Max Cady Postad 16 Januari , 2007 Rapport Postad 16 Januari , 2007 Hur gör jag i denna situation? Är det bättre att pusha i en bättre position med sämre kort? Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t75/t150 5 players Converter Stack sizes: UTG: t3910 Hero: t1200 Button: t4140 SB: t3105 BB: t1145 Pre-flop: (5 players) Hero is CO with Q:h: K:s: UTG folds, Hero? Citera
hansolo Postad 16 Januari , 2007 Rapport Postad 16 Januari , 2007 på en höft skulle ja nog säga KQ+ eller möjligtvis A7+ och PP 77+ i tidig position. Med risk att ja är lite LAG med tanke på positionen! Citera
Max Cady Postad 16 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2007 Jag pushar oxå såklart! Men med vilken HD pushar vi här? Citera
MacDaddy Postad 16 Januari , 2007 Rapport Postad 16 Januari , 2007 Jag brukar kika på den som sitter i BB i såna här situationer. Är han lagom short som i detta fallet så pushar jag lätt. Du får nog ta dina chanser här för din position mitt emellan 2 bigstacks kommer inte ge dig många byes i blindsen och dina steals synas med A2. Jag pushar oxå såklart! Men med vilken HD pushar vi här? KJs, KQo, A9s, ATo, typ alla par. Kanske lite tight för vissa men så gör jag. Citera
Max Cady Postad 16 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2007 Jag brukar kika på den som sitter i BB i såna här situationer. Är han lagom short som i detta fallet så pushar jag lätt. Du får nog ta dina chanser här för din position mitt emellan 2 bigstacks kommer inte ge dig många byes i blindsen och dina steals synas med A2. KJs, KQo, A9s, ATo, typ alla par. Kanske lite tight för vissa men så gör jag. Bra svar mannen, tack! Citera
eurythmech Postad 16 Januari , 2007 Rapport Postad 16 Januari , 2007 Pushar nog inte riktigt som MacDaddy. kanske snarare 55+ A8s+, ATo+, KTs+, KQo, QJs, JTs ungefär. Citera
Recommended Posts