara. vilket inte borde vara något problem.

 

2. inte vad jag vet

 

3 beror på vad du är ute efter men förslagsvis partynätverket de har många dåliga spelare

 

4. vissa skins inom prima nätverket ger bort gratis 15$ ungefär Lucky nugget tror jag kör en sån grej nu, The gaming club gjorde det förut men jag vet inte om de gör det nu längre

 

5. olika på olika sidor. direkt till bankkonto, netteller, visa, är väl dom vanligaste varav netteller är populärast på amerikanska och visa,bankkonto funkar på sidor som 24hpoker,multipoker,mm

 

6 vet inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du verkligen vill börja spela på riktigt så bör du prata med dina pengar... Ja skulle gissa på att det är rätt olagligt att använda någons personuppgifter. Men om dina föräldrar går med på det så kan ju alltid din pappa eller mamma göra ett konto och låta dig spela på det. Det finns nåra siter som ger dig lite pengar typ 15$ att spela för utan att du behöver göra nått. Då kan du använda det som argument att du inte behöver sätta in riktiga pengar utan bara spela för dom som du får när du registrerar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På namn kan du skriva vad du vill.

Du behöver alltså inte sno någons personuppgifter utan hitta på fiktiva som säger att du är över 18.

Jag har alltid använt mig av Inter-account transfer, även när jag inte var 18 och det har gått bra. Du kan skicka pengarna till vilket konto du vill.

Ska tillägga att jag endast gjort detta på Partypoker och Empirepoker.

Om du exempelvis tänkt spela på Ladbrokes är det nog större chans att åka dit..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På namn kan du skriva vad du vill.

Du behöver alltså inte sno någons personuppgifter utan hitta på fiktiva som säger att du är över 18.

Jag har alltid använt mig av Inter-account transfer, även när jag inte var 18 och det har gått bra. Du kan skicka pengarna till vilket konto du vill.

Ska tillägga att jag endast gjort detta på Partypoker och Empirepoker.

Om du exempelvis tänkt spela på Ladbrokes är det nog större chans att åka dit..

 

Tack! Nån som vet några fler ställen där man inte åker fast så lätt att spela på om man är under 18?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekar att du INTE spelar med fiktiva personuppgifter. Egentligen rekar jag att du inte spelar alls innan du är 18. Spelar du med fiktiva personuppgifter KAN pokersidan vid kontroller upptäcka det och spärra ditt konto. Då kommer du inte få access till kontot och kommer inte heller kunna ta ut dina pengar eller förlora dem till någon "kompis" eftersom du brutit mot avtalet som du tidigare godkänt.

 

Fråga helt enkelt föräldrarna vad de anser. Är du dessutom omyndig så är det det klart bästa att göra i den här situationen, det är ju ändå dina föräldrar som är ansvariga för dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekar att du INTE spelar med fiktiva personuppgifter. Egentligen rekar jag att du inte spelar alls innan du är 18. Spelar du med fiktiva personuppgifter KAN pokersidan vid kontroller upptäcka det och spärra ditt konto. Då kommer du inte få access till kontot och kommer inte heller kunna ta ut dina pengar eller förlora dem till någon "kompis" eftersom du brutit mot avtalet som du tidigare godkänt.

 

Fråga helt enkelt föräldrarna vad de anser. Är du dessutom omyndig så är det det klart bästa att göra i den här situationen, det är ju ändå dina föräldrar som är ansvariga för dig...

 

Aja, då får man väl läsa på en hel del så man är i form tills man är 18 :D

 

Låt se.. Det är lite mindre 2 år dit.. Då får man väl leva på playmoney och IRL-spel sålänge :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom just på en grej!!

Jag hade även ett realmoney konto på 24hpoker innan jag var 18.

Ärligt talat tror jag inte det finns en enda sajt som kollar upp om spelarna i fråga är myndiga. Mitt råd är att bara köra på för fullt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker du ska regga dig på nåt av dom prima skin som ger bort gratis dollar ja vet inte hur mycket med det brukar vara runt 10-20$ sen så är det bara spela och får du inte ta ut stålar så har du ju inte satt in nåt iaf. men jag tror inte dom brukar vara så hemskt noga med att kolla ID på deras spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör nog indvika Party/Empire, dom är duktiga att ringa upp från Indien när det är dags för en första utbetalning eller när dom känner på sig att något är skumt. Kommer man då inte ihåg vad man "heter" så kan det bli lite lustigt.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den absolut bästa vägen att vandra är väl genom att prata med dina föräldrar annars finns det inga alternativ..

 

 

Givetvis finns det inga speciella siter som låter omyndiga personer att spela.. Genom att sidorna gärna vill att du spelar men lagen tillåter det.

 

Det är nog ganska vettig lag egentligen genom att spelberoende sjukdommar är mer utspridda än man kan ana..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör nog indvika Party/Empire, dom är duktiga att ringa upp från Indien när det är dags för en första utbetalning eller när dom känner på sig att något är skumt. Kommer man då inte ihåg vad man "heter" så kan det bli lite lustigt.

 

/Ola

 

 

 

Samma sak gäller Multipoker, dock ringer en söt(lät så iallafall) svensk flicka upp och frågar efter dom fyra sista siffrorna i ditt kortnummer osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Jag har ett liknande problem. Jag är 17 år och lirar på 7 Sultan Poker (Prima-nätverket) med deras 10$ sign-up bonus och har hittils lyckats vinna 50$ med dem. När jag registrerade fyllde jag i korrekta personuppgifter förutom åldern som jag lade till några år på.

 

Vågar man ta ut pengarna eller kommer dom kräva kopia på id-kort eller nåt liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...