Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t15/t30

8 players

Converter

Stack sizes:

UTG: t1585

UTG+1: t1020

MP1: t1715

MP2: t1475

CO: t1320

Button: t2985

Hero: t1450

BB: t1950

Pre-flop: (8 players) Hero is SB with K:s: K:d:

UTG folds, UTG+1 raises to t120, 2 folds, CO calls t120 (pot was t165), Button folds, Hero?

En raise på 4BB från UTG+1 var på CO synar. Push eller re-raise till 350-400?

Postad

Antingen raise till t500 och openpusha floppen, eller så pushar du med en gång. Jag pushar oftast eftersom det 1) är många i potten redan och 2) Det blir mindre exploaterbart.

Postad

Reraise och syn innan Hero? Ingen reraise i den HH jag ser iaf.

Antingen raise till t500 och openpusha floppen, eller så pushar du med en gång. Jag pushar oftast eftersom det 1) är många i potten redan och 2) Det blir mindre exploaterbart.

Jag smäller upp det till någonstans mellan 400-500. Håller inte med Consp om att det blir exploaterbart, KK är en alldeles för bra hand för att egentligen vara möjlig att exploatera om man smäller upp floppen till över 1/3 av FIs stack.

Postad

Pusha i samma läge idag o fick syn av A9(lite short va han) och AQs på samma blindsnivå.

Ibland pushar jag o ibland raisar jag. Tenderar o ReRaisa med AA och pusha med KK.

-Tror man tjänar på o pusha på lowlimit sngs, får utnyttja att man spelar mot många nybörjare o gamblers.

Postad

Pre-flop: (8 players) Hero is SB with K:s: K:d:

UTG folds, UTG+1 raises to t120, 2 folds, CO calls t120 (pot was t165), Button folds, Hero?

En reraise på 4BB från UTG+1 var på CO synar. Push eller re-raise till 350-400?

Det där är ingen re-raise av UTG+1 - det är en raise.