Gå till innehåll

TAG eller LAG det är frågan.


sentenced

Recommended Posts

Undrar lite vad ni tycker är den mest lönsamma spelstilen på shorthanded nolimit med låga insatser. Jag personligen kan nog räknas in som TAG men det känns ibland bara som ett enda långt grindande medans man ofta ser dom fetaste potterna glida över till mr LAG. Ska man forstätta spela TAG eller är det kanske dags att prova nåt annat? (spelade bara sitngo första 2 åren och har ingen riktig koll på vad som funkar bäst i cashgames).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju hur låga insatserna är. På de lägsta skulle jag påstå att semi-LAG är väldigt framgångsrikt. Eftersom det är väldigt vanligt med 60/2 (VPIP/PR)-spelare så finns det utrymme för fler händer än de 22/19 som fungerar mot hårdare motstånd. Det hela bygger dock på att du är duktig på att spela händerna postflop. Men som sagt, eftersom en hel del av spelarna på den nivån kommer att syna ner allt till river (där de foldar), är det lätt att få värde på många händer. Det gäller bara att snabbt se vilka på bordet som är vettiga och inte. Om du kör med PT och GT+ (eller liknande kombo) så att du får snabb koll på vilka som spelar alla händer, då kommer du nog öka i värde om du spelar något fler händer.

 

Som någon sa: Testa! Höj med lite fler händer och se hur det går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du duktig LAG tjänar du mer pengar, men har större svängningar. Är dock mycket svårare att spela bra LAG än bra TAG. Jag tror att man lär sig mer av att spela LAG, men det kan bli dyr kunskap på kort sikt. Jag tycker att Semi-LAG kan vara en riktigt bra spelstil om man behärskar den. Allt beror ju självklart på hur lågt du spelar, men som det sades tidigare: prova dig fram. De bästa spelarna behärskar många olika spelstilar och kan växla mellan dessa när det behövs. LAG är roligare än TAG.

 

Lycka till....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...