Gå till innehåll

NL Texas Hold'em $22 SnG: Jobbig K på flop med AA


Recommended Posts

Preflop: Liten raise upp till 3*BB för att kanske få limptomten och likaså shortstack UTG at reraisa. Får däremot reraise av annan big stack och sätter honom på JJ+ eller AK. Väljer att bara syna här för att inte skrämma bort honom från potten.

 

Floppen: En kung, det jag minst ville se faller. Han bettar svagt och jag får en väldigt stark och obehaglig känsla att han träffade trissen. Synar ändå för att se vad han gör.

 

Turn: Han bettar svagt igen och jag bestämmer mig för att dubbla för att se vart jag står, han pushar: Foldar man och inser att allt pekar på att han har KK eller hoppas man att han är tomte och sitter med AK eller dylikt?

 

#Game No : 5584844118

***** Hand History for Game 5584844118 *****

NL Texas Hold'em $22 Buy-in Trny: 31232607 Level: 3 Blinds(50/100) - Sunday, January 14, 19:48:33 ET 2007

Table Table 126516 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 7

Seat 3: pal16 ( $760 )

Seat 6: a10399 ( $4200 )

Seat 7: Antonmalin ( $2070 )

Seat 1: kriing ( $4240 )

Seat 8: Roy_Men ( $760 )

Seat 2: Dogshed ( $5970 )

Seat 10: aces4geo ( $2000 )

Trny: 31232607 Level: 3

Blinds(50/100)

** Dealing down cards **

Dealt to kriing [ Ac Ah ]

Roy_Men calls [100]

>You have options at Table 126684 Table!.

aces4geo has been reconnected and has 11 seconds to act.

aces4geo folds

>You have options at Table 126890 Table!.

kriing raises [300]

Dogshed folds

pal16 folds

a10399 raises [850]

Antonmalin folds

Roy_Men folds

kriing calls [600]

** Dealing Flop ** [ 7c, 2h, Kh ]

>You have options at Table 126896 Table!.

a10399 bets [400]

kriing calls [400]

** Dealing Turn ** [ 5s ]

a10399 bets [500]

>You have options at Table 126684 Table!.

kriing raises [1000]

>You have options at Table 126890 Table!.

a10399 is all-In [2400]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar fel på alla gator. Turn går absolut inte att lägga.

Synen på omslaget preflop funkar, men då måste du jamma flop.

Hur tänker du när du minraisar en fisbet i en jättepot och tänker vika för ett omslag som inte är särskilt stor höjning?

Klart som korvspad att han inte måste ha KK här.

 

Håller med om att jag spelade riktigt kasst men det beror på att kungen som kom gav en riktigt dålig magkänsla och sabbade min tänkta checkraise-fälla som jag hade tänkt lösa ut på floppen. Men håller du inte med om att känslan är att han har KK eller att jag borde få en fold på min miniraise när han spelar som han gör?

 

Vad menar du med jamma? checkraisa eller nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, varför skulle jag känna att han har KK?

Det finns dubbelt så många kombinationer möjliga AK givet kända kort.

Och sen att förutsätta att en spelare på $20 SNG bara spelar nöthänder...njae?

 

Ja alltså det ligger nästan 2000 i potten på flop, och han betar 400, klart degen ska in.

 

Jag håller med dig om att jag kanske överskattar honom som spelare MEN.... om man antar att han är av skaplig klass TAG så blir jag mer rädd av en bet på 400 här än av en bet på 1000. Jag har en känsla av att det är mer troligt att han har KK än AK här även om det finns fler AK-kombinationer som du säger. Att pusha tycker jag därför är tveksamt på floppen. Får jag verkligen syn av nån mer hand än AK som jag slår?

 

EDIT: Däremot inte sagt att syn är rätt på floppen, jag har verkligen ingen aning om hur jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig om att jag kanske överskattar honom som spelare MEN.... om man antar att han är av skaplig klass TAG så blir jag mer rädd av en bet på 400 här än av en bet på 1000. Jag har en känsla av att det är mer troligt att han har KK än AK här även om det finns fler AK-kombinationer som du säger. Att pusha tycker jag därför är tveksamt på floppen. Får jag verkligen syn av nån mer hand än AK som jag slår?

