Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Följande hand utspelade sig på Svenska Spel och jag skulle vilja veta hur ni skulle spelat den. Har tyvärr ingen handkonverterare så jag skriver av handinformationen. Hoppas det funkar lika bra.

Den read jag har på Sir Jeff är att han spelat relativt många händer men långt från "allt"( mer än genomsnittet). Han har synat några AI från riktigt shortstackade och visat händer som QJs KJs etc. Slowspelade (synade bara) oxå AA från mellanpossition med tror det va 8 spelare kvar. Vunnit några potter utan att behövt visa handen.

Jag har däremot skapat en väldigt tajt image(tror jag) och har kanske bara spelat 10-15 % av händerna. Har visat upp en syn av AI efter raise och min reraise preflopp och den andra ställde med mindra stack än min och jag hade då QQ på hand. Visat ytterligare två händer en med AK som vann med träff av K på flopp och en med AQs som förlorade trots träff av A på flopp mot floppat tvåpar J8 har jag för mig. Har vunnit ytterligare två små potter via bet på flopp utan att behöva visa.

Fakta om bordet:

Hand 215119076 vid bord Gers

Texas Hold'em No Limit Mörkar 50.00/100.00

Hand startade : den 21 januari 2007 21:12:42

Givarrunda

Plats : 1 Namn : godagurra Summa : 700.00

Plats : 3 Namn : powerjuice Summa : 2173.00

Plats : 4 Namn : -Bulten- Summa : 4087.00

Plats : 9 Namn : Sir Jeff Summa : 1440.00

Plats : 10 Namn : Ängeln17 Summa : 1600.00

Mörkar

godgurra LM 50.00

powerjuice SM 100.00

Bet Runda 1

Bulten Lägg

Sir Jeff Höj till 500.00 Hand ??

Ängeln 17 ????? Hand KK

Vad jag är intresserad av är föslag till hur jag ska göra. Syn? Reraise? All In? eller (gud förbjude) Lägg mig?

Vill inte ha svar typ "STÄLL" och inget mer. Vill ha motivering till svaren med hur ni tänker och varför.

Jag återkommer med nästa del i handen dvs hur jag gjorde, och ska förklara varför då, när det kommit ett antal seriösa svar på mitt inlägg.

Fram till dess: Må pokergudarna vara er nådiga och syna inte vad fan under kjolen.:evil:

Postad

push. på flopp kommer det handla om en knapp pottbet i stackarna om du synar och då känns spelet exploterbart(rättstavat?) om man funderar på att vika. Dessutom lär han ju knappast ha FE preflopp. en nobrainer imo.

Postad

Utan att tveka skulle jag tryck all in i detta läge. Att ge honom en gratis syn på Ax eller något annat som skulle riskera att slå dig efter floppen är bara onödigt. Vill han ta den chansen så bör ha få betala för den.

Postad

Jag skulle också gå all-in i detta läge.

Ni har alla för små stackar för slowplay i mitt tycke. Om du bara synar för att kunna lägga dig vid flop är du nere på 1100 i marker. OM du får syn vid all-in borde du ju vara klar favorit, och om han lägger sig är du ju uppe på 2250, och då är du chip2a. Vid syn (och, som vi räknar med vinst) är du uppe på 3040, vilken gör dig till chipleader.

Postad

Det är hittils ingen som tvekat angående att ställa in allt som kontrahöjning.

Fortsättningen va följande:

Mörkar

godgurra LM 50.00

powerjuice SM 100.00

Bet Runda 1

Bulten Lägg

Sir Jeff Höj till 500.00 Hand ??

Ängeln 17 All-in 1600 Hand KK

godgurra Lägg

powerjuice Lägg

Sir Jeff All-in 1440 Hand JJ

Att jag ställde in grundades på tre faktorer:

1. Min hand KK bara AA i hans spektra av händer är bättre än min men eftersom han slowspelat AA med 8 spelare ttrodde jag inte han skulle ha höjt till 5x SM med den handen.

2. Han hade spelat som jag såg det lite halvlöst tidigare.

3. Ville eliminera LM och SM från att gå med i handen.

Rätt tänkt eller fel. Tacksam för svar på det.

Därefter följde följande visning till river:

Flop: :Ac::2h::Th:

Turn: :Js:

River: :8c:

Showdown: Sir Jeff vinner potten på triss i knektar.

Shit happens. :-(

Min fråga i efterhand är:

Om jag bara synat skulle han passat med den floppen och jag kunde då ställt in och hade han då lagt sig? Vad tro ni?

Anledningen till frågan är att jag åkte på exakt samma sätt med träff av J på turn mot mina KK tre gånger nu under helgen. Dels denna, dels en annan SnG på SS och dels i en MTT på PokerStars.

Det kanske är därför man fundera som jag skrivit här ovan även om man "vet" att det är fel.

Kom gärna med åsikter en stund till.

Postad

Jo, ibland kan det hända att man ifrågasätter ett självklart spel bara för att man vet resultatet. Bästa med att du postar här är att du får det bekräftat att du faktiskt spelade rätt och inte börjar spela tomtigt pga att du har haft lite oflyt och därav fått kallbrand i skallen. ;)

Postad

Alltså, så länge du får in degen som >80% favorit tycker jag inte du bör lägga så mycket energi på hur du skulle kunna ducka utköpet i just den här handen.

Att inte få med blindarna är ett starkt argument för push kontra syn. Rent generellt sett är det sämre att FPS:a (fancy play syndrome) ju grundare man sitter. Dessutom är FPS klart mycket sämre i SNG än i cashgame då det är så mycket viktigare att skydda sin stack i SNG.

Postad
Ängeln 17 All-in 1600 Hand KK

Min fråga i efterhand är:

Om jag bara synat skulle han passat med den floppen och jag kunde då ställt in och hade han då lagt sig? Vad tro ni?

Push är helt rätt. Om han ckeckat floppen, känns det då bekvämare att pusha med A på bordet? En halvlös FI kan mycket väl försöka stjäla med Ax, han skulle förmodligen syna alla dagar i veckan. Bad beats händer, du spela rätt, gör likadant i fortsättningen så vinner du 4 ggr av 5.

Postad

Jag hade tokställt denna handen preflop! Du hade ju väldigt bra koll på FI + att du om bara synat hade det varit för nästan 1/3 av din stack. KK är väääldigt ofta autopush för mig i den situation du beskriver.

Postad

Wp.

Ytterligare en aspekt som talar för att pusha pre är att du balanserar dina AQ+, JJ+ mot regulars.

Postad

Självklar push, att du börjar resonera kring syn etc bara för att du har facit är bara hjärnspöken, hade du synat en AI med KK på en A 10 2 flopp??

------------------------------------------------------

I still belives in god but god no longer belives in me........

Postad
Självklar push, att du börjar resonera kring syn etc bara för att du har facit är bara hjärnspöken, hade du synat en AI med KK på en A 10 2 flop?

Jo, ibland kan det hända att man ifrågasätter ett självklart spel bara för att man vet resultatet. Bästa med att du postar här är att du får det bekräftat att du faktiskt spelade rätt och inte börjar spela tomtigt pga att du har haft lite oflyt och därav fått kallbrand i skallen. ;)

Tackar för alla svar och alla säger ju samma sak som jag själv redan visste men pga att tre gånger samma helg fått EXAKT samma resultat så var hjärnspökena där och försökte få till kallbrand i kontoret.

Tror att hissen stannade vid knäna när jag började funder i andra banor. Tur man har en hissmontör att vända sig till som kan se till att hissen går ända upp. Som sagt tack för hjälpen.

Case closed. :!: