Gå till innehåll

NLT SnG, 44 i BB pf-höjer mot maniac


Hox

Recommended Posts

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t25/t50

8 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: t1075

UTG+1: t1415

MP1: t3005

MP2: t1465

CO: t2925

Button: t1385

HERO: t1060

BB: t1170

 

Pre-flop: (8 players) HERO is SB with 4:heart: 4:diamond:

5 folds, Button calls t50 (pot was t75), HERO raises to t200, BB folds, Button calls t150 (pot was t300).

 

Flop: T:spade: Q:heart: Q:club: (t450, 2 players)

HERO?

 

Fi har PFR på 33% och VPIP på 48%. Hans motto är "Om betknappen är till höger om foldknappen, trycker jag på den". Han bluffar hejvilt alltså. Hur spelar ni och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som conspriacy säger, du sitter i SB och får (troligen) 1:5 om du bara synar. Perfekt läge att limpa par, hoppas på triss eller checka ner. Enkelt att folda också. Bluffmeister har stoppar bara in marker 48% av gångerna och foldar de riktigt dåliga händerna. Som bäst är du därför troligen 50%. Med ett M på mindre än 15 är låga par i princip ospelbara (såvida inte M närmar sig 5), men här får du ett gyllene tillfälla att spela dom från SB med goda odds.

 

Har du dock spelat som du gjort preflop får du nog vara beredd på att antingen beta ut pott och eventuellt folda mot en reraise, eller c/r all-in. Här får du förlita dig på hur du uppfattat hans postflopp spel hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bara limpat in och hoppats att setta på floppen. Som spelat nu hade jag check/foldat på floppen. Ska du beta ut på floppen tycker jag att du måste ställa då du med en vanlig bet lämnar för lite kvar i din stack. Känns lite onödigt att raisa med ett så lågt pocketpar när det är många kvar, blindsen är hyffsat låga, du inte är shortstacked och du dessutom har usel position efter floppen! Visst, du har lite bra stats på knappen men tycker ändå att du tar för stor risk med en för svag hand med chans att vinna för lite chips preflop om de andra (BB och knappen) foldar. Jag limpar alltid med låga pockets i början av en SnG, foldar oftast i mitten och ställer/raisar på slutet runt bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle också bara synat preflop och sedan givit upp utan träff. Men nu är ju situtionen en annan. Du har redan stoppat in en stor del av din stack så nu behöver du vinna potten.

Om han nu är så bluffbenägen som du säger, skulle jag nog beta ut vekt

ca 250. Då finns möjligheten att han ställer utan träff. Ett problem med den här planen är ju om han sitter på 55 66 77 88 99.

Att göra ett större bet är uteslutet då du tvingar fi att folda en sämre hand.

Med djupare stackar hade jag nog försökt få in en chekraise här, då det är möjligt att han sitter på 55-99.

 

Det blev visst lite motsägelsefullt det här. Men det är nog så jag skulle spelat.

Betänk att fi verkar vara total galning. Mot annat motstånd hade jag nog betat vekt för att folda vid mothugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter han utan ett par, vilket är sannolikt med sådana stats, så är det ganska liten chans att han träffade brädan eftersom den parat sig själv; tre överkort hade varit värre. Nu har postaren bestämt sig för att spela handen (felaktigt enligt konsensus) och då vore det konstigt att inte föja upp med en cb. Betar han ut pott har han 600 kvar och kan folda mot ett ställ och fortfarande vara med eller syna om han tror det är en bluff. Med 600 kvar har han kan han med en dubblering vara med i matchen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har hänt med det här forumet?

 

Självklart kan man inte rättfärdiga ett spel med "har vi gjort ett misstag kan vi gott göra ett till". Det finns absolut ingenting som säger att vi måste spela vidare bara för att vi gjorde ett dåligt spel preflop.

 

Och om jag inte har herpes i ögat så har Hero 860 kvar när floppen kommer och har således mindre än två pottbet i stacken.

 

Satt vi lite djupare vore CRAI ett alternativ, men nu kommer fi vara committad med en bet, såvida han har något sånär hjärnkapacitet.

 

Jag skulle aldrig försätta mig i den här situationen, men jag tror att jag checkar.

 

Betar fi så viker jag om betet är stort (säg över 300), och ställer annars.

Checkar han bakom så betar jag ut 250 på turn och stoppar sedan inte in ett öre till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den VPIP:n och PreF raise procenten leder vi här väldigt ofta. Mot en så agro spelare så kan vi dessutom va säkra på att han försöker sno denna pott. Säg att han betar ut 300. Då raisar vi han all-in för ytterligare nästan 600. Ser inte hur han ska va committed här om han inte har ngt.

Tror inte han har KJ lr liknande heller då det är en enkel raise för han preflop. Men jag tar gärna den sämre änden av en coinflip här med 500 i chips redan i mitten.

 

Btw Hox, är du en vinnande sng spelare? Kul o veta om man kan vinna även på såna här spel i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eurytmech:

 

Herpes i ögat? Hur får man det? Har jag missat en kama sutra-ställning eller?

 

Nu diskuterar vi ju ett specfikt fall, med en specifik fi och en specifik flopp. I det här fallet, allt sammanvägt, bör vi beta ut floppen enligt mig. MEN, det beror lite på hur fi har spelat postflopp? Vad han visat i showdowns etc. Jag misstänker att frågeställaren inte har järnkoll på detta tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den VPIP:n och PreF raise procenten leder vi här väldigt ofta. Mot en så agro spelare så kan vi dessutom va säkra på att han försöker sno denna pott. Säg att han betar ut 300. Då raisar vi han all-in för ytterligare nästan 600. Ser inte hur han ska va committed här om han inte har ngt.

Tror inte han har KJ lr liknande heller då det är en enkel raise för han preflop. Men jag tar gärna den sämre änden av en coinflip här med 500 i chips redan i mitten.

 

Btw Hox, är du en vinnande sng spelare? Kul o veta om man kan vinna även på såna här spel i längden.[/QUOTE]

 

Hur menar du här MacDaddy? Tycker först att du antyder att spelet är okej med anledning av de stats Hero har på FI men sen tycker jag att du antyder att Hero är fiskig? Vad menar du?

 

Min uppfattning sen tidigare är iallafall att Hox inte är en fisk men jag måste nog påstå att ovanstående hand inte är helt stabilt spelad! MEN, jag har postat en määäängd superfiskiga HH's här på forumet så jag är absolut inte den som har rätt att dömma! :oops: Gör dessutom dessvärre en hel del fiskiga misstag nästan varje dag (:roll::oops: ). Kanske därför jag är kvar på $5.5? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw Hox, är du en vinnande sng spelare? Kul o veta om man kan vinna även på såna här spel i längden.

 

Tror det kan vara så att Hox i den här handen valde en annan linje än sin standardlinje mest för att "testa på" lite, särskilt med den read han har på Fi.

 

Jag har själv lagt upp en del flummiga HH's mest för att få respons när jag testar en ny linje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du då att vi ska chek syna, och låta honom beta turn.

Betar han och vi ställer synar han ju bara med en bättre hand.

Måste ju vara mer värde i att lägga ut halv pott på floppen, och syna när han ställer.

 

Om vi checkraisar är han jättecommittad och kommer syna med nära på alla händer han betat, och han kommer SJÄLVKLART beta fler händer när vi checkar än händer han slår om med om vi betar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...