Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Uppenbarelsen

Den bittra sanningensom jag nu har insett efter kanske 2 års spelande är att jag är en actionjunkie. Inte vilken actionjunkie som helst heller utan en FET actionjunkie. Tidigare höll jag mig åtminstone till 10 inköp per nivå och klev ned när det blev aktuellt. Sista veckorna har jag spelat med 2-3 inköp per nivå och vägrat kliva ned. Som ni säkert förstår har det inte varit ett vinnande koncept. Det känns faktiskt jävligt skönt för självförtroendet nu när jag har insett mitt stora misstag… Det kändes mindre skönt när jag insåg att jag behövde 2 år för att förstå – och att vem som helst med IQ på 30+ klarar det på under 5 minuter.

Min pokerkarriär i korta drag

Från dag ett spelade jag 10-manna SnGs. Trots att jag var ny, fräsch och lagom fiskig klarade jag att spöa motståndet. Jag kom ganska snabbt upp i 15% ROI när jag 4-tablade 11$:S. Där låg jag och malde ett tag trots att jag hade många många inköp eftersom det verkade läskigt att kliva upp i nivå. När jag sedan bestämde mig för att kika på lite högre nivåer exploderade rullen. Jag spelade knappt på 22$ och 33$ nivån innan jag hade 30 inköp för nästa och hoppade upp igen. Därefter spelade ett tag (2-3 veckor?) styck på 55$ och 109$ nivåerna innan jag klev upp till 215$. Där härjade jag någon vecka med små plusresultat. De tidigare ryktena om att 215$ var mycket mer svårslaget än 109$ visade sig stämma. Jag åkte på en smärre downswing på kanske 10 inköp och sen pajade Internet när jag 9 tablade – och så var halva rullen borta. Jag försökte åtgärda haveriet men självförtroendet var bortblåst och jag kunde inte vinna. Inte ens när jag försökte spela 11$ SnGs, där jag tidigare hade 25-30% ROI, hittade jag plusset. Jag cashade ut hela rullen och så var äventyret slut.

Jag har i blandade omgångar spelat lite SnGs igen och även NL SH cashgame från NL25 till NL100 och några korta perioder på NL200. Här försvann mitt konservativa bankrulle tänkande helt och hållet och jag började spela på alldeles för höga limits (NL200). Åkte på en downswing och cashade ut… igen.

Därefter har jag ägnat en del tid åt HU SnGs vilket har artat sig fint eftersom det finns så otroligt mycket fisk. Gissa hur det slutade? Inte så svårt att lista ut. Jag skottade… och gulade.

Framtiden

Jag ska från och med satsa på HU cashgames. Till att börja med är det SvS som gäller eftersom det är otroligt fiskigt, raken är låg på de lägsta nivåerna samt att jag trivs med 200bb inköp. Jag ska börjar med 1000kr och ska klättra så fort som möjligt utan att bryta mot reglerna jag sätter upp.

Regler

0,5/1 -> 0-3'000

1/2 -> 3'000-10'000

2,5/5 -> 10'000-30'000

5/10 -> 30'000-100'000

-Aldrig skotta

-Bara spela HU cashgames, INGENTING annat.

-Max torska 200bb mot varje Fi

-Förbättra min table selection. Jag ska försöka spela mer mot de dåliga spelarna och ge upp tidigare mot de bra. En stor läcka jag har haft tidigare är att jag har spelat tills jag har vunnit eller förlorat hela inköpet bara för att jag är bångstyrig och inte vill ge upp trots att jag förlorar.

-Fler tips på mål som kan vara roliga/bra att följa mottages tacksamt!

Insättning --> 1000kr

17/1 1000kr +0 kr 0h

Postad

Första sessionen för dagboken börjar trist. Fi är verkligen dålig, men jag träffar inte en enda flopp. Han synar ned hela vägen med K-hög, A-hög och alla träffar, problemet är att jag aldrig träffar. Jag börjar bli frustrerad men istället för att kliva av så bluffar jag bort 60bb. Hur han kunde syna när jag spelat tight som en gris och bara väntat på träff är för mig en gåta. Kliver av med ett back på drygt ett inköp.

Mot nästa Fi tar jag kommandot och bombar varje pott, så som jag gillar att göra. Jag trivs med att vara den som bestämmer vid bordet. Han betar nästan aldrig, utan försöker slowspela alla sina händer. T.ex följande: Jag höjer pre till 4bb, han synar. Flopp två ruter. Båda checkar, turn ruter. Check check. River blankar och båda checkar. Han visar upp kung hög färg.

Båda har runt startstack och vi hamnar allin på floppen T96 när jag har 78 och han TT, gissa vem som köper ut?

Jag följer upp det med lite så kallat "mindre bra spel".

Totalt sett spelade jag verkligen inte bra. Det får bli att nöta tillbaks ikväll så man har plussat åtminstone en dag.

Insättning --> 1000kr

17/1 444kr -556 kr 1h

Postad

Insättning --> 1000kr

17/1 444kr -556 kr 1h

Om du betraktar insättningen som din rulle kanske du med din personlighet borde fundera på att bara riska en viss procent av rullen varje dag. Annars kommer det alldeles säkert att skita sig.

Har lidit av samma problem men kämpat mig till nån sorts självdisciplin och plussar oerhört mycket mer nu än tidigare, trots att jag spelar mindre. Spelar HU cash och SNG SH turbosar.

Postad

Tack för lyckoönskningarna!

Jag har inte varit pro, nej. Men jag grindade både RoC och Tft flitigt och var riktigt duktig för att vara hobbyspelare. Men du har helt rätt i att jag har tatt nicket av ett wc3 proffs.

lillis47 (160.80)

Bowhunting (196.85)

lillis47 :blank: :blank:

Bowhunting :As::Ah:

Preflop

lillis47 Syna 1.00

Bowhunting Höj till 4.00

lillis47 Syna 4.00

Flop Qc::5d::8d:

Bowhunting Satsa 7.00

lillis47 Syna 7.00

Turn:Qc::5d::8d::Ts:

Bowhunting Satsa 21.00

lillis47 Syna 21.00

River :Qc::5d::8d::Ts::3s:

Bowhunting Satsa 45.00

lillis47 Syna 45.00

Showdown Totalpott: 150.15

lillis47 :Qd::3c: Två par, damer och treor Vinst:150.15

Passiv Fi som gärna synar ned flera gator. Svårt att sätta honom på en hand.

illis47 (186.30)

Bowhunting (365.52)

lillis47 :blank: :blank:

Bowhunting :Qd::Qh:

lillis47 Syna 1.00

Bowhunting Höj till 4.00

lillis47 Syna 4.00

Flop: :5c::9s::Td:

Bowhunting Satsa 7.00

lillis47 Syna 7.00

Turn:5c: :9s::Td::8h:

*** Bet Runda 3 ***