RaMz Postad 21 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Jag skulle vilja spela alla stora liveturneringar som finns tillgängliga i hela världen. Helst med egen bankrulle, men om jag inte har minst 1M dollar så får det bli på stejk. Helst med lön + bra % av vinsterna. Har bra deal med Gnuf nu, men jag vill spela ännu fler turneringar. Då blir det mkt resande som jag gillar och så kan man stanna ett tag på varje ställe och chilla/festa/whatever. Samtidigt grinda lite turneringar och sånt på nätet osm jag gör nu för att tjäna lite extra småpengar och samtidigt hålla igång skärpan för pokerns skull. Dock så vill jag kunna ha tid till kompisar lite då och då. Har många vänner som jag gillar som fan och älskar att umgås med. De flesta bor i sthlm så man träffar dom tillräckligt ofta när man är hemma mellan resor och dte skulle jag inte vilja ändra på. Nu bor Alex i Thessaloniki så honom vill jag åpka ner och bo hos någon månad runt årskiftet kanske. Vill också åka ner till Danny i Alicante och chilla med han och hans polare i hans nya hus som där. Det där var ganska generellt, men fråga gärna mer specifikt om det är något ni undrar över. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stackbrat Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Vad tror du är den största anledningen till att du inte slagit igenom större på pokerscenen än vad du gjort (dina prestationer är inget att fösa under mattan på något vis men varför är du itne där du vill vara idag?) Samt varför har du inte hittat cashgame flytet riktigt? Jag hoppas det framgår utan vidare utläggningar att jag är lika uttråkad som dig för tillfället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jw1700 Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Vem/vilka av de svenska livespelarna har du störst respekt för när du är ute och spelar liveturneringar? Självmord att svara på den frågan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 21 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Vad tror du är den största anledningen till att du inte slagit igenom större på pokerscenen än vad du gjort (dina prestationer är inget att fösa under mattan på något vis men varför är du itne där du vill vara idag?) Samt varför har du inte hittat cashgame flytet riktigt? Jag hoppas det framgår utan vidare utläggningar att jag är lika uttråkad som dig för tillfället. Jag har inga större liveprestationer. Jag kan med gott samvete säga att jag vart brutalt running bad i EPTs de senaste 3 åren, vilket jag inte kan göra något åt. Det är mkt tur inblandat i turneringar och det är inga konstigheter egentligen att man inte placerat sig bra någon gång på 20-30 försök även om man är riktigt duktig, dålig timing en hand så är man ute lixom. Folk har grymt stor respekt för mig europa för att jag har spelat så mkt med alla regulars som åker runt båda i huvudturneringar och sidevents så dom vet att jag är en riktigt vass turneringsspelare. Men reklamvärdet blir ju mkt större när/om man kommer långt i en stor turnering med mkt fokus på. Alla har alltid sagt till mig att det kommer komma nån gång för mig, men jag väntar fortfarande på min tur. Jag spelade mkt limit cashgame när jag började med poker, sen vart det mkt turneringar ett bra tag. Började lära mig NL cashgame ordentligt förra året och även fast det gick åt lite läropengar i början så vart jag snabbt bättre. Har ju spelat en del cashgame på nätet i år, men det går oftast i vågor. Jag spelar mest cashgame för att det är roligt och för att det inte finns så mkt dyrare turneringar på nätet så vill man få action så blir det cashgame. Men mitt huvudspel är utan tvekan turneringar. Jag har lagt ner mest tid och tankekraft på turneringar och det är dom jag är utan tvekan bäst på. I cahgame har jag haft så sjuka swings ibland för att jag inte har haft rätt tålamod till det vilket har gjort att jag alltid lessnat efter en stor downswing. Jag orkar inte grinda så mkt längre helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rAilFISH Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Ge mig 5 st saker som är förutsättningar för att bli bra på NL Holdem ? Sen undrar jag gärna vilken spelare som du tycker är mest underskattat/överskattad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 21 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Vem/vilka av de svenska livespelarna har du störst respekt för när du är ute och spelar liveturneringar? Självmord att svara på den frågan? Jag har respekt för många av dom svenska livespelarna och är vän med många av dom så vill inte direkt utelämna någon. Är också svårt att bedömma hur bra vissa är eftersom man inte sett dom spela så mkt, så det blir ju att man rosar dom som man snackar mkt med själv. På rak arm så tycker jag att Molle och Patric Mårtensson tänker väldigt rätt och är jävligt duktiga. William kan vara riktigt vass också om han bara har tålamod, vilket är viktigt som fan om man ska lyckas i turneringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stackbrat Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Synd att poker festivalen i Marbella o EPT krockade i år, var fint drag där nere med massa trevliga människor, tror du hade trivts som fisken o laddat lite batterier Var bara en 500E turre som main event men mycket stort värde i cashgamen där nere. Hoppas att du lyckas hitta flytet i år och att vi får se dig på ett finalbord av rang inom kort Hade inte mycket mer vettigt att fråga men tack för svaren och lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Du nämner Limit och Nolimit cashgames, samt turneringarna ofc, men var inte du en SNG grinder där ett tag? Vad är din syn på Primas Rounders? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 21 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Ge mig 5 st saker som är förutsättningar på att bli bra på poker? 1.Att ha andra personer dom är på samma nivå att diskutera med. 2. Att man verkligen vill lära sig av sina och förbättra sitt spel hela tiden. 3. Att våga prova nya saker och se vad som händer. Man måste alltid prova allt själv för att kunna utvärdera resultatet. 