Gå till innehåll

cG_ ute på hal is!


cG_

Recommended Posts

Ja får väll ta och ansluta mig till resten av styrkan och skapa en Dagbok även jag då :)

 

Presentation: En kille på 19 år som pluggar distans på handelshögskolan i Stockholm. Bor/uppväxt i den underbara staden Piteå där jag sitter och lirar för det mesta, då jag inte gör något vettigt. Jag tar lätt på det mesta i livet och försöker leva en dag i sänder, gillar att resa och uppleva livets härliga utmaningar.

 

Mål: lära sig lira 9 bord innan årets slut (utan att behöva bli snortajt, shorhanded)

Bygga rulle inför 2008 och unna sig det goda livet har att erbjuda!

 

 

Jag lirar mestadels NLH300$-NLH600$ på primanätverket för närvarande, händer även att jag kör lira 100-9$ SNG på Stars. Funderar på att testa nytt nätverk inom kort framtid.

 

Som sagt lite kort om mig och vad jag vill göra, OBS då kör vi! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en del poker inatt, inledde med att lätta på börsen och dela ut pengar till nästan alla vid alla bord... Spelade dålig poker och var rätt ofokuserad faktiskt, inte likt mig :/.

Beslutade att ta en promenad på 10-15 min för att friska upp huvet. Det fungerade bra och jag kände en skön harmoni i kroppen då jag fortsatte grindandet in mot småtimmarna.

 

Har införskaffat PokerOffice idag. Bestämde mig för att ge det en chans, har använt PokerTracker förut med gillade det inte så värst mycket (jag orkade inte spela till mig en activation code så jag köpte en för dryga 100$). Står alltid bara en massa tråkiga siffror ändå i Pokertacker ;)

 

Måste säga att Prima har ett riktigt skönt utbud av bord under nätterna även under veckorna.Det brukar alltid finns gott om fiskar kring 24-01 och framåt. Kanske bara är något tillfälligt men jag klagar då inte.

 

Har även införskaffat ny TV (42 tum), Dator(Dell XPS m1710 aningen trimmad), Soffa samt Fotölj denna månad. Kände att jag behövde lite förändring, var rätt less på dom gamla sakerna. Hela kalaset blev inte billigt direkt.

Men som sagt man måste våga leva och må så länge man kan :)

 

I övrigt finns det nog inte så mycket att säga om kvällen utan kan väll posta några HH och lite resultat för att fördriva eran tid ytterligare lite...

 

** Game ID 1144457441 starting - 2007-01-16 03:40:10

** Whatever Happens [Hold em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- KenRetaard sitting in seat 1 with $465.00

- Anita123 sitting in seat 2 with $347.00

- cG_ sitting in seat 3 with $591.80

- lavveboy sitting in seat 4 with $384.00 [Dealer]

- Xelaz sitting in seat 5 with $445.50

- lunkman1974 sitting in seat 6 with $547.55

 

Xelaz posted the small blind - $2.00

lunkman1974 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to cG_: Ace of Diamonds, 9 of Diamonds

KenRetaard raised - $16.00

Anita123 folded

cG_ called - $16.00

lavveboy folded

Xelaz called - $16.00

lunkman1974 folded

 

** Dealing the flop: 9 of Hearts, 4 of Diamonds, 7 of Hearts

Xelaz checked

KenRetaard checked

cG_ bet - $36.00

Xelaz raised - $90.00

KenRetaard folded

cG_ called - $90.00

 

** Dealing the turn: 3 of Spades

Xelaz went all-in - $341.50

cG_ called - $341.50

 

** Dealing the river: 6 of Diamonds

 

Xelaz shows: 10 of Hearts, Jack of Hearts

cG_ shows: Ace of Diamonds, 9 of Diamonds

cG_ wins $912.00 from the main pot

End of game 1144457441

 

 

Jag var rätt bekväm med den där synen det enda jag egentligen var rädd för var 9-7.

Jag gör en standardbet på floppen för att jaga bort eventuella draghänder, som 8-6 lr färgdraget. Och den här killen Xelaz är en relativt tajt spelare som jag spelat med några timmar och vet att jag kan göra moves, jag tror dock han är lite rädd för mig.

Hans Reraise på floppen till 90 kändes som att han gjorde med antigen färgdraget eller 8-6 och jag tänkte ta synen på flopp för att om möjligt ställa han på turn om det inte kommer något "dragkort". Till mig stora förvåning ställer han in hela degen, vilket jag på instinkt tolkade som att han var rädd att bli reraisad av mig med sitt drag och att jag förmodligen inte skulle släppa för någon raise. Så han tänkte nog "ställer jag så kanske han lägger sitt överpar" som jag antar han satt mig på. Men efter några sec så synar jag och river kommer en 6:a som inte är i hjärter och jag kan plocka hem potten på 912$.

 

Brukar ofta få höra att jag gör moves som kanske funkar nån gång då och då men som är dåliga i längden. Till er alla vill jag bara säga, ni har nog rätt :P Jag gillar att ta marginella synar och göra galna moves ibland för att hålla mina motståndare ut balans, jag kan ta att jag ibland är helt ute och cyklar. Det är lite det som ger mig en extra edge, folk ser att jag kan göra lite vad som helst och tenderar att bli lite mer vaksamma i sitt spel mot mig. Vilket i sin tur låter mig ta hem en massa gratispengar i andra potter.

 

Ska visa ett exempel som jag var helt ut och cyklade, men denna gång hade jag tur och fiskade ut han.

 

** Game ID 1144341103 starting - 2007-01-16 02:06:41

** Dreng [Hold em] (2.50|5.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- cG_ sitting in seat 1 with $590.75

- yikes sitting in seat 2 with $948.74 [Dealer]

- gogo1 sitting in seat 3 with $638.45

- G0Gators sitting in seat 4 with $495.00

- Sipuli11 sitting in seat 5 with $2264.49

 

gogo1 posted the small blind - $2.50

G0Gators posted the big blind - $5.00

** Dealing card to cG_: Ace of Clubs, King of Diamonds

Sipuli11 folded

cG_ raised - $20.00

yikes folded

gogo1 folded

G0Gators called - $20.00

 

** Dealing the flop: 6 of Hearts, King of Clubs, 10 of Diamonds

G0Gators checked

cG_ bet - $30.00

G0Gators raised - $90.00

cG_ raised - $171.25

G0Gators went all-in - $390.00

cG_ called - $480.00

 

** Dealing the turn: Ace of Spades

 

** Dealing the river: 4 of Hearts

 

G0Gators shows: King of Spades, 10 of Spades

cG_ shows: Ace of Clubs, King of Diamonds

cG_ wins $1000.50 from the main pot

End of game 1144341103

 

Jag har lirat lite med den här killen förut och känner att han är tämligen labil i sitt spel, och övervärderar lätt sina händer. Eller snarare undervärderar sina motståndares händer. Varför jag gjorde en liten raise till 171 istället för att ställa eller lägga in en stor raise var mycket för att får killen att ställa med Q-J, K-Q, K-J. Jag satt han på A-K, K-Q, K-J, K-T eller Q-J. Satt han inte på set för då tror jag han hade slowplayat den i alla fall fram till turn. Han har den spelstilen som gillar att slowa riktigt bra händer (tror jag i alla fall utifrån vad jag sett). Inte mycket mer att säga jag sög i alla fall ut han.

