Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ok, jag var lite luddig...

Menar inte att man ska spela den här handen som stål.

Jag menar att om vi tänker beta turn med stål så riskerar vår hand att bli genomskinlig om vi checkar. Och eftersom jag ogillar att beta turn här så tycker jag att vi bör checka den här handen och även checka med stål. Men efter det kan vi inte balansera mer, vi kan inte c/ra med den här handen, varken på turn eller på river, så hur vi än gör så blir vi genomskinliga... Och det finns så många kort som faller på river som gör att vi måste c/fa... Vilket leder oss till att vi kanske borde beta turn här helt enkelt för att avsluta action här och nu, att vi gör om vår hand till bluff är skitsamma om vi ändå inte kan se en showdown. Men det sistnämnda bygger på att fi skulle checka river turn och/eller river typ aldrig, vilket kanske inte är ett så rimligt antagande.

Så jag gillar egentligen ingen linje alls, men den jag ogillar minst är väl c/c turn, c/f eller c/c river beroende på vad som kommer.

Och sen skrev någon msn-mupp c/c turn, b/f river, men det orkar jag inte tänka på nu för nu ska jag rosta mackorna som jag tog fram för två timmar sen...

Postad

Jello: jag som var lite virrig där.

De flesta verkar vara överens om att c/c är det bästa alternativet på turn. Blev också så...

SB checked, HERO checked, Button bet $625, SB folded, HERO called $625.

** Dealing the river: ? ? ?

Okok. Nästa fråga. När vi synar turn - vilka kort passar vi för på river? Om färgdrag sitter uppenbarligen, men synar vi alla gånger utöver det?

Postad
Jello: jag som var lite virrig där.

De flesta verkar vara överens om att c/c är det bästa alternativet på turn. Blev också så...

SB checked, HERO checked, Button bet $625, SB folded, HERO called $625.

** Dealing the river: ? ? ?

Okok. Nästa fråga. När vi synar turn - vilka kort passar vi för på river? Om färgdrag sitter uppenbarligen, men synar vi alla gånger utöver det?

bet/fold om river är också ett alternativ. representera bluffen och fiska efter syn av sämre enparshänder/ess hög alternativ folda ut TT/JJ....fördelarna är att vi får värde från sämre händer som checkar bakom, nackdelarna är förstås att det inte finns så många sämre händer som kommit så här långt och kan syna. och vi missar värde från eventuell riverbluff. hmm.. jag lutar ändå att åt syna ner på de flesta riverkort utom färgen.
Postad
eller checkraise allin om knappen har svårt att låta bli betknappen.

Det känns fortfarande iskallt. Han är ju inte helt tom. Han kan ha en 4:a eller ett överpar som han knappast släpper.

Verkar inte bli så mycket mer diskussion, så jag postar bara resultatet. Hade en rätt dålig session så jag ville utvärdera om jag spelade vekt eller inte.

** Dealing the river: 3 of Hearts

HERO checked, Button bet - $1200.00, HERO folded

Button mucks:

Button wins $3338.00 from the main pot

I efterhand kan man nog anta att bet/fold eller c/r all in på turn hade varit det bästa spelet då han uppenbarligen inte hade ett överpar.