4. Att fördjupa sin förståelse för spelet genom att förstå villka anledningar som ligger bakom folks agerande. Lite psykologi dvs. 5. Att förstå money managment så att man kan ta swingsen utan att busta, så man kan lär sig spelat i lugn och ro utan att behöva busta varannan vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 21 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Du nämner Limit och Nolimit cashgames, samt turneringarna ofc, men var inte du en SNG grinder där ett tag? Vad är din syn på Primas Rounders? Yes jag hade en period då jag grindade sjukt mkt sngs typ 6-10 bord på 215 och 530 nivån. men det var ett tag sedan. Bara spelat högsta steget i rounder på prima en eller 2 ggr tror jag, det brukar sällan vara nån action där när jag kikar in? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 21 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Synd att poker festivalen i Marbella o EPT krockade i år, var fint drag där nere med massa trevliga människor, tror du hade trivts som fisken o laddat lite batterier Var bara en 500E turre som main event men mycket stort värde i cashgamen där nere. Hoppas att du lyckas hitta flytet i år och att vi får se dig på ett finalbord av rang inom kort Hade inte mycket mer vettigt att fråga men tack för svaren och lycka till. NP baby, finns mkt kärlek Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Yes jag hade en period då jag grindade sjukt mkt sngs typ 6-10 bord på 215 och 530 nivån. men det var ett tag sedan. Bara spelat högsta steget i rounder på prima en eller 2 ggr tror jag, det brukar sällan vara nån action där när jag kikar in? Var ett bra tag sedan jag lirade Rounders men all action är mellan 18-24 i princip. Man brukade kunna klämma in en round5 (sista steget) per dag ialla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 21 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Sen undrar jag gärna vilken spelare som du tycker är mest underskattat/överskattad? Svårt, det finns så många duktiga spelare som inte är speciellt kända. Pokern är så stor nu. Överskattad vet jag inte, det beror väl på villka alla andra tycker är duktiga, jag har mina åsikter men vet inte vad andra tycker. Om du frågar om någon speciell spelare så kanske jag kan svara på vad jag tycker om dom, även fats jag inte direkt tänker såga någon här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 E Raymi "Back2bustu" på Prima? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 21 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 E Raymi "Back2bustu" på Prima? Det tror jag inte... LitenFisk heter han.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 det kan du nog ha väldigt rätt i, tror jag spelade med honom där ett tag sen. Tjaa, det e trots allt fråga Ramzi hörna här så, hur mycket tuffare tycker du motståndet blivit på EPT touren jfrt med tidigare åren? Hur mycket tuffare tror du pokern lär bli generellt? Härligt att jag ställer så subjektiva lättosvarade frågor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 21 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Av det jag sett i år så tycker jag det var hårdare förra säsongen. Men motståndet har ju helt klart blivit tuffare både online och live senaste 1-2 åren, det finns fler spelare som är riktigt vassa och fler spelare som är stabila. Dock så finns det fortfarande en hel del spelare som är dead money i dom stora turneringarna. Jag tror inte pokern kommer bli så speciellt mkt tuffare framöver, det är nog på sin höjd nu skulle jag tro. Det är många som kommer busta ich har bustat på pokern även fast dom vart duktiga. Det krävs en hel del disciplin och skicklighet för att lyckas hitta value på högre nivåer i dessa dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 21 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 såja då var man ITM i crypto turneringen. 34 pers kvar, men jag är väldigt short, har ca 10BBs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 21 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 jaha då busta man. Foldat till mig i sb, stoppade in 10bbs med AJ, BB synade med JJ, ingen klonk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Jag är lite inne på det du tycker också. Har funderat på det lite med, det känns inte som att det kommer bli mycket tuffare nu även om jag tror det blir lite tuffare. Tror nästan Ken kommer få rätt att det kommer bli väldigt många f.d. pokerproffs som går bust under de kommande två åren. Tror som du säger att disciplin och tiltkontroll kommer bli mycket större faktor nu när folk blir duktigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IamNils Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 Måste fråga om du har nå roliga berätellser om mikael westerlund, och hur stor chansen e att få tbx deg av han om man lånat ut 45000kr?:)lol och e han ens bra? frågan e ställd till dig ramz.. cheers Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 22 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 Måste fråga om du har nå roliga berätellser om mikael westerlund, och hur stor chansen e att få tbx deg av han om man lånat ut 45000kr?:)loloch e han ens bra? frågan e ställd till dig ramz.. cheers Har ingen kontakt med westerlund förutom att jag stöter på honom runt turneringar ibland. vad jag hört så tycker folk inte att han spelar så bra alls. Hur han har det ekonomiskt har jag personligen ingen aning om, men om man får tro ryktena så kan det kansle ta ett bra tag innan du får tillbaka degen. Lyssna nu pojkar: Låna inte ut pengar till folk i onödan, det blir bara massa onödigt strul. Se till att känna varandra bra om det ska lånas, så att man litar på varandra till 100%, annars är d kallt. Jag har fått lära mig den hårda vägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IamNils Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 hehe de va min polare som låna ut i dortmund efter dom "Känt" varandra 20 min typ:P men men crippoli vet du ngt om han, e de en mann med mykt cash lr? kanske lite udda frågor men men;D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 22 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 hehe de va min polare som låna ut i dortmund efter dom "Känt" varandra 20 min typ:Pmen men crippoli vet du ngt om han, e de en mann med mykt cash lr? kanske lite udda frågor men men;D Ingen aning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IamNils Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 Du som varit turrespelare online...Hur gjorde dudå? då de e skatt på stars o e ju bara dom som har vardagliga turrar som de finns lite deg o vinna i, o går de att komma ifrån skatten som typ att föra över pengarna till neteller lr är lika "lätt" att åka på skattesmäll där då me lr? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts