cOP Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Krånglat lite för att få upp ett trådlåst nätverk här hemma. Köpte en D-link router av nått slag. Har fått internet att funka men följande fungerar inte: DC - Slår man över till passive så funkar det iofs men man kmr inte in på de vanliga hubbarna. uTorrent - Routern krashar helt enkelt varje gång jag försöker köra programmet. Internet dör, programmet måste stängas och routern sedan startas om. Lösningar någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 http://www.portforward.com/routers.htm Där hittar du en hel del konfigurationer för olika modeller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddola Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Krånglat lite för att få upp ett trådlåst nätverk här hemma. Köpte en D-link router av nått slag. Har fått internet att funka men följande fungerar inte:DC - Slår man över till passive så funkar det iofs men man kmr inte in på de vanliga hubbarna. uTorrent - Routern krashar helt enkelt varje gång jag försöker köra programmet. Internet dör, programmet måste stängas och routern sedan startas om. Lösningar någon? Därför inte Dc funkar i active mode är för du måste öppna portarna i den. Du får gå in i routern o antingen kryssa i dmz = öppnar alla portar o tar bort brandväggen. Eller öppna den porten du kör dc på. Att uTorrent inte funkar verkar dock mysko. Borde funka. hmm prova att öppna porten som uTorrent körs på kanske hjälper. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 16 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Därför inte Dc funkar i active mode är för du måste öppna portarna i den.Du får gå in i routern o antingen kryssa i dmz = öppnar alla portar o tar bort brandväggen. Eller öppna den porten du kör dc på. Att uTorrent inte funkar verkar dock mysko. Borde funka. hmm prova att öppna porten som uTorrent körs på kanske hjälper. Hur tar jag reda på vilka portar programmen körs på? Behöver fylla i portar och "trigger" vilket väl är "huvudporten". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddola Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Hur tar jag reda på vilka portar programmen körs på? Behöver fylla i portar och "trigger" vilket väl är "huvudporten". Står ju på inställningar. Ibland är det random då får du fylla i en typ 25000 lr nått sånt. Kör du dmz på laptoppen är alla portar öppna o ingen brandvägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 16 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 http://www.portforward.com/routers.htm Där hittar du en hel del konfigurationer för olika modeller. Lyckades lösa dc problemet med den sidan. Men uTorrent. Nu startar det som det ska och nedladdningen går igång. Kom upp i 2mbit lr nått sen bara störtdyker hela anslutningen och allt måste startas om. Nu har jag bara gjort port forwarding delen, ska jag göra port triggering med? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 uTorrent - Routern krashar helt enkelt varje gång jag försöker köra programmet. Internet dör, programmet måste stängas och routern sedan startas om.Lösningar någon? Kolla d-links hemsida efter ny programvara till Routern (brukar finnas en check for lates software i routern webbläsaren http://192.168.0.1/. Hade samma problem med min nya netgear, efter SW upppgradering försvann det. Alt. Begränsa antalet samtidiga anslutningar Vissa hemmaroutrar (speciellt de med hög filtrering) har en tendens att saktas ned och t.o.m. krascha. Det finns inga direkta siffror på detta, men du kan prova med ca 60 - 100 och experimentera med värdet. Vet dock inte om det går att göra det i uTorrent... SW uppgradering är det bästa! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flexnip Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Lyckades lösa dc problemet med den sidan. Men uTorrent. Nu startar det som det ska och nedladdningen går igång. Kom upp i 2mbit lr nått sen bara störtdyker hela anslutningen och allt måste startas om. Nu har jag bara gjort port forwarding delen, ska jag göra port triggering med? hade samma problem med torrent, det beror på att torrent använder massa anslutningar från din dator till andra användare som är uppkopplade till torrent, som inte routern klarar av, jag uppdaterade min router på hemsidan och sedan funkade den fiiint. hoppas det hjälper Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 16 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Wuh, verkar fungera efter att jag uppgraderat. Tack till alla hjälpande händer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts