Gå till innehåll

Resedagboken för Team Gnuf


RaMz

Recommended Posts

Nyligen vaknat efter en lång natts sömn (nötsängar) och en snaskig Penne Bolognese till frükost. Jag och Daniel har varit nere och tagit lite bilder och railat lite i spellokalen.

 

 

 

EPT Monte dag 1b 002_sw.jpg

 

Här har vi Monte Carlo Bays "lilla" poolområde, ser ganska mysigt ut.

 

 

EPT Monte dag 1b 007_sw.jpg

 

Här har vi Unabomber Sonnert och Molle precis i början av dag 1b.

 

 

EPT Monte dag 1b 008_sw.jpg

 

Crippoli ser lack ut som vanligt och så har vi Marcel Luske som snackar lite strategi med Bruno Fitoussi (lol donkaments). Vi har tur som han få en bild på Marcel då han tydligen bustade efter 30min med triss mot stege AK mot 45 på AAT23

 

 

EPT Monte dag 1b 009_sw.jpg

 

Ryan Thann längst till vänster är en polare till Danne, sen har vi Elky, Jeff Lisandro och lilla söta Dilba :)

 

 

EPT Monte dag 1b 011_sw.jpg

 

En mkt bakfull William Thorson (han försökte spela min stack igår runt 4a på morgonen, men jag tror inte han kommer ihåg det). Sen har vi en ständigt tiltat Andy Black också.

 

EPT Monte dag 1b 014_sw.jpg

 

Vanessa Russo, Mikka och Lager (tydligen köpt % i folk för ca 30k i den här turneringen)

 

 

EPT Monte dag 1b 015_sw.jpg

 

Cheescake, Vicky Coren (lol donkaments) & Magicpitch, öh jag menar David Benyamine.

 

 

EPT Monte dag 1b 017_sw.jpg

 

Morbo och starskungen Azad.

 

 

EPT Monte dag 1b 018_sw.jpg

 

 

Martin de knijff och John Kabbaj, kanske Philip Yeh bredvid Martin?

 

 

EPT Monte dag 1b 022_sw.jpg

 

Ett lugnt bord med Patrik Antonius, Phil Ivey och svärmorsdrömmen Mazak

 

 

EPT Monte dag 1b 024_sw.jpg

 

Joe Hachem och proffswhinaren Mickey "the legend" Wernick.

 

 

EPT Monte dag 1b 025_sw.jpg

 

Gus Hansen och Juha Hellpi har lagt ut björnsaxen för den stackars franska damen.

 

 

EPT Monte dag 1 002_sw.jpg

 

Mark tankar sin bil :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tror aldrig att jag fått slita så mycket för varje chip som jag fått göra idag. När jag sätter mig ner vid bordet har jag Bengt Sonnert 4 platser till höger om mig som dessutom dubblar upp tidigt så det blev till att låta han plocka markerna från resten av åsnorna..

 

Hade en pot mot bengan då han spelar upp 450 från mittenpos på 75/150 jag slår om med AKo från knapp. Bengan synar. Flop Ad7h4h. Bengan check jag check. Turn: Tc - Bengan check, jag bet 1600, Bengan synar. River: Qh bengan leder ut för 4k. Jag passar.

 

Q är det sista kortet jag vill se eftersom det känns som AQ eller QQ när han synar på turn. Han sa senare att han hade QQ vad vet man.

 

Jag försökte få en bit men hade inte en träff så det var inte mycket att göra. Jag hade allt från 7-15k i de första 4-5timmarna men det var ok eftersom strukturen var så bra. Efter att ha limpat 2 poter i rad och jag är nere på 7k hittar jag KK utg som jag limpar med. En norsk gubbe som jag trodde var bra spela upp 1k, bengan spelar 3400 på knapp och jag stoppar in. Bengan synar och visar TT min hand står.

 

Efter det slår jag upp mig till 20k och sen på 100/200 kommer denna pot. Folk limpar 6pers ser floppen Kc3c2c jag har Tc8c på cutoff. Tidig pos betar 800, en åsna synar precis bakom jag spelar 3200, åsnan kollar sin hand och synar sedan (han har 6-7k bakom). Turn: 7c. Han check, jag check. River: 8d. Han allin jag pass.