 

EDIT: Däremot inte sagt att syn är rätt på floppen, jag har verkligen ingen aning om hur jag ska göra.

 

Om du enbart får syn av KK och AK är det här en push. Men...som sagt, det finns inte att han bara synar med dessa händer imho. Och det finns inte att han aldrig lägger sig imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen pre är väl inte så mkt att säga om, push är ju okey det med såklart. Folk kommer syna med allt möjligt skräp.

 

När du nu väljer att syna pre så måste du höja floppen.

 

Miniraisen på turn är katastrofal. Att höja för att veta var du står är inte vasst, särskilt inte en minihöjning till 1k i en SnG.

 

Som du spelar floppen; pusha du turn!

 

Jag hade inte spelat som dig på många gator.

 

Och förresten, inte en chans att jag viker AA på den här brädan i en $22 SnG. Det finns bara inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har insett att miniraisen inte var vidare intelligent men jag tror verkligen inte att han har en skithand här. Varför skulle han, om han nu är bra för nivån vilket iofs inte är säkert, reraisa med en skräphand i kass position mot en annan stor stack? Inte särskilt troligt enligt mig. Preflop känns det som sagt att han sitter på JJ+, AK. Av samma anledning tror jag inte heller att han synar med JJ och QQ om jag pushar floppen, han har ju 3000 kvar om han foldar. Sen är det svårt att veta vad hans bet på floppen betyder. Jag får dock känslan av KK eftersom man ofta får den här typen av mesbettar eller checkar av en färdig triss men visst kan han ha andra händer oxå. Hade han bettat halvpott hade jag satt honom på AK och pushat utan att tveka.

 

Att jag snackar så mycket om "känslan säger..." tyder väl kanske på att jag själv är übertomte men jag får väl ta det då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen pre är väl inte så mkt att säga om, push är ju okey det med såklart. Folk kommer syna med allt möjligt skräp.

 

När du nu väljer att syna pre så måste du höja floppen.

 

Miniraisen på turn är katastrofal. Att höja för att veta var du står är inte vasst, särskilt inte en minihöjning till 1k i en SnG.

 

Som du spelar floppen; pusha du turn!

 

Jag hade inte spelat som dig på många gator.

 

Och förresten, inte en chans att jag viker AA på den här brädan i en $22 SnG. Det finns bara inte.

 

Hur mycket tycker du jag ska höja floppen? Allin?

 

Sen är jag tveksam om en push är rätt på turn, här säger känslan ännu mer att han har JJ-KK och inte AK och borde därför inte få syn väldigt ofta med händer jag slår. Här borde han väl betta mer om han har AK för att inte bli utdragen? Det borde han visserligen göra med KK oxå men det är en annan historia :)...

 

Känslan och vettet fightades med varandra i den här handen. Känslan sa lägg dig mot hans uppenbara KK men vettet sa precis som du: inte en chans att jag viker AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror din känsla är en efterhandskonstruktion.

 

Nej, faktiskt inte. Varför tror du det?

 

Du har fått en del bra åsikter från andra redan jag skippar det och kommenterar nåt annat, fila lite på dina HH's innan du postar. Det är inihelvete jobbigt att läsa som det är nu! Använd gärna Conspiracys favvo Handconverter. ;-)

 

Ok, sorry about that. Vart får man tag på såna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det är på Party jag spelar.

 

Du tror dig kunna särskilja AK från KK med stor precision och du utesluter tomtespel/luft/bluffar.

 

Stor precision vet jag inte men jag håller fast vid att jag tror att han oftare har KK än AK här, speciellt med tanke på turnbetten.

