Gå till innehåll

UTG, 88, ca 12BB i stacken


Recommended Posts

edit: UTG+1

 

Har även en funderare på en tidigare hand. Samma turnerning, 4k£GTD freez.

 

Har ca 12BB i stacken, har spelat mycket tajt, endast visat 1010 i en all-in som hände ca 10 händer sen.

 

 

Game #4201733114: Hold'em NL (200/400)

Table "7" Seat 10 is the button.

Seat 1: Ricky77 (7030 in chips)

Seat 2: BigBlue (13720 in chips)

Seat 3: avarell (11234.50 in chips)

Seat 5: Tribbiani (4990 in chips)

Seat 6: Gonnaneed (2975 in chips)

Seat 7: XiaoXue (115 in chips)

Seat 8: Iain1923 (6495.50 in chips)

Seat 9: Jaypee (6865 in chips)

Seat 10: Twinstwo (8607.50 in chips)

Ricky77: posts the ante 50

BigBlue: posts the ante 50

avarell: posts the ante 50

Tribbiani: posts the ante 50

Gonnaneed: posts the ante 50

XiaoXue: posts the ante 50

Iain1923: posts the ante 50

Jaypee: posts the ante 50

Twinstwo: posts the ante 50

Ricky77: posts small blind 200

BigBlue: posts big blind 400

----- HOLE CARDS -----

dealt to Tribbiani [8h 8s]

 

 

Jag diskuterade detta även med en kompis. Vad är det rätta spelet att göra?

En limppott sker väldigt sällan så för mig är det fold eller all-in.

 

Tips och tricks?

 

edit igen: Ca 1 hand spelas i minuten och blindsen höjs varje 10min

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ställt med denna handen. Blindsen börjar att stiga och om jag spelar turnering vill jag helst bygga stack snabbt eller åka ut snabbt. Jag gillar inte att tightlira fram tills man närmar sig bubblan för att bara folda sig in i ITM. Så för mig är det en ganska klar allin. Jag hade sett det som ett utmärkt tillfälle att dubbla upp på och börja kämpa sig uppåt i mot chipleaden :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allin om alla foldar till dig.

 

1050 i potten och du har 5K i stacken.

 

om någon höjer innan så beror det på, han kommer ju inte lägga för dig så jag hade ställt om det är en lös mupp och foldat om det är en tightnisse.

 

Är UTG+1 och UTG lade sig. har fortfarande 7 andra spelare att oroa mig för

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ställt med denna handen. Blindsen börjar att stiga och om jag spelar turnering vill jag helst bygga stack snabbt eller åka ut snabbt. Jag gillar inte att tightlira fram tills man närmar sig bubblan för att bara folda sig in i ITM. Så för mig är det en ganska klar allin. Jag hade sett det som ett utmärkt tillfälle att dubbla upp på och börja kämpa sig uppåt i mot chipleaden :-)

 

Jag kände det med att det var ett bra tillfälle ställa men som bäst är man upp emot överkort och för mig räcker det inte att hamna i coinflips. Visst för att vinna turnerningar måste man vinna coinflips men vilken tomte som helst där hade synat med AJo. Push hade varit auto, 1010-AA men 99-77 är tveksamt. Eller?

 

Och mitt mål är inte att bara komma itm så jag köper ditt argument mycket väl. Allt handlar om tajming antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är UTG+1 och UTG lade sig. har fortfarande 7 andra spelare att oroa mig för

 

88 i tidig possition är livsfarligt om man inte valt den lösa vägen. Har du bestämt dig för en tajt strategi bör du folda dem. I det här läget får du bara syn av tajta spelare med bättre händer än dig. Dessutom vimlar det av lösa spelare som med glädje skulle syna en all in med 10J eller QJ eller som jag råkat ut för med AA på hand 910 off.

Så som svar på din fråga jag skulle ha foldat utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndaren kan ju ha massor av olika händer, det tjänar ingenting till att prata om hur din hand mår emot en enskild av dessa händer.

 

Men hallå, själklart måste han ta med i bedömningen vad som är troligt när det gäller motståndarens händer. Han kan ju inte bara spela utifrån sina egna kort, eller? Det avgörande måste ju bli om han tror sig vara favorit eller inte i handen och det får man fram genom att fundera över vilka möjliga händer motståndaren har. Men jag kanske har missuppfattat hela grejen med att man måste spela motståndarens kort lika väl som sina egna. Eller så missuppfattade jag dig eurythmech.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...