 

Precis efter detta förlorar jag en konstig pot då jag slagit upp preflop, knapp synat och bb synat. Knapp checkar sen ur pos... BB checkar jag betar 1200 i en 1800 pot då slår knapp om till 3k tot och har 4k bakom.... jag passade min K hög på 732flop..

 

Handen efter detta spelar jag upp KK utg 600(jag har ~15k tot), den norska gubben som jag trodde var bra synar 1 plats bakom, BB synar. Flop T72rainbow. BB check, Jag bet 1200, Norska gubben slår om 3k.

 

Jag tror hans range är QQ-??, AK - AJs preflop, KQs. Vet inte riktigt om han synar med dom lägsta paren eller om han passar. Vet inte heller om han spelar händer som QJs TJs 98s osv.

 

Det känns som han kan va ute och köra lite här eftersom jag just förlorat massa chips och det är dessutom en jävligt bra flopp att slå om på. Jag steker länge och synar.

 

Turn: T. Detta kort känns ganska bra endå känns som ett set mindre som är troligt då jag inte tror att han spelar så många händer med tior preflop (om ens några) Dessutom tror jag bara han synar med de på floppen i pos.

 

Jag checkar, Han betar 4k (jag har 10k tot) Jag synar. Nu försvinner JJ QQ för dom skulle han förmodligen checkat bakom. Känns som bluff med medehöga pockets, 2 överkort eller set i 7or. Möjligtvis 98s.

 

River: 2. Jag check han allin 6k jag syn han visar KTs. Där var jag ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon, har precis vaknat till en strålande sol och härlig Medelhavsbris (som vanligt vill säga i MC ;-) ) Jag fick nyss ett mail med prisstrukturen här i Monte Carlo, så jag tänkte lägga upp den så alla förstår vilka pengar som Team Gnuf ska vinna! :mrgreen:

 

Currency €

1 825 010

1 061 820

610 550

471 180

391 550

305 270

238 910

159 270

99 550

99 550

 

Tog bara med finalbordet eftersom Ramzi&Morbo redan bokat sina säten där. Totalt 64 priser och en pool på € 6 636 400 (som jag för övrigt vet att John "EPT Arrangören" Dutthie har bankat i Bank of Monaco, kanske skickar dit Björnligan, Jönssonligan el ngn annan liga 8-) )

 

Nu är det dags för hälsofrukost, 5km jogging på stranden, 100 sit-ups & armhävningar innan dagens spel ska börja - visst är det underbart att vara lagledare :twisted:

 

Grattis :h: Mamma, du fyller ju år idag...dags att ringa henne & kanske hinna köpa ngt fint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon, har precis vaknat till en strålande sol och härlig Medelhavsbris (som vanligt vill säga i MC ;-) ) Jag fick nyss ett mail med prisstrukturen här i Monte Carlo, så jag tänkte lägga upp den så alla förstår vilka pengar som Team Gnuf ska vinna! :mrgreen:

 

Currency €

1 825 010

1 061 820

610 550

471 180

391 550

305 270

238 910

159 270

99 550

99 550

 

Tog bara med finalbordet eftersom Ramzi&Morbo redan bokat sina säten där. Totalt 64 priser och en pool på € 6 636 400 (som jag för övrigt vet att John "EPT Arrangören" Dutthie har bankat i Bank of Monaco, kanske skickar dit Björnligan, Jönssonligan el ngn annan liga 8-) )

 

Nu är det dags för hälsofrukost, 5km jogging på stranden, 100 sit-ups & armhävningar innan dagens spel ska börja - visst är det underbart att vara lagledare :twisted:

 

Grattis :h: Mamma, du fyller ju år idag...dags att ringa henne & kanske hinna köpa ngt fint

 

