sentenced Postad 14 Januari , 2007 Rapport Postad 14 Januari , 2007 Tänkte höra vad ni anser vara det bästa alternativet när man synat ett preflop raise med någon typ av suited hand och floppar färgdraget. Finns flera alternativ som funkar men jag vill veta vad ni tycker är det optimala i längden, i och ur position. Citera
RoyleAxe Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Antar att du menar i HU-situationer? Beror väl en hel del på din och FI´s image (tight/lös, cb:ar ofta/sällan..) men checksyn på färgdrag oop gillar jag iaf inte. Oop föredrar jag nog att pottbeta in i FI om floppen är låg, alt checkraisa (ej miniraise). I position står det mellan syn av ett inte alltför tungt cb, alt. en hyfsat bra reraise då miniraise är så typiskt fiskigt spelade färgdrag. Generellt tycker jag det är svårare att spela dem oop. Citera
honest99 Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Man måste väl variara sig, dvs göra något form av moves ibland och hoppas att man kan syna till rätt odds annars. Jag föredrar att göra moves oop och med ett eller två överkort till färg-draget. Citera
Recommended Posts