Gå till innehåll

downswing


morsan

Recommended Posts

hej har stött på den värsta downswingen i karriären och undrar hur många tusen händer kan en downswing vara?

 

förra månaden december alltså var de första 18dagarna iskalla åkte konstant på 2outsare eller runner runner sen släppte de och jag drog in mitt mål den månaden, sen första jan började skiten igen och har ännu inte släppt,

tror jag spelat runt 70-75tusen händer, får in pengarna som storfavorit väldigt ofta all in på turn för att se att jag leder med 80-90% ungefär men efter river har fallit står man där helt jävla RÖVKNULLAD.

 

mår fan extremt jävla pyskiskt dåligt just nu, har ett solidgrund spel att luta mig tillbaka på så ligger ännu inte minus, dvs jag tappar inköp genom att spelat bra poker kommer jag upp till +-0 sen tappar jag jobbar upp osv osv.

men istortsätt varje hand jag är storfavorit att vinna förlorar jag.

 

tycker 70-75tusen händer är rätt mycke över hur många händer är de normalt att ha sån extrem otur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

poker är min enda inkomst så är väl proffs i den bemärkelsen men känns lite stort och kalla sig själv proffs, grinder skulle nog passa bättre, men vet iof att jag tillhör garanterat topp 10 på den nivå jag spelar, får ju konstant in pengarna som favorit och de väl de poker handlar om.

 

ingen som har nån koll hur djupa varians man kan ha skulle behöva ha lite tröstläsning. förr innan downswingen var att spela poker bland de roligaste jag visste men nu hatar jag bara skiten och spelar för att "spela mig ur svackan" har bra disiplin och har knappt tiltat nåt alls max 2inköp å då har de inte varit super tilt heller utan spelat ett par händer lite för hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

75k händer är ganska mkt, surt

 

hur många händer har du vunnit över innan dessa 75k?

 

Haha du menar att han var fisk i 75k händer och köpte ut? =D

 

 

Som du förstår så finns det ingen gräns för hur länge du kan ha en badstreak. Sen vad som är vanligt är nog svårt o säga. 75k är iaf inte vanligt!

 

Under tunga perioder kan det vara skönt att byta form eller spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
poker är min enda inkomst så är väl proffs i den bemärkelsen men känns lite stort och kalla sig själv proffs, grinder skulle nog passa bättre, men vet iof att jag tillhör garanterat topp 10 på den nivå jag spelar, får ju konstant in pengarna som favorit och de väl de poker handlar om.

 

ingen som har nån koll hur djupa varians man kan ha skulle behöva ha lite tröstläsning. förr innan downswingen var att spela poker bland de roligaste jag visste men nu hatar jag bara skiten och spelar för att "spela mig ur svackan" har bra disiplin och har knappt tiltat nåt alls max 2inköp å då har de inte varit super tilt heller utan spelat ett par händer lite för hårt.

 

 

 

Pokern är också min enda inkomst och kan säga att en bad streak kan hålla på länge. Det bästa du kan göra är att gå ner två nivåer och börja grinda där för att få lite mer självfortroende.

 

Du kan också ta ut det mesta du ahr och börja grinda på 50 nl med 1500 dol i rulle för att ha som mål att försöka komma upp i nivåerna igen. Skapar man sig olika mål med pokern blir det roligare. inte att bara vinna x antal kr varje månad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern är också min enda inkomst och kan säga att en bad streak kan hålla på länge. Det bästa du kan göra är att gå ner två nivåer och börja grinda där för att få lite mer självfortroende.

 

Du kan också ta ut det mesta du ahr och börja grinda på 50 nl med 1500 dol i rulle för att ha som mål att försöka komma upp i nivåerna igen. Skapar man sig olika mål med pokern blir det roligare. inte att bara vinna x antal kr varje månad

... 6 månader senare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...