Gå till innehåll

Svenska Spel 5/10 - Kommentera spelet


Recommended Posts

Nu är ju inte jag något CG orakel men att flatta flop som float, med drag eller set känns väl rätt standard om man vill checkraisa turn? jag hade med Ax i handen blivit äcklad av raisen på turn även om jag tycker den är lite väl stor.

 

Så summan av det hela är att jag tycker spelet känns korrekt dock är raisen på turn för stor.

 

Men att som andra i tråden skriva att man foldar flop känns jävligt lol.

 

Sitter du istället med 88 på handen denna gång antar jag att spelet sett ungefär likadant ut så du maskerar ju din hand med detta spel.

 

Dock är turneringar min grej så nu får ni gärna lolla mig istället om jag är helt ute och cyklar:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt sällan två regs slowspelar floppade 888/999 på den 89A brädan, det beror givetvis på att det är en flopp man vill checkraisa väldigt ofta med en HÖG med händer. Däremot coldcallar många regs floppade A9/A8 eller turnat tvåpar på det sättet (tydligen en trend), och många tar samma (din) linje med de öppna stegdragen.

 

Men många coldcallar A8/A9 då och då på flopp för balansering, man vill aldrig spela samma linjer med samma träffar, samma linje med samma drag osv, då kan man lika gärna spela med sina kort face up emot en bra spelare. HUNL nosebleed-killarna är sjukt bra på det där. Bara se, studera och lära.

 

Det är en bra linje av dig, många fortsättningsbetar dom turnsen och många av de händerna dom gör det med pallar inte din checkraise. Dessutom kan du i princip inte bli re-rebluffad på turn (eller floatad) vilket du absolut blir rätt ofta på floppen, vilket gör en enorm skillnad med en sån linje.

 

Bra spelat, gg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att när check raisen blir så stor som den blir på turn så vill man nästan vara 100 på att fi är ute o cycklar eller en väldigt svag hand .

 

Vad är din tanke bakom checkraisen på turn mer än bara "tror att han lägger sig"

 

Problemet när detta spel uppstår är vanligtvis hur du agerar på river då inte dragen träffar.

Skulle jag personligen göra detta spel på turn då är jag 85% - 95% på att de åker in på river ovasett om dragen träffar eller inte och det är där du förlorar pengar om du har fel.

 

Så min slusats blir, spelet hade varit bra om han lagt sig på turn, men eftersom du får syn till river så blev handen helt enkelt överspelad. Denna gång blev du räddad, vi vet själva hur tufft det är att checka ner en sådan stor pott som blivit även när vi känner svaghet, inte sant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Det är väldigt sällan två regs slowspelar floppade 888/999 på den 89A brädan, det beror givetvis på att det är en flopp man vill checkraisa väldigt ofta med en HÖG med händer. Däremot coldcallar många regs floppade A9/A8 eller turnat tvåpar på det sättet (tydligen en trend), och många tar samma (din) linje med de öppna stegdragen.

 

Men många coldcallar A8/A9 då och då på flopp för balansering, man vill aldrig spela samma linjer med samma träffar, samma linje med samma drag osv, då kan man lika gärna spela med sina kort face up emot en bra spelare. HUNL nosebleed-killarna är sjukt bra på det där. Bara se, studera och lära.

 

Det är en bra linje av dig, många fortsättningsbetar dom turnsen och många av de händerna dom gör det med pallar inte din checkraise. Dessutom kan du i princip inte bli re-rebluffad på turn (eller floatad) vilket du absolut blir rätt ofta på floppen, vilket gör en enorm skillnad med en sån linje.

 

Bra spelat, gg.

 

Håller på att vända tillbaka på dygnet så läser lite trådar.

Hur gör vi på river om vi missar eller drar in ett par? Är det deg vid alla missade rivers, och egentligen har vi väl inte något värde i en showdown mot FIs range om vi istället drar in ett J och mirakulöst får C/C?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...