Gå till innehåll

Resedagboken för Team Gnuf


RaMz

Recommended Posts

Tjenare! Ledsen om jag stör mitt i dietdiskussionerna, men jag tänkte bara prata lite poker...

 

Vi på Gnuf lanserar nu ikväll en ny turneringspromotion (leaderboard). Kort info:

 

* Gnuf Race: New York

* $15+1.50 buy-in

* Varje torsdag - måndag under hela maj (ny tävling startar sedan i juni)

* Klockan 20:00

* Under MTT / Special i klienten

* 15 minuters nivåer, 1,500 starting stack

 

7 bästa resultaten under månaden räknas, poäng får man fler av ju bättre man placerar sig (typ standard). Liten boost på sina poäng får man också om man dessutom samlar ihop 25 Gnuf Points under turneringsdagen (10% extra) och skulle man vara flitig och spela 10 eller fler turrar under månaden får man också en bonus på poängen (10%, 20% om man spelare 15+).

 

Första priset är en resa för två till New York (eller $2,500 i cash om man inte gillar att resa, eller inte vågar sig in i USA...) - "tröstpriser" i form av Nintendo Wiis till 2-4 plats.

 

DESSUTOM så kommer det finnas ett separat spår för alla er från PokerForum.nu - detaljer kommer inom kort via mer officiella kanaler, men den högst placerade forumiten (som reggat med en affiliate-länk härifrån) kommer se en hel del av Team Gnuf i sommar/höst... Övriga extrapriser kommer också utgå till er i form av frirulle och gadgets - som sagt, mer info kommer.

 

Nu kan ni fortsätta diskutera diettips.

 

Henrik@Gnuf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man bränner mer fett genom att jogga jämfört med att gå och förbränningen fortsätter även ett bra tag efter passet om man joggar. Dock så blir det lite muskelnedbrytning fast det tycker inte jag är så farligt, nedbrytningen är inte speciellt stor. Jogga ger ju även en trevlig extra bonus som bättre kondition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bränner mer fett genom att jogga jämfört med att gå och förbränningen fortsätter även ett bra tag efter passet om man joggar. Dock så blir det lite muskelnedbrytning fast det tycker inte jag är så farligt, nedbrytningen är inte speciellt stor. Jogga ger ju även en trevlig extra bonus som bättre kondition.

 

Sure ett löppass kan kännas jävligt uppfriskande men det lockar nog inte average chipspåse till att börja tappa vikt. Powerwalken känns så jävla enkel jämfört med alla andra träningsmoment man har testat, men ändå ger den så sjukt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Powerwalk är väl okej, bara man inte går med såna där löjliga stavar. Det får man bara göra om man är 50+.

 

Pastasallad är för övrigt inte speciellt bra GI-mat. Om det inte är fullkornspasta då kanske men det har jag nästan aldrig sett i restauranger eller butiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Powerwalk är väl okej, bara man inte går med såna där löjliga stavar. Det får man bara göra om man är 50+.

 

Pastasallad är för övrigt inte speciellt bra GI-mat. Om det inte är fullkornspasta då kanske men det har jag nästan aldrig sett i restauranger eller butiker.

 

Vadå, det är väl fett hett med cykelbyxor och stavar?? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ramzi! Du kommer att vara snyggast vid poolen i sommar! Det vet jag!:-D

Vikt Väktarna suger, har alltid gjort det. :evil:

Snabb Viktnedgång = inga kolhydrater. Inte ens råris, fullkorn mm det är same shit allting. Lika mycket socker i sånt som i vanliga vita produkterna.

Du bränner mer om du går snabbt än om du springer, springer bygger du muskler o visst du kan få igång förbränningen men du tappar ingen vikt på det. Muskler väger ju mer än fett som vi alla vet!

Efter ca 15 minuters promenad börjar kroppen bränna fettet så du behöver inte ens gå en timme om du inte har tid med det.

Om du gillar ost är det toppen, finns ju sjukt bra utbud på vissa special butiker. Gå dit o köp på dig trevliga ostar o snaska på. Fett behöver du inte vara orolig för. Skit i läsk, juice och saft, drick vatten, mängder av vatten. Kaffe är ju egentligen inte så bra för kroppen så ta hellre en kopp te. Vi kan gå på afternoon tea på Grand Hotel nån dag! UTAN scones dock.

Undvik spriten så mycket som möjligt också, om du vill bli full, drick vin, vitt vin. Bra nu i sommar! 8-)

 

Lycka till! Tjipp ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb Viktnedgång = inga kolhydrater. Inte ens råris, fullkorn mm det är same shit allting

 

Jag vet inte om viktnedgången måste vara så snabb, är inte direkt nån viktgräns jag måste komma under för en framtida boxningsmatch. Vill bara få nyttigare matvanor så kroppen mår bättre men också tappar lite onödigt fett.

 

 

 

 

Du bränner mer om du går snabbt än om du springer, springer bygger du muskler o visst du kan få igång förbränningen men du tappar ingen vikt på det. Muskler väger ju mer än fett som vi alla vet!

 

Är du galen kvinna!? Här ska vi inte bränna några muskler inte! Jag äter extra protein för att försöka bibehålla de jag har så länge som möjligt.

