Gå till innehåll

Hur en niopoängare blir en tiopoängare - en SnG-spelares åsikter


eurythmech

Recommended Posts

Stars har den i mitt tycke klart bästa mjukvaran och det bästa utbudet på spelare och spel. Bra så, men även den bäste kan bli bättre.

Här följer några punkter där jag anser att Stars brister:

 

1) Långsam klient. Detta gäller framför allt sk requests, och anmälningar till turneringar. Jag sitter t.ex för närvarande och väntar på ett utskick av mina 25 senaste turneringshistoriker som jag skickade efter för ca 40 minuter sedan.

Och när jag ska alt+tabba till klienten för att anmäla mig till en ny turnering tar det i allmänhet ett par sekunder innan listan över turneringar uppdateras. När jag sedan får syn på de som finns tillgänliga. Jag trycker då "register", varpå jag får vänta i 1-5 sekunder på att kunna anmäla mig. Har en turnering redan 6-7 anmälda (av max 9) är det ofta lika bra att glömma att anmäla sig.

 

2. På borden kan jag låta muspekaren vila över ett spelarnamn (hemstad och chipcount) eller en markerhög (antal marker i högen) för att få reda på extra information i en informationsruta. Om jag sedan fattar ett beslut på ett annat bord, och därefter byter tillbaka kan jag inte "hovra" över samma objekt igen.

 

Dvs bord 1: jag vilar muspekaren över "Sonny5290"s informationsruta och ser

att han bor i Warzawa.

 

Bord 2: Jag lägger J5o

 

Bord 1: Varifrån kom nu Sonny5290? Det fungerar inte att hovra, jag måste hovra över någon annans informationsruta först.

 

3) Kanske den absolut viktigaste punkten; irriterande turneringspopups.

Ni måste måste måste måste ge oss en möjlighet att blockera turneringslobbyn. Jag har ingen som helst nytta att se lobbyn för en turnering jag spelat tusentals gånger. Det är oerhört enerverande att behöva stänga lobbyn för varje ny turnering som startar. Det kan bli 50 stycken på en dag.

Och nära besläktat har vi den lilla irriterande informationsrutan som eventuellt säger någonting om disconnect protection, som kommer upp på varje nytt turneringsbord. Också den totalt värdelös och högst enerverande.

 

Det var nog allt för nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite förslag från mig:

 

1. möjlighet att navigera mellan bord. Oerhört viktigt när man multitablar. Jag vet, det finns script ute för detta men jag har iaf inte hittat nåt som inte gör att allt laggar.

 

2. färdiga bet vid slidern(typ 2.5xBB osv).

 

3. roligare/fler themes :-D

 

är väl vad jag kommer på just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3) Kanske den absolut viktigaste punkten; irriterande turneringspopups.

Ni måste måste måste måste ge oss en möjlighet att blockera turneringslobbyn. Jag har ingen som helst nytta att se lobbyn för en turnering jag spelat tusentals gånger. Det är oerhört enerverande att behöva stänga lobbyn för varje ny turnering som startar. Det kan bli 50 stycken på en dag.

Och nära besläktat har vi den lilla irriterande informationsrutan som eventuellt säger någonting om disconnect protection, som kommer upp på varje nytt turneringsbord. Också den totalt värdelös och högst enerverande.

 

Det var nog allt för nu.

 

Haller absolut med om den har punkten, fyfan vad irriterande nar man MT:ar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukt jobbigt att man måste typ räkna själv hur mycket 2.5 x BB är alltså ..verkligen ...

TOMTAR

 

Du, jag, och ett atomur.

Sen kan du gott mäta hur många Cs137-svängningar det tar mig att klicka två gånger jämfört med att markera en rutjävel och skriva på fucking tangentbordet hur mycket jag vill beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja och sen ska dom ha röstaktiverade betting rutor .. eller förresten vi tar elektroder vid tinningen så räcker det med att vi tänker .. så många ns vi vinner då och då kan vi spela 48 bord samtidigt guuuud vad fint det skulle vara då kan vi säker komma upp till 99bb/H och dååå skulle vi sluta gnälla.... pust.

Upprepar igen

T O M T A R.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så låter dom en konfigurera slidern. "Do you want the slider to move in increments of (please check one box only or the program will come to a halt):

 

□ one big blind

□ half a big blind after the first

□ PSB

□ BASTARD!

 

och:

Fiskomslag(miniräjs)

Överbetta

exploita (dvs raisa nog för att shortstacken ska kunna slå om igen)

BanklånsRäjset

BalticinkassoRäjset

och slutligen

PFRAISET (det ultimata matematiskt krrekta räjset som det har röstatsfram i en poll på PF.NU)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...