 

EDIT: Lägger resultatet i ett eget svar istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer resultatet:

 

Party Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

7 players

Converter

 

Pre-flop: (7 players) Hero is MP1 with :ac :ah

UTG calls t100 (pot was t150), UTG+1 calls all-in t0, Hero raises to t300, CO folds, Button calls all-in t0, SB raises to t900, 2 folds, Hero calls t600 (pot was t1350).

 

Flop: :7c :2h :kh (t0, 2 players + 2 all-in - Main pot: t0)

SB bets t400, Hero calls t400 (pot was t400).

 

Turn: :5s (t800, 2 players + 2 all-in - Main pot: t0)

SB bets t500, Hero raises to t1000, SB raises all-in t2400, Hero calls t1900 (pot was t4200).

 

River: :jd (t6600, 1 player + 3 all-in - Main pot: t0, Sidepot 2: t6600)

 

Results:

Final pot: t6600

 

 

Jag backade alltså ur min plan att folda mot ett omslag och synade. Jag valde vettet över känslan men just den här gången skulle jag ha litat på känslan.

 

Ni menar alltså att det är omöjligt att undvika en allin här? Kanske var det det jag ville höra genom att posta den här tomtigt spelade handen. För mycket klokare har jag nog inte blivit trots många bra svar, tack för dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen på omslaget preflop är ett MTT spel med större stackar. Här är det bara löjligt. ReRAisa till 2000 typ o sen all-in på flop. All-in pre ä inte dumt heller, 1000 i chips utan o se en flop ä inte dumt ens med AA.

 

Som du spelade den så är du antingen redan slagen på turn lr så drar han ruggit slim, typ 2-outare till sina AK lr QQ lr JJ så inte fel o slowspela ändå tycker jag. Med KK så måste du däremot spela aggressivt direkt på flop så inte onödiga A hinner komma.

 

BTW: Du kan inte raisa turn för information om han har triss, han pushar även med AK här. Min erfarenhet av folks bettingmönster på flop och turn gör att jag faktiskt sätter han på KK här o bara synar ner. Just att han bettar lite på flop men sen ändå bettar mer på turn. Hade han haft säg QQ här o gjort ett tönt bett på 400 här så skulle inte samma person bettat 500 på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacDaddy, varför skulle inte fi kunna ha AQ:heart:?

 

Dealt to kriing [ Ac Ah ]

 

Därför, men säg att Ah vart ute...

AQh är enda handen där han kanske skulle reraisa o sen ha fler än 2 outs mot oss om vi inte redan är slagna. Tänk på att ett högt hjärter redan är ute så det skulle isf va exakt AQh han skulle ha. Dessutom sällan jag ser ngn ReRaisa(reraisa allin vanligare) med den handen vilket drar ner möjligheten till det ytterligare.

 

-Poker är ingen exakt vetenskap men personligen skulle jag inte ens tänka på färgdraget här med tanke på hur handen utspelats och att Kh är ute. Ngn gång kanske han har det men då sätter han den bara 1 av 3 ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du spelade den så är du antingen redan slagen på turn lr så drar han ruggit slim, typ 2-outare till sina AK lr QQ lr JJ så inte fel o slowspela ändå tycker jag. Med KK så måste du däremot spela aggressivt direkt på flop så inte onödiga A hinner komma.

 

BTW: Du kan inte raisa turn för information om han har triss, han pushar även med AK här. Min erfarenhet av folks bettingmönster på flop och turn gör att jag faktiskt sätter han på KK här o bara synar ner. Just att han bettar lite på flop men sen ändå bettar mer på turn. Hade han haft säg QQ här o gjort ett tönt bett på 400 här så skulle inte samma person bettat 500 på turn.

 

Äntligen nån som fick ungefär samma känsla som jag! Precis så här kände jag när handen spelades men jag kunde kanske inte uttrycka det lika snittsigt. Synd att jag inte kunde hålla mig till den känslan och bara syna ner istället för att göra ett tomtespel på turn. Var väl rädd att jag skulle bli bluffad på river men en minbet är väl inte rätta medicinen mot det kanske.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...