 

 

 

Om du gillar ost är det toppen,

 

Aldrig riktigt vart ett fan av ostar, förutom att jag gärna tar 2 skivor hushållsost på mackan kanske. Just nu kör jag dock på Västans light ost som innehåller 32% protein och 5% fett, den är inte speciellt god men smakar helt ok så jag brukar käka en bit på mackan och till mellanmålet.

 

 

 

Skit i läsk, juice och saft

 

Jag vet att jag kanske inte verkar så jättesmart och så...men att man inte ska dricka sockervatten om man vill förlora fett, det har jag vetat i ett par dagar nu i alla fall :P

 

 

 

Vi kan gå på afternoon tea på Grand Hotel nån dag! UTAN scones dock.

 

Du får kolla med min manager om jag har tid någon gång i början av nästa månad, ska iväg till Paris/Alicante/Barcelona nu några veckor. Men efter det så :)

 

 

 

Undvik spriten så mycket som möjligt också, om du vill bli full, drick vin, vitt vin. Bra nu i sommar!

 

Har tagit det lugnt med spriten sen Vegas förra sommaren då jag var på gränsen att få ett magsår och kunde inte sova på 3 dagar för att det gjorde så ont. Mina kompisar försöker lära mig att dricka rött vin, jag har ganska svårt för det men det blir enklare och enklare för varje gång. Det finns dock cider på systemet som bara innehåller ca 75 kcal per flaska (250ml)

 

 

 

Ramzi! Du kommer att vara snyggast vid poolen i sommar! Det vet jag!

 

DSC00014_sw.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får kolla med min manager om jag har tid någon gång i början av nästa månad, ska iväg till Paris/Alicante/Barcelona nu några veckor. Men efter det så :)

 

Är inte det drömmen att någon gång i livet få ge ett svar som ovan...

 

"Hej kompis... utgång? Nja, du får kolla med min manager"

 

Ramz, Bono och Brad Pitt hänvisar till managern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det drömmen att någon gång i livet få ge ett svar som ovan...

 

"Hej kompis... utgång? Nja, du får kolla med min manager"

 

Ramz, Bono och Brad Pitt hänvisar till managern.

 

;)

 

Nere i Paris nu i alla fall, sovit ett par timmar efter flyget och börjar bli seriöst hungrig. Misstänker att jag inte kommer käka lika nyttigt den här veckan, men ska försöka käka ok iaf. Vi ska knata över till Aviation club snart och registrera oss till turneringen imorrn och kanske spela lite cashgame. Patric fick sms av John Kabbaj att det skulle vara bra 200-400 limit mixed game ikväll, så vi kommer antagligen va all in på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fransos tilten är igång redan. Kommer ihåg varför jag svor att aldrig mer åka tillbaka till Paris förra gången jag va här. Ögonen blir tiltade som fan inne på aviation club för det är så rökigt...

 

Hade problem att komma in på stället som vanligt pga skorna och tjaffsade lite med nån snubbe i receptionen, vilket slutade med att han sa att om vi inte byter skor så kommer vi inte in (inte ens för att regga oss till main event och sen gå bara)

 

Det hela slutade med att vi ringde några samtal och Bruno Fitoussi som är Manager för stället kom ut och sa till mupparna i dörren att det var ok för idag. Men vi får väl handla lite skor imorrn så vi slipper stöket nästa gång.

 

Var och käkade middag på nått kina ställe med Patric, John Kabbaj och Mads Andersen, John var på finalbord i Omahaturneringen och Mads var megasteamad på nån fransos i 400-800 gamet som han tydligen aldrig vann en pot emot.

 

Jag försökte hitta ett NL game när jag va där och dom brukar ha 10-20 tydligen, men dom fick aldrig igång det idag så jag lirade lite 5-10 round of each (omaha/texas) plussade en aning men klev efter 2h för det var ganska så tråkigt. Har andel i Patric som är kvar och grindar 200-400 mixed games + 100-200 PL Omaha. Hoppas fisken kan spela Badugi (stavning?)

 

blir nog sova snart, Molle spelar Main imorgon, jag och Patric på måndag.

 

gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Nu börjar det om 5 min, se till att regga er! $50 X 3 idag added i form av "bounty" på de som slår ut:

 

Ramz123

Morbo_Bluffs

LitenFisk

 

Eftersom Ramzi spelar ngn löjlig turnering i Paris så kör jag hans konto och Molle är på Moulin Rouge med sina suspekta kontakter i Paris så han kan tyvärr inte närvara.

 

Nu kör vi - GL :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P.Mårtensson säger:

ramzi snarkar sosm en åsna

P.Mårtensson säger:

mkt tilad

 

 

(=

 

Shahin, du kom för sent till *TV-inspelningen i morse! Usch å fy! :mrgreen:

 

Ramzi snarkar så kopiöst, han behöver vård...

 

 

 

* Raymi&Sebbe blev intervjuade av Poker.se-TV idag om Team Gnuf mm, även jag ("Lagpappan" aka jag fick vara med och kommentera lite ang sponsring osv - ska bli kul att se :shock: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...