 

Har en annan intressant hand att del med mig faktiskt

 

** Game ID 1144451558 starting - 2007-01-16 03:33:56

** Dreng [Hold em] (2.50|5.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- cG_ sitting in seat 1 with $1444.91

- Schtekaren sitting in seat 2 with $1352.07

- ItsOnlyChips sitting in seat 4 with $208.69 [Dealer]

- KER0 sitting in seat 5 with $422.00

- Maximus-1 sitting in seat 6 with $494.37

 

KER0 posted the small blind - $2.50

Maximus-1 posted the big blind - $5.00

** Dealing card to cG_: 9 of Clubs, Ace of Diamonds

cG_ raised - $20.00

Schtekaren raised - $55.00

ItsOnlyChips folded

KER0 folded

Maximus-1 folded

cG_ called - $55.00

 

** Dealing the flop: Ace of Spades, 6 of Spades, 5 of Diamonds

cG_ checked

Schtekaren bet - $75.00

cG_ called - $75.00

 

** Dealing the turn: 8 of Diamonds

cG_ checked

Schtekaren bet - $200.00

cG_ called - $200.00

 

** Dealing the river: 7 of Spades

cG_ bet - $200.00

Schtekaren went all-in - $1022.07

cG_ called - $1022.07

 

Schtekaren shows: 10 of Diamonds, Jack of Clubs

cG_ shows: 9 of Clubs, Ace of Diamonds

cG_ wins $2709.64 from the main pot

End of game 1144451558

 

OBSERVERA stackdjupen, därför jag tog synen PF. Killen jag möter är i mina ögon en FISK utav rang som inte borde sitt på högre bord än 0,10$/0,20$.

 

Hur som helst floppen är jag rätt säker på att jag leder om han inte träffat set i 5or eller 6or vilket är rätt låga odds för. Han betar ut 55$ vilket Indikerar ett högt PP i mina ögon, jag synar för bara för att kanske även få lite betalt på turn. Sätter han på KK-TT vid detta tillfälle. Turn ger mig hålstegdraget, han betar 200$ nu och jag ser ingen anledning att jaga bort honom ur potten.

 

River ger mig en härlig stege även om det sätter en färg på bordet lika så, jag Betar ut 200 för att få betalt om han nu hade ett set på floppen. Har väldigt svårt att se att han betar ut river med 555 eller 666. Då ställer galningen in hela degen! jag är väldigt konfunderad och börjar tvivla på mina instinkter och tror han har T9 och alla spader som finns på jorden. Men jag ser inget logiskt alls i hans all-in på river så jag tar synen och hoppas innerligt han inte ska visa KQs eller något liknand.

 

Slutade upp 4100$ denna natt

 

Nu måste jag sova! kommentera gärna händerna eller vad ni nu känner för :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja då har jag hunnit med att lira lite idag med, lira 8 bord idag för att träna upp stressförmågan lite. Som vanligt så inledde jag med att backa rakt ut, även om bara några hundra dollar. Kom tillbaka startk och avslutade fint plus även idag. Har äntligen börjat fatta lite hur PokerOffice funkar. har lirat 4128 händer nu och tror om jag inte är helt ute och cyklar ligger jag på "22,28 BB/100" och har "23.3/16.4/2.8"

Känner att jag lyckats lira riktigt bra med några riktigt fina reads men gjorde en fin read och synade en stor bluff... enda problemet var att han hade lägsta paret med :P pott på 800 dollar år helsicke trots en bra read. Tankade hem nyaste highstackes igår, måste säga att det var inte nå vidare faktiskt. Hoppas det blir bättre när Ivey och grabbarna tränder in!

 

Slutade upp 4700$ dollar denna kväll. får gärna fortsätta såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är en väldigt aggresiv spelare som är kapabel att göra moves och övervärerar också lätt sina händer.

 

 

** Game ID 1145917751 starting - 2007-01-16 23:38:08

** Forest Beam [Hold em] (2.50|5.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- WhiteLotus sitting in seat 1 with $977.17

- Roubin sitting in seat 2 with $650.25

- cG_ sitting in seat 3 with $421.50

- smugpitt sitting in seat 5 with $419.55

- liberoupgo sitting in seat 6 with $507.15 [Dealer]

 

WhiteLotus posted the small blind - $2.50

Roubin posted the big blind - $5.00

** Dealing card to cG_: 7 of Hearts, Ace of Hearts

cG_ raised - $20.00

smugpitt folded

liberoupgo folded

WhiteLotus folded

Roubin called - $20.00

 

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, 3 of Hearts, Ace of Diamonds

Roubin checked

cG_ bet - $24.00

Roubin raised - $48.00

cG_ called - $48.00

 

** Dealing the turn: 2 of Spades

Roubin bet - $70.00

cG_ called - $70.00

 

** Dealing the river: Queen of Hearts

Roubin bet - $150.00

cG_ ????

