Gå till innehåll

Bragdguldet & Jerringpriset


eurythmech

Recommended Posts

Instämmer fullständigt. När man som första nation någonsin vinner OS och VM i ishockey samma år, så får allt annat ursäkta. Det finns inget större än det. Hur Anja Pärson kan få Bragdduldet förstår jag inte. Vad är Bragden? Att som världens bästa kvinnliga slalomåkare vinna ett OS-Guld? Det är för mig samma sak som om Michael Schumacher hade fått den tyska motsvarigheten till bragdguld under de år han vann VM i Formel 1 varje år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer fullständigt. När man som första nation någonsin vinner OS och VM i ishockey samma år, så får allt annat ursäkta. Det finns inget större än det. Hur Anja Pärson kan få Bragdduldet förstår jag inte. Vad är Bragden? Att som världens bästa kvinnliga slalomåkare vinna ett OS-Guld? Det är för mig samma sak som om Michael Schumacher hade fått den tyska motsvarigheten till bragdguld under de år han vann VM i Formel 1 varje år...
Hon varken var eller är världens bästa kvinnliga slalomåkare.

On topic, så är det ju helt absurt, att tre kronor inte vinner... Och den här gången finns det ingen jury man kan klaga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer fullständigt. När man som första nation någonsin vinner OS och VM i ishockey samma år, så får allt annat ursäkta. Det finns inget större än det. Hur Anja Pärson kan få Bragdduldet förstår jag inte. Vad är Bragden? Att som världens bästa kvinnliga slalomåkare vinna ett OS-Guld? Det är för mig samma sak som om Michael Schumacher hade fått den tyska motsvarigheten till bragdguld under de år han vann VM i Formel 1 varje år...

 

 

Nåja slalom hade varit hennes sämsta gren under säsongen. Sen hade hon stor press på sig då hon inte tagit något guld som alla förväntade sig att hon skulle ta. Så en liten bragd var det allt. Missförstå mig inte nu, självklart ska Tre Kronor få bragdguldet då deras prestation är en större bragd..

 

Edit: Hur de inte vinner jerringpriset är en ännu större gåta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja slalom hade varit hennes sämsta gren under säsongen. Sen hade hon stor press på sig då hon inte tagit något guld som alla förväntade sig att hon skulle ta. Så en liten bragd var det allt. Missförstå mig inte nu, självklart ska Tre Kronor få bragdguldet då deras prestation är en större bragd..

 

Edit: Hur de inte vinner jerringpriset är en ännu större gåta..

 

När jag säger slalom, så menar jag alla sorters slalom. Alpint, storslalom och allt vad det heter...är inte så insatt i sådant. Men det är skitsamma, hon kunde ha vunnit OS-guld i puckelpistslalom på stjärtlapp, Tre kronor är ändå de värdigaste vinnarna någonsin. Just det ja, de vann ju inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanna seglar upp som vår...*räknar på fingrarna* femte, tror jag, europamästare i en friidrottsgren under 2000-talet. Jättekul, jag gillar henne verkligen och jag tror att hon har kapacitet att vara med och slåss om ett VM/OS-guld nån gång.

Men hur unik känns hon? Dessutom vinner hon EM som jättefavorit.

 

Tre Kronor går in i den tuffaste hockeyturneringen i mannaminne, som stora underdogs, och sopar banan med alla. Inklusive finnarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanna seglar upp som vår...*räknar på fingrarna* femte, tror jag, europamästare i en friidrottsgren under 2000-talet. Jättekul, jag gillar henne verkligen och jag tror att hon har kapacitet att vara med och slåss om ett VM/OS-guld nån gång.

Men hur unik känns hon? Dessutom vinner hon EM som jättefavorit.

 

Tre Kronor går in i den tuffaste hockeyturneringen i mannaminne, som stora underdogs, och sopar banan med alla. Inklusive finnarna.

 

Är ju som att fotbollslandslaget inte skulle fått det 1994 utan att det istället gick till typ Pernilla Wiberg, wtf liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar aldrig på dessa galor, kunde ju gissat redan innan att inte Tre Kronor skulle vinna. Tydligen så är det ingen prestation att som första nation någonsin vinna OS-guld och VM-guld samma år - Det är ju större att vinna EM- i häcklöpning där den riktiga världseliten knappt var med. Nej, Usch och fy för dessa galor, tröttnade för länge sedan och kommer nog aldrig att kolla på en igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är OS-guld å VM-guld mot EM-guld?

 

Björn Lind borde fått prestationspriset.

 

Bragdguldet var ett ännu större skämt.

Hon går in och ska ta 3-4 guld enligt henne sjäv och vinner 1 (och 2 brons?)

Nästan som att Ljungberg vart bästa spelare men inte bästa mittfältare på fotbollsgalan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför i h-e måste jerring-röstingen hålla på ända fram till slutet av sändningen av galan? Tycker det är j-vligt dåligt att resultatet ska behöva påverkas av vilka som vinner de övriga priserna, som man väl ändå får säga skedde nu..

 

Håller helt med eurythmech.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...