Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t30/t60

9 players

Converter

Stack sizes:

UTG: t1180

UTG+1: t1525

MP1: t1860

MP2: t805

MP3: t1475

CO: t1110

Button: t2805

Hero: t1440

BB: t1300

Pre-flop: (9 players) Hero is SB with A :club: A :heart:

UTG raises to t120, 5 folds, Button raises to t600, Hero raises all-in t1440, BB folds, UTG calls all-in t1060, Button calls t840 (pot was t3160).

Flop: K :spade: Q :diamond: 9 :club: (t3000, 1 player + 2 all-in - Main pot: t3600)

Turn: 3 :spade: (t3000, 1 player + 2 all-in - Main pot: t3600)

River: A :spade: (t3000, 1 player + 2 all-in - Main pot: t3600)

Results:

Final pot: t3000

Button showed Kh Kd

Hero showed Ac Ah

UTG showed Ts Th

Varför fungerar inte den vanliga konverteraren?

edit: Sådär ja.

• Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Välkommen tillbaka. 8-)

Tack :)

Blev lite lir nu mest för att känna på det. 12 st hann jag med och resultatet blev fina $5, med placeringarna 1-2-2. Nåja, alltid grönt iaf.

Clearade även ytterliggare $20 på bonusen och FT-rullen ligger nu på $758.

Postad
Så fort jag lirade lite 24or kunde inte AK stå mot AK:)

Standard. Så fort man går upp i nivå torskar man ett par extra all ins.

Hann med att spela 8 till nu. Såg dåligt ut i början, OOTMa 5 i rad, men avslutade med 3 segrar så det blev ett helt okej + på $52 och ett dagsresultat på $43 :)

Gonatt.

Postad

Efter "Klonk SnG"-fiaskot blev det lite vanligt spel. Hann med 9 st $11+1or och ett riktigt fint resultat på $80. Kändes som det mesta var standardsituationer så har faktiskt ingen handanalys att dela med er. ITMplaceringarna blev enligt följande: 2-3-0.

Lycka till alla ni som spela söndagsturrarna ikväll och god natt.

Postad

Har inte blivit något spel sedan i söndags, främst med tanke på tidsbrist. Hade dock tänkt att köra en hel del nu ikväll, men hann knappt börja innan FT började strula med allt och fick då ingen motivation att spela mer.

Så blev bara 6 st men det fortsätter att gå bra. $76 blev det idag och bankrullen är nu uppe på $960.

$22+2 närmar sig :)

Postad

Blev idag lillbacket på $9 efter just 9 st spelade. Det blev 2 st vinster och dom sju övriga placeringarna utspridda på femte, sjätte, sjunde, åttonde och niondeplats. Höjdpunkten var annars när jag klonkade heads up mot grodan Skanke, som för övrigt satt på 4 av mina nio bord och indirekt säkert hjälpte till att dra ner på mina +resultat :)

Får avsluta inlägget med en goding:

hero wins the pot (8,320) with a pair of Kings

Skanke stands up

hero stands up

Postad

Har varit lite segt med 4 bord dom senste dagarna, så blir till att testa 6 bord lite nu ikväll, trots dom dåliga statsen. Blir ju inte lika mycket överlapp nu heller tack vare Resize-betan. Siktar på att spela 18+, återkommer sen med resultat.

Postad

16 st blev det till slut och ett + på $26. Är ändå helt nöjd med det mtp att jag spela rätt dåligt stundtals och gjorde en hel del dåliga moves. Att spela 6 bord gick över förväntan så kommer bli 6 från och med nu.

Nu blir det lite CG-slask på SS, 2.5-5 (har 1.5 inköp på den nivån :)), innan sängen väntar.

Kommer för övrigt göra någon form av sammanfattning snart, lär nog bli efter 100 spelade, ligger på 69 spelade atm. God natt!

edit: Löste ut ytterliggare $20 av bonusen också. Skulle tippa på att jag har ~200 kvar av den, och jag har till nån gång i slutet av april på mig.

Postad

Folk är allt sköna ibland :)

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t30/t60

9 players

Converter

Stack sizes:

Hero: t1420

UTG+1: t1550

MP1: t1330

MP2: t935

MP3: t1660

CO: t2120

Button: t1350

SB: t1410

BB: t1725

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG with A :club: A :heart:

Hero raises to t180, UTG+1 calls t180 (pot was t270), 7 folds.

Flop: 5 :club: 3 :spade: 8 :diamond: (t450, 2 players)

Hero bets t250, UTG+1 calls t250 (pot was t700).

Turn: J :heart: (t950, 2 players)

Hero bets t400, UTG+1 raises all-in t1120, Hero calls all-in t590.

Uncalled bets: t130 returned to UTG+1.

River: 4 :diamond: (t2930, 0 player + 2 all-in - Main pot: t2930)

Results:

Final pot: t2930

Hero showed Ac Ah

UTG+1 showed Kd Qh

Postad

Det fortsätter att gå bra, riktigt bra faktiskt :D

15 spelade nu och ett + på $127. Spelade helt okej, och hade nog varken otur eller tur. Det är sjukt vilken nivå spelarna på $11 håller på helgkvällar, bara att tacka och ta emot.

Bankrullen är upp på $1124. Vetifan när jag ska gå över och testa på $22orna. Om det finns någon läsare där ute, vad tycker du? När skulle du gått över till $22?

Nu blir det lite Poker.se-Tv innan dagen är färdig. God natt och GL vid borden alla :)

Postad
Det fortsätter att gå bra, riktigt bra faktiskt :D

15 spelade nu och ett + på $127. Spelade helt okej, och hade nog varken otur eller tur. Det är sjukt vilken nivå spelarna på $11 håller på helgkvällar, bara att tacka och ta emot.

Bankrullen är upp på $1124. Vetifan när jag ska gå över och testa på $22orna. Om det finns någon läsare där ute, vad tycker du? När skulle du gått över till $22?

Nu blir det lite Poker.se-Tv innan dagen är färdig. God natt och GL vid borden alla :)

Tja!

Tycker inte att du ska hoppa up än. Du kan testa några $20 om du känner att du är i en rush ;)

Jag hade nog väntat till jag har minst $1500 innan jag hade hoppat upp, bättre att skynda långsamt =)

Postad
Tja!

Tycker inte att du ska hoppa up än. Du kan testa några $20 om du känner att du är i en rush ;)

Jag hade nog väntat till jag har minst $1500 innan jag hade hoppat upp, bättre att skynda långsamt =)

Blir nog att vänta ett tag till som du säger. Tror jag ska försöka ha minst $2000 i rullen innan jag går på dom full ut. Kanska dock, som du också säger, kommer att lägga undan ~8 inköp på $22+2 snart bara för att testa på det och gå ner om jag skulle torska dom. Tack för tipsen :)

Blev lite Klonk SnG ikväll. Vann såklart ena, men blev ändå bara ett litet + på $13. Körde efter det ett set med $11 på FT och det blev lillplusset på $7.

Gonatt!