 

 

FI är en kille som har haft sjukt med tur och tagit galna synar!

 

** Game ID 1145925700 starting - 2007-01-16 23:41:39

** Berkah [Hold em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- lavveboy sitting in seat 1 with $498.20

- costelo1 sitting in seat 2 with $182.06

- cG_ sitting in seat 3 with $1388.38

- cruelms sitting in seat 4 with $405.11

- lebretge sitting in seat 5 with $303.60 [Dealer]

- mic83 sitting in seat 6 with $434.10

 

mic83 posted the small blind - $2.00

lavveboy posted the big blind - $4.00

** Dealing card to cG_: Queen of Spades, Queen of Diamonds

costelo1 called - $4.00

cG_ raised - $16.00

cruelms called - $16.00

lebretge raised - $28.00

mic83 folded

lavveboy folded

costelo1 folded

cG_ raised - $88.00

cruelms folded

lebretge called - $88.00

 

** Dealing the flop: 4 of Hearts, 5 of Hearts, 5 of Spades

cG_ ???

 

är ställa det rätta movet här? eller beta ut 90 men det känns rätt meningslöst. eller någon som har en annan teori?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Checka flop. And it's not even close imo. Som spelat lägger jag senast på turn.

 

Hand 2: C/r all-in.

 

Är det inte farligt att släppa en check och hoppas på att få göra Checkraise all-in? men har han har AK släpper jag ju gratiskort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte farligt att släppa en check och hoppas på att få göra Checkraise all-in? men har han har AK släpper jag ju gratiskort?

Men den risken är värd att ta m.t.p. allt bluffvärde du dödar om du betar. Är fi så synig att han får för sig att syna en bet med JJ- på den floppen, är kanske bet att föredra, men, nä, jag tror inte det.

 

Om det blir check-check och blank turn kommer är det ju större chans att du får in pengarna mot lägre pp också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men den risken är värd att ta m.t.p. allt bluffvärde du dödar om du betar. Är fi så synig att han får för sig att syna en bet med JJ- på den floppen, är kanske bet att föredra, men, nä, jag tror inte det.

 

Om det blir check-check och blank turn kommer är det ju större chans att du får in pengarna mot lägre pp också.

 

ifs sant, tänkte också på att lägga ut en bet på 60 för att indikera extrem svaghet mot en överaggro fisk, kan inte det movet funka också? kanske han reraisar all in med låga PP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ifs sant, tänkte bara lägga ut en bet på 60 för att indikera extrem svaghet mot en överaggro fisk, kan inte det movet funka också? kanske han reraisar all in med låga PP.

Om fi är så aggro, så visst. Alla sätt som får in pengarna är ju bra då. ;) Å andra sidan weak-bettar du knappast någon hand du släpper där väl, så fi får vara en riktig åsna om han ska tro att han kan bluffa hem det med ett lägre pp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi är så aggro, så visst. Alla sätt som får in pengarna är ju bra då. ;) Å andra sidan weak-bettar du knappast någon hand du släpper där väl, så fi får vara en riktig åsna om han ska tro att han kan bluffa hem det med ett lägre pp.

 

hehe, det är han ;-), tänkte mot killar som har en tendens att alltid ställa in degen om man visar svaghet. Men som sagt vill helst in check för då kanske han tar ett kort till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ville bara kolla om någon har några åsikter om denna hand som kan få min att lägga?

 

** Game ID 1148016410 starting - 2007-01-18 01:45:44

** Akiiki [Hold em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Loulu sitting in seat 1 with $396.00

- cG_ sitting in seat 2 with $408.70

- martinhs83 sitting in seat 3 with $406.30

- amexos sitting in seat 4 with $400.00

- Knuttn sitting in seat 5 with $427.00

- met7 sitting in seat 6 with $24.00

- Ole_Andre sitting in seat 7 with $389.40

- k63 sitting in seat 9 with $545.00 [Dealer]

- syvsoversen sitting in seat 10 with $472.00

syvsoversen posted the small blind - $2.00

Loulu posted the big blind - $4.00

** Dealing card to cG_: King of Clubs, King of Diamonds

cG_ called - $4.00

martinhs83 folded

amexos folded

Knuttn called - $4.00

met7 folded

Ole_Andre folded

k63 called - $4.00

syvsoversen called - $4.00

Loulu checked

** Dealing the flop: 4 of Hearts, 3 of Spades, 3 of Diamonds

syvsoversen checked

Loulu checked

cG_ bet - $12.00

Knuttn called - $12.00

k63 called - $12.00

syvsoversen folded

Loulu folded

** Dealing the turn: King of Spades

cG_ bet - $34.00

Knuttn called - $34.00

k63 folded

** Dealing the river: 9 of Clubs

cG_ bet - $124.00

Knuttn went all-in - $377.00

cG_ went all-in - $234.70

cG_ shows: King of Clubs, King of Diamonds

Knuttn shows: 3 of Clubs, 3 of Hearts

Knuttn wins $838.40 from the main pot

End of game 1148016410

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aja lirade lite idag med, det gick riktigt bra även idag fram till sådär jag var upp 4k då började jag spela dålig poker och måste säga att jag gjorde riktigt dåliga spel, slaskade iväg 1k som jag absolut inte borde ha spelat bort. sen tappade jag även på handen ovan lite och lite andra småspel. slutade som tur var ändå lite up. Action dog så då drog jag

 

upp 1568$ idag. som sagt väldigt besviken på mitt eget spel mot slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt, denna skall följas. Vissta spelar du NL300 ibland på Prima under samma nick som här? Tror jag spelat någon session med dig, känner i alla fall igen ditt nick därifrån :D

 

BTW det är helt omöjligt att lägga din KK på den brädan enligt mig även om det så var en av de första händerna i WSOP2007...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt, denna skall följas. Vissta spelar du NL300 ibland på Prima under samma nick som här? Tror jag spelat någon session med dig, känner i alla fall igen ditt nick därifrån :D

 

BTW det är helt omöjligt att lägga din KK på den brädan enligt mig även om det så var en av de första händerna i WSOP2007...

 

hehe okje :) vad nickar du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det blev även lite lir igår kväll. Blev en vinst på 1100 dollar första sessionen bara för att under andra sessionen tappa motsvarade belopp :P sen lira jag även 15k gtd och slaskade iväg ca 5-7 inköp :P stakade även min polare att lira 15k gtd med ingen av oss hade någon lycka. Men kul var det =)

 

Måste säga att det är skönt att variera sig lite och lira turneringar ibland även fast det är cashgame som genererar mest pengar. Ikväll blir det nog desto mindre poker, men det är ju en dag imorgon med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hej! det är jag som är schtekaren!! Sökte på mitt namn och hittade denna tråden! Är lite efter nu men tänkte ändå slänga in en kommentar ändå!

 

För det första undar jag hur du tycker jag är en fisk av rang, då det var första gången jag mötte dej, då jag annars var regular på NL200$. (Var uppe och skottade NL500) Dessutom satt jag på 3 st NL500 bord och hade 1500$ på allihop. Undrar vart du fått din fiskinformation ifrån, eller om du skrev så bara för att det lät bra. Aja!

 

För det andra så synar du min raise med A9o på grund av de djupa stackarna! A9o är väl problemhanden nummer 1 med djupastackar. Vad vil du träffa? trissen eller synbar du för att du kanske kan få stegen med 9:an!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...