GRymmt nice prizepool för att vara EPT, hur ske en pfare inte klonka här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, dags att hämta ett par 100k till stacken idag då. Här kommer en rapport från gårdagen: Hamnade på ett fint bord där den enda jag kände igen var Azad och det var extremt låg nivå på bordet. Två gubbar hade 500 som standardraise på 25/50... Studsade upp och ner lite de första två perioderna men inte mycket hände innan jag fick byta bord. Hamnade på ett lite bättre bord men med dansken Frederik "dynamisk" Hostrup två till höger om mig, slurp :twisted:

 

Blindsen var 100/200 och dynamisk slår upp till 475. Jag har ungefär 14k och slår om till 1500 med AA. Han tänker några sekunder och säger "RAISE". Sååååja! Han säger 5200 totalt och jag slår på hollywoodansiktet och försöker se plågad ut innan jag till slut synar. Flop KT9 vilket inte är en höjdarflopp, han går all-in direkt. Jag synar snabbt, han vänder AK. Sweet.

 

Hamnar i korttorka efter det, spelar upp några halvkassa händer i position då och då men möter mycket syn och omslag. Har halkat ner till 24k eller så när jag får KK i bb, cutoff slår upp, jag slår om, och han stoppar in allt, nästan 20k totalt. Enkel syn och det får stå mot AK. Mycket tur som får in smeten med höga par och det får stå :shock:

 

Torskar ett par små potter och möter lite omslag därefter men ligger på ungefär 40k när dynamisk slår upp till ungefär 1200. Syn precis bakom och sen är det jag med KK. Slår om till 5k, small blind stoppar in för runt 20k tot. Pass till mig, synar snabbt men stirrar rätt in i AA. Surt värre.

 

Ner igen, blindade några varv och är på 17k. Slår upp i sen position med K9s och får syn av bb, som är bland de större stackarna på runt 70k. Flop 9xx med två hjärter, och han checkraisar mig så att han är committad. Känns som flushdrag så jag frågar honom, har du flushdrag? Han svarar med att kalla på klockan, efter ungefär 30 sek. Det steamade till mig rejält, för bara för nån halvtimme sen stekte han inte mindre än sju minuter mot dynamisk, utan att nån kallade klockan på honom.

 

Får verkligen jättevibbar på att han inte vill ha syn här, när han kallar klockan och så, så starka att jag börjar fundera på om han har meganöten. Men jag tror inte att han skulle check-överbetta såhär med nötter, så jag tror att som sämst är jag uppe mot flushdrag + överkort, som bäst har han 3 outs. Stoppar in till slut och han synar, A7 med flushdrag. Lyckas ducka 12-outaren och jag var tillbaka på 34k.

 

 

 

Sen var det galningen Hostrups tur igen: Han slår 1100 på knappen och jag slår om till 3500 från bb med AK. Floppen kommer AKT och jag betar 4500, han snabb syn. blank 7 på turn och jag tror att han har AQ/AJ eller kanske svagare ess. Tror att han kommer vika ett ess om jag betar igen, så jag checkar för att representera QQ/JJ för att antingen checkraisa eller sätta upp för ett värdebet på river. Han checkar bakom, K på river och jag betar 9k. Han synar hyfsat snabbt och muckar, han sa sen att han hade AQ. Nu var jag uppe på 53k.

 

Fick två damer i tidig position, slog upp, fick omslag precis bakom från en av de tightaste på bordet. Synade och floppen kom JTx. Rundcheck, turn x. jag checkar, han betar 1/3 pot, jag passar.

 

Sista timmen var det några liknande potter som tog ner mig, bland annat ett missat nötflushdrag och en missad AK. Känner mig ändå nöjd med 43k speciellt eftersom vi spelar 300/600-75 nu. Riktigt synd att vi lottar om borden, hade gärna suttit med dansken så länge som möjligt, men det går ju att få en ok lottning idag med. Nåja, inte så mkt jag kan göra åt det, bara kila ner till lokalen och göra mitt bästa. Återkommer med rapport, nu ska det slaktas. Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normale, bust....

 

Höll mig mellan 40-50k hela dagen och hittade aldrig riktigt några händer, men hade ok bord så klarade mig ändå genom att plocka hem lite småpotter här o där. Fick JJ mot QQ och dublade upp en 30k stack, då varjag nere på 17k, handen direkt efter stoppa jag in mot Andy Black på tilten med A7 vs KQ, första kortet såklart kung, hade stegedrag på turn också, men det går ju inte att ha tur i en så här stor turnering. Team Gnuf har jobbat riktigt bra här i Monte Carlo och alla vi har spelat riktigt bra, synd som fan att vi inte får ha lite medvind någon gång, speciellt i en sen här stor turnering.

