Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t20/t40

9 players

Converter

Stack sizes:

UTG: t1140

UTG+1: t1300

MP1: t1485

MP2: t1560

MP3: t2010

CO: t1570

Button: t1475

SB: t1460

Hero: t1500

Pre-flop: (9 players) Hero is BB with :Jc::Th:

3 folds, MP2 calls t40 (pot was t60), MP3 calls t40 (pot was t100), CO calls t40 (pot was t140), Button folds, SB calls t20 (pot was t180), Hero checks.

Flop: :4c::9s::8s: (t200, 5 players)

SB checks, Hero checks, MP2 checks, MP3 bets t200, CO calls t200 (pot was t400), SB folds

Hero ???

600 i potten, jag vill pusha, är det ett bra spel?

Jag mår jättedåligt mot färgdrag med överkort (30/70 eller sämre) samt givetvis mot tvåpar och bättre men annars står min hand ganska bra - jag är 50/50 mot A9o.

Vilka händer är jag normalt sett uppe mot?

MP2 - kan ha lite vad som helst men borde normalt ha bettat med händer han vill spela för hela stacken, brädan är inte slöspelsvänlig. Fold mycket trolig.

MP3 - bettar pott, med vad? Färgdrag? Inte så troligt. 9x? Är nog vanligaste handen i hans HD, tvåpar och bättre bettar normalt mindre i min erfarenhet. Sitter mycket dåligt till om jag pushar.

CO - syn med vad? Färgdrag är rimligt - synar han en all in? Kanske 50%? Andra händer är väl svaga 9or och 8or kanske? Monster? Inte så troligt.

Postad
-För tidigt för såna spel tycker jag.

Jag har aldrig förstått det här argumentet. Ju närmare bubblan vi är desto sämre är det att bli utslagen. Riskabla (semi)bluffar borde därför bli sämre ju längre fram vi kommer (tills bubblan spricker). Jag är definitivt mer chansvillig (well, post flop i alla fall, vilket givetvis händer sällan) i början - att öka startstacken med 33%+ tidigt är i min mening mycket bra.

Jag tror att det spel som har bäst cEV också har bäst $EV i den här potten.

Ja, monster är självklart representerade i FIs HD, men min erfarenhet säger mig att monster sällan spelas så som FI har spelat i den här handen.

Postad

Vad är buy-in?

Jag lägger mig på floppen utan att fundera särskilt mkt över det. Vore färgdraget inte ute hade det varit mer intressant.

Postad
Vad är buy-in?

Jag lägger mig på floppen utan att fundera särskilt mkt över det. Vore färgdraget inte ute hade det varit mer intressant.

Det är själva inköpet till turneringen..dvs en summa +den avgift siten tar för du ska spela där ;-)

Postad
Det är själva inköpet till turneringen..dvs en summa +den avgift siten tar för du ska spela där ;-)

Ok, då vet jag.