Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Full ring NL $1000, AcAs på BB. Fyra limpar, höjer till 100, syn av en toklös tokaggressiv spelare men som verkar veta vad han gör, kan betyda vad som helst. Han har vunnit en del och har kanske 2000, jag har c:a 1400. Egen image tight aggr. De händer som känns osannolika på honom är 1010++ och AK som jag är rätt säker att han höjt från sin position (sist av limparna, mitten). Har inte spelat så mycket på denna nivå och bara c.a 300 händer mot denna person, allt under denna session.

Flop 5h 7h 8c, gillar den inte, han har vunnit några större potter med typ 67-78 suited etc som träffat floppar som denna (men också visat nån hand som denna vid en bluff). Han vet säkerligen jag inte gillar den och sätter antagligen mig på någon av de händer som är osannolika att han har.... Nu då?

1. Beta ut? hur mycket? vid omslag?

2. Bet pot, vid ev syn och turn kommer Jh, hur fortsätta?

3. Checkraise? (svårt att vika efter det?) Bästa sättet att få in pengarna om jag är 80%+ säker på en bet från honom oavsett vad han har?

Eller tänker jag bara för mycket och fel? Är det bara bet och vid ett ev. omslag all in alt checkraise all in? Alt. om han synar fortsätta på turn?