Macallan Postad 21 Januari , 2007 Rapport Postad 21 Januari , 2007 Full Tilt Poker No Limit Holdem Tournament Blinds: t20/t40 9 players Converter Stack sizes: UTG: t1140 UTG+1: t1300 MP1: t1485 MP2: t1560 MP3: t2010 CO: t1570 Button: t1475 SB: t1460 Hero: t1500 Pre-flop: (9 players) Hero is BB with 3 folds, MP2 calls t40 (pot was t60), MP3 calls t40 (pot was t100), CO calls t40 (pot was t140), Button folds, SB calls t20 (pot was t180), Hero checks. Flop: (t200, 5 players) SB checks, Hero checks, MP2 checks, MP3 bets t200, CO calls t200 (pot was t400), SB folds Hero ??? 600 i potten, jag vill pusha, är det ett bra spel? Jag mår jättedåligt mot färgdrag med överkort (30/70 eller sämre) samt givetvis mot tvåpar och bättre men annars står min hand ganska bra - jag är 50/50 mot A9o. Vilka händer är jag normalt sett uppe mot? MP2 - kan ha lite vad som helst men borde normalt ha bettat med händer han vill spela för hela stacken, brädan är inte slöspelsvänlig. Fold mycket trolig. MP3 - bettar pott, med vad? Färgdrag? Inte så troligt. 9x? Är nog vanligaste handen i hans HD, tvåpar och bättre bettar normalt mindre i min erfarenhet. Sitter mycket dåligt till om jag pushar. CO - syn med vad? Färgdrag är rimligt - synar han en all in? Kanske 50%? Andra händer är väl svaga 9or och 8or kanske? Monster? Inte så troligt. Citera
MacDaddy Postad 21 Januari , 2007 Rapport Postad 21 Januari , 2007 -För tidigt för såna spel tycker jag. -Visst kan ngn ha en monster, 3 låga kort ute så 3 potentiella trissar. Citera
Macallan Postad 22 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2007 -För tidigt för såna spel tycker jag. Jag har aldrig förstått det här argumentet. Ju närmare bubblan vi är desto sämre är det att bli utslagen. Riskabla (semi)bluffar borde därför bli sämre ju längre fram vi kommer (tills bubblan spricker). Jag är definitivt mer chansvillig (well, post flop i alla fall, vilket givetvis händer sällan) i början - att öka startstacken med 33%+ tidigt är i min mening mycket bra. Jag tror att det spel som har bäst cEV också har bäst $EV i den här potten. Ja, monster är självklart representerade i FIs HD, men min erfarenhet säger mig att monster sällan spelas så som FI har spelat i den här handen. Citera
Gäst Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Vad är buy-in? Jag lägger mig på floppen utan att fundera särskilt mkt över det. Vore färgdraget inte ute hade det varit mer intressant. Citera
Hemdhes Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Vad är buy-in? Jag lägger mig på floppen utan att fundera särskilt mkt över det. Vore färgdraget inte ute hade det varit mer intressant. Det är själva inköpet till turneringen..dvs en summa +den avgift siten tar för du ska spela där Citera
Gäst Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Det är själva inköpet till turneringen..dvs en summa +den avgift siten tar för du ska spela där Ok, då vet jag. Citera
eurythmech Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Jag vill också lägga mig. Citera
pettaN_- Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Det är själva inköpet till turneringen..dvs en summa +den avgift siten tar för du ska spela där så bra att du förklarade för han Citera
Recommended Posts