Gå till innehåll

När en lös tomte har färgdrag mot dig


Magneten

Recommended Posts

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag fick läsa två gånger. Jag tror magneten skriver i talspråk men Boil svarar på frågan "hur ofta går färgen INTE in på antingen turn eller river"

 

Dvs 65% går färgen INTE in.

Och 35% går färgen in men tvåpar blir kåk ca 17% (väl) av dessa 35% så runt 29% är man slagen av färgen.

 

(Döda mig inte om jag fick nån procent fel)

 

Cluelessrookie

 

 

Citat:

Ursprungligen postat av Magneten

Hur ofta går inte färgen in för folk på antingen turn eller river?

 

Ganska exakt 65 % av gångerna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick läsa två gånger. Jag tror magneten skriver i talspråk men Boil svarar på frågan "hur ofta går färgen INTE in på antingen turn eller river"

 

Dvs 65% går färgen INTE in.

Och 35% går färgen in men tvåpar blir kåk ca 17% (väl) av dessa 35% så runt 29% är man slagen av färgen.

 

(Döda mig inte om jag fick nån procent fel)

 

Cluelessrookie

 

 

Citat:

Ursprungligen postat av Magneten

Hur ofta går inte färgen in för folk på antingen turn eller river?

 

Hur ofta blir trissen en kåk då, eller är den inräknad i de ca 17%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgick från att HERO hade två-par, inte set. Med set har du 6 outs plus ett långsökt fyrtal.

 

Cluelessrookie

 

Du har alltså 7 outs att sätta kåken eller fyrtalet på river med set på turn?

 

Fi har 9 outs att sätta färgen.

 

Finns det något, ja jag är lite yr i pallet just nu, sätt att räkna ut vilka av Fi's outs som ger dig kåken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna? Det är ju helt enkelt dom kort som parar bordet och är i samma färg som FI:s färgdrag. Om FI drar till spader och turn parar med spader 7 så har HERO kåk och FI spaderfärg. Dom andra två sjuorna är då lämpligen inte spader och ger kåk men ej färg.

 

Cluelessrookie

 

Finns det något, ja jag är lite yr i pallet just nu, sätt att räkna ut vilka av Fi's outs som ger dig kåken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du seriös eller driver du med oss?

 

om du och en kille stoppar in allt i mitten och du har par i ess och han ett färgdrag så vinner han ca 35% av gångerna.

 

vem vinner pengar i längden då? jo du.

 

 

vad är det i det du inte fattar?

 

om ni är på turn, du går allin och han synar med färgdraget, så vinner han endast 20% av gångerna.

 

 

säg att du har KK och din motståndare Ah8h och flopp en är 2h 4h 8d.

då har fi 12 kort att träffa och nästan 50% vinstchans.

 

 

pokenum -h ah 8h - kc kd -- 2h 4h 8d

Holdem Hi: 990 enumerated boards containing 8d 4h 2h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Ah 8h 520 52.53 470 47.47 0 0.00 0.525

Kc Kd 470 47.47 520 52.53 0 0.00 0.475

 

 

kolla twodimes.net så kan du testa lite själva.

 

 

om fi synat till rivern och sen det tredje färgkortet kommer och han bettar ut ja då får du använda dina reads helt enkelt.

är han en bluffgubbe? en passiv, rädd spelare som bara bettar jättebra händer men synar det mesta?

 

titta på pottoddsen och försök avgöra om det är könsamt att syna i längden eller inte.

 

 

på de nivåer jag antar att du spelar så avslöjar ju folk ofta vad de har genom bettstorlekar också så ofta går det att räkna ut vad de har ganska enkelt.

Skulle det vara att driva med er att påstå att det kan vara befogat att blocka övriga spelare från att syna vidare?! Dessutom har jag oftare förlorat mot spelare med färgdrag än tvärtom. Är det kanske för att jag ofta har enastående otur? (ja det är nog möjligt). Jag har alltså under flera års tid sett färgdragen gå in oftare än motsatsen. Det är ett faktum oavsett vad du tycker eller inte. Även om mina odds i floppen är högre än hans så har han tveklöst stora möjligheter att vända situationen till sin fördel. Jag står för att jag inte längre har lust att riskera en massa pengar mot callingstations med färgdrag som alltför ofta träffar. Hur ska jag kunna bygga BR då en tredjedel av stacken ryker varje gång någon får in sin stege eller färg? Ibland känns det helt omöjligt på en site som Svenska Spel där alltid någon synar med på ett drag. Spelare som t ex Gus Hansen har inte det problemet eftersom han har ett omvittnat flyt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna? Det är ju helt enkelt dom kort som parar bordet och är i samma färg som FI:s färgdrag. Om FI drar till spader och turn parar med spader 7 så har HERO kåk och FI spaderfärg. Dom andra två sjuorna är då lämpligen inte spader och ger kåk men ej färg.

 

Cluelessrookie

 

sorry, jag tror jag uttryckte mig fel, jag menar om det går att räkna ut hur många gånger av de gånger FI sätter färgen som du bustar honom med kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det vara att driva med er att påstå att det kan vara befogat att blocka övriga spelare från att syna vidare?! Dessutom har jag oftare förlorat mot spelare med färgdrag än tvärtom. Är det kanske för att jag ofta har enastående otur? (ja det är nog möjligt). Jag har alltså under flera års tid sett färgdragen gå in oftare än motsatsen. Det är ett faktum oavsett vad du tycker eller inte. Även om mina odds i floppen är högre än hans så har han tveklöst stora möjligheter att vända situationen till sin fördel. Jag står för att jag inte längre har lust att riskera en massa pengar mot callingstations med färgdrag som alltför ofta träffar. Hur ska jag kunna bygga BR då en tredjedel av stacken ryker varje gång någon får in sin stege eller färg? Ibland känns det helt omöjligt på en site som Svenska Spel där alltid någon synar med på ett drag.

 

Om du säger att det är så, så är det väl så. Men vad somliga inte tänker på är att man gärna kommer ihåg de gånger man går in i en bättre hand medans de gånger man vinner inte är lika lättihågkomliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, förlåt en fyrkantig gammal ingenjör.

 

Om du har, med par på handen, floppat set, så har du 6 outs för att komplettera till river och få kåk. Dvs ca 27% av gångerna får du kåk.

 

FI får färg i 35% av fallen. I 27% av dessa 35% kommer du att få kåk. Dvs FI kommer att vinna med färg i summa 25% av gångerna om du som HERO sitter med set på floppen och FI har fyrfärgs-färgdrag.

 

Cluelessrookie

 

sorry, jag tror jag uttryckte mig fel, jag menar om det går att räkna ut hur många gånger av de gånger FI sätter färgen som du bustar honom med kåk.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan att ens spelat på svs har jag svårt att tro att det kan va värre än pacific

Att "huset" skulle vinna på rigg är ju givet eftersom det ökar rakeutdelningen markant (t ex AA vs KK och det kommer ett K på rivern). De skulle inte heller förlora något folk på rigg eftersom ingen lär kunna bevisa att siten verkligen är riggad vilket innebär att spelarna fortsätter tänka att det väl är likadant på alla siter ;). Frågan är om det inte finns ett maffialiknande syndikat längst upp i bolagspyramiden som håller allting hemligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag står för att jag inte längre har lust att riskera en massa pengar mot callingstations med färgdrag som alltför ofta träffar. Hur ska jag kunna bygga BR då en tredjedel av stacken ryker varje gång någon får in sin stege eller färg? Ibland känns det helt omöjligt på en site som Svenska Spel där alltid någon synar med på ett drag.

 

Byt sida isf och se om spelet fungerar bättre då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, förlåt en fyrkantig gammal ingenjör.

 

Om du har, med par på handen, floppat set, så har du 6 outs för att komplettera till river och få kåk. Dvs ca 27% av gångerna får du kåk.

 

FI får färg i 35% av fallen. I 27% av dessa 35% kommer du att få kåk. Dvs FI kommer att vinna med färg i summa 25% av gångerna om du som HERO sitter med set på floppen och FI har fyrfärgs-färgdrag.

 

Cluelessrookie

Nja! Du har 7 outs att förbättra på floppen och 10 på turn, förutsatt att du räknar till rivern. Du bör ju ändå räkna med fyrtalschansen också. Knappast sämre att förbättra till fyrtal än till kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså 7 outs att sätta kåken eller fyrtalet på river med set på turn?

 

Fi har 9 outs att sätta färgen.

 

Finns det något, ja jag är lite yr i pallet just nu, sätt att räkna ut vilka av Fi's outs som ger dig kåken?

 

På river ökar dina outs för kåk eller fyrtal till 10. Turn kortet ger 3 outs till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju det mesta som du har skrivit i den här tråden tomtigt, och så även ovanstående om syftet är att beta så mycket att de synvilliga färgdragsmupparna lägger sig vid åsynen av din rejäla bet.

Lyssna nu herr besserwisser! Låt säga att du sitter med AA före floppen och bettar bra redan där och flera spelare går med. Potten är alltså stor redan i floppen. Vad gör du då om det ligger K54 med två hjärter? Checkar du där eller bettar lågt?!! Nej självklart lägger du en jättebet för att få det övriga sällskapet att lägga sig. Vad är det tomtiga med den åsikten?? Jag är bara så trött på att det ofta sitter någon lös spelare med drag och träffar. Tråden handlar om att det inte känns ekonomiskt hållbart att gång på gång utsätta sig för den risken. Jag har kanske större otur än flertalet men sådan ser min erfarenhet ut. I långa loppet skulle jag ha vunnit betydligt mer på att checka eller betta medelhögt för att se om färgen går in eller ej. För vad spelar det egentligen för roll om just denna hand av många händer inte genererar mycket pengar? I ett långsiktigt perspektiv är det viktigare att minimera sina förluster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut. Men han frågade efter kåk och eftersom jag är en gammal tjurig jävla fyrkantig ingenjör så ...... :lol:

 

Cluelesrookie

 

Nja! Du har 7 outs att förbättra på floppen och 10 på turn, förutsatt att du räknar till rivern. Du bör ju ändå räkna med fyrtalschansen också. Knappast sämre att förbättra till fyrtal än till kåk.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magneten magneten, du är underhållande, absolut! Men, pleeease, sluta skriva en massa trams, till slut blir det bara tröttsamt. Köp några bra pokerböcker och läs på, kom sedan tillbaka och läs dina postningar och få dig ett gott garv! ;-) Dina pokerkunskaper är bara helt enkelt L O L

 

Läs detta nedan som du skrivit och tänk efter litegrann, hur du uppfattar verkligheten kanske inte är den sanna...

 

" Jag har alltså under flera års tid sett färgdragen gå in oftare än motsatsen. Det är ett faktum oavsett vad du tycker eller inte. Även om mina odds i floppen är högre än hans så har han tveklöst stora möjligheter att vända situationen till sin fördel"

 

P.s: Det finns ngt som heter sannolikhetslära, r.e.a.d.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att "huset" skulle vinna på rigg är ju givet eftersom det ökar rakeutdelningen markant (t ex AA vs KK och det kommer ett K på rivern).

 

Vet egentligen inte varför jag ger mig in i detta, eftersom det känns mer och mer uppenbart att det är Trolleri i farten, men men ...

Hur menar du att rejken skulle öka i ovanstående exempel med AA mot KK? Degen åker väl troligen in i vilket fall som helst innan rivern? Eller menar du att båda slowplayar till river och sedan bettar KK kraftigt och AA blixtsynar när väl kungen kommer? Förstår inte riktigt hur du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att en rejäl bet för att blockera de övriga från att syna är tomtespel? I så fall vet jag inte vad det är för konstiga pokerförfattare du har lärt dig av såvida du inte enbart är "självlärd"? Du uttalar dig ofta nedvärderande om andras inlägg men kommer sällan med konstruktiva argument så jag tar dina åsikter med en STOR nypa salt.

 

 

Det är som vanligt alltid lika roligt när random forumtomte som just hittat till SS med mammsens kreditkort sågar en av forumets mest respekterade postare...

 

F.ö tycker jag inte att du bara ska omfamna din sugighet utan jag rekommenderar även varmt att du idkar älskog med din sugighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut. Men han frågade efter kåk och eftersom jag är en gammal tjurig jävla fyrkantig ingenjör så ...... :lol:

 

Cluelesrookie

Hehe, ok. Men vill jag nog anmärka på att det är nära nog 30% att förbättra till specifikt kåk på turn + river:

 

1 - (41/47)(37/46) eungefärlikamed 0,30.

 

/Ytterligare en tjurskallig men lite rund ingenjör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick läsa två gånger. Jag tror magneten skriver i talspråk men Boil svarar på frågan "hur ofta går färgen INTE in på antingen turn eller river"

 

Dvs 65% går färgen INTE in.

Och 35% går färgen in men tvåpar blir kåk ca 17% (väl) av dessa 35% så runt 29% är man slagen av färgen.

 

(Döda mig inte om jag fick nån procent fel)

 

Cluelessrookie

 

 

Citat:

Ursprungligen postat av Magneten

Hur ofta går inte färgen in för folk på antingen turn eller river?

Jag vet sedan länge att färgdrag har 35% chans fr o m floppen men enligt mina personliga erfarenheter så får motspelarna ofta in den jävla färgen. Tänk så här; jag sitter t ex med AQ och jag har träff med damen i en flopp som ser ut så här: Q59. Jag har nu en 65-procentig chans gentemot hans 35-procentiga drag (i floppen ja). Men om han träffar på turn eller river så är mitt enda par inte värd ett skit. Han har alltså mycket goda möjligheter till att vända vinden till en enorm fördel. Ni "experter" tar ju enbart hänsyn till oddsen i själva floppen och det är enligt min mening ett ganska trångsint förhållningssätt i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...