 

Jaja vad ska man göra, får hejja fram Patric istället.

 

(Obs. Ramzi skrev från mitt konto i all hast...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid motvind... Spelade tre intressanta händer, tar dem i ordning:

Höjde 1700 med AT i halvtidig position, pass till bb som stekte lite och stoppade in 12.5k tot. Var påväg att mucka, men sen tänkte jag efter lite. Mellan händerna har han sett ganska ivrig och obekväm ut, så det känns möjligt att han bara vill dubbla upp. Går igenom alla händer jag tror att han kan ställa med, tror att han stoppar med alla par, förmodligen halvkalla ess typ A8, samt KQ, KJ, givetvis alla händer som slår mig och kanske att han stoppar med totala rags. Kändes inte så kallt längre så jag synar. Han knackar bordet och säger att han har trash, vänder upp Q2. Kändes bra tills det kom en tvåa på floppen som stod bra...

 

Ett varv senare eller så är det foldat till Keith "The Camel" Hawkins, som slår upp till 1600 från cutoff. Han är en ganska smart och väldigt aggressiv spelare, och jag känner att det är ett bra läge att försöka slå om, så jag säger 4700 från BB med Q7s. Han funderar ett litet tag, sen säger han 13k tot. The Camel är en bra spelare så jag antog att om han hade haft jättebra hand preflop skulle han bara synat och låtit mig dunka vidare. Tror inte heller han slår om igen såhär med typ TT eller nåt i den stilen, då kommer jag ju bara ge honom action om han är slagen. Därför kände jag mig ganska säker på att han var på bluff, oftare än han har nöten iaf. Började räkna mina chips men hade jag stoppat in hade det vart ungefär 15k till för honom att syna, så det är svårt att se att han ska hitta pass. Funderade länge på vad han skulle ha för handdistribution på mig om jag stoppade in och om han verkligen kunde syna ifall han hade nåt i stil med 86s eller nåt. Till slut kände jag att jag hade funderat för länge hursomhelst, och passade. Sa till honom att om jag hade haft mer marker hade jag stoppat in direkt eftersom han förmodligen var på bluff. Han svarade med att visa T8. Jobbigt.

 

Sista handen innan paus slår Hasse Eskilsson upp från tidig position, en syn och jag synar i bb med QJs. Flop 357 rainbow, som checkas runt. Turn 6 och jag får nu flushdrag. Betar ut 3500, och till min förvåning slår Hasse om, 8700. Killen i mitten sitter och steker i evigheter så jag får gott om tid på mig att tänka innan det ens är min tur. Jag har bara spelat 1½ timme mot Eskilsson men har fått intrycket av att han är tight och hyfsat solid. Det knasiga är att det känns inte som om han kan ha en 4a (möjligtvis 44, men tror aldrig han checkar floppen med den) när han slår upp från tidig position, men han känns inte heller som en bluffgubbe. Jobbig ekvation det där. Bestämmer mig till slut för att stoppa in blixt om mittengubben passar, ungefär 15k till. Han kan bara syna med en 4a, och jag har ju ändå 9 outs som worst case scenario. Killen passar tillslut och jag stoppar in. Hasse synar utan vidare betänketid och viker upp A4. Blank på river, ridå.

 

Såhär i efterhand verkar det som om det var fel gubbe att göra det movet på, och ska väl egentligen inte göra ett sånt här spel utan tillräckliga reads. Möjligt att jag var lite ur balans efter de förra händerna men det är ju ingen ursäkt. Bara att ta med sig läxan och se vidare egentligen...

 

Finns ju värre ställen än Monte Carlo att busta på. Det ryktas om bra middag och fest ikväll, och sen är det ju gott om sidoaction också. Igår var det en €500+1 rebuyturre, och vår egen lagpappa gick vidare till dag 2 och