Gå till innehåll

Motsvarighet till Napster, för europeer?


Stig_Wallby

Recommended Posts

Vet någon ifall det finns en motsvarande tjänst som Napster eller Rhapsody för icke-amerikaner? Det finns en hel del betalsidor för nedladdning av musik för amerikaner, men för oss svenskar tycks det enbart finnas "buy per track" alternativ.

 

Någon som har koll på detta, eller om det på något sätt är möjligt att sätta upp ett Napsterkonto som svensk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mnje iTunes har också bara "Pay per track" tyvärr.

 

Jag orkar helt ärligt inte hålla på med DC++ längre. Serier och videoklipp går numer att streama överallt, och en tjänst som Napster skulle kosta $10-$15 per månad för en stabil och säker musiktjänst utan en massa skit i. Helt klart värt det enligt mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mnje iTunes har också bara "Pay per track" tyvärr.

 

Jag orkar helt ärligt inte hålla på med DC++ längre. Serier och videoklipp går numer att streama överallt, och en tjänst som Napster skulle kosta $10-$15 per månad för en stabil och säker musiktjänst utan en massa skit i. Helt klart värt det enligt mig ;)

 

 

dc är played out ju, kör på torrents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Kluffie det är alltså inte "Pay Per Track" tjänster, som iTunes, jag vill ha. Utan jag letar mer efter en betalsida såsom Napster eller Rhapsody där man betalar en fast avgift varje månad för att få tillgång till låtar genom streaming eller nedladdning. Inget olagligt alls, bara att det verkar svårt att få tag på tjänster som tillåter andra än amerikanare av nån anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Kluffie det är alltså inte "Pay Per Track" tjänster, som iTunes, jag vill ha. Utan jag letar mer efter en betalsida såsom Napster eller Rhapsody där man betalar en fast avgift varje månad för att få tillgång till låtar genom streaming eller nedladdning. Inget olagligt alls, bara att det verkar svårt att få tag på tjänster som tillåter andra än amerikanare av nån anledning.

 

Syftade på dig så du behöver inte vara orolig ;)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nje http://www.napster.co.uk och http://www.napster.de tillåter enbart engelskmän respektive tyskar att skapa ett fullt medlemskonto. Resten av europeerna kan få köra deras pay per track tjänst.

 

TEMP, är väl inget fel på att ladda ner laglig musik från Napster? Så sjukt billigt och låter mig hitta ett ställe som alltid har snabb uppkoppling, bra kvalitet och samlat i en välidgt välstrukturerad databas. 150-200:- i månaden är det lungt värt enligt mig, fast det är klart att det finns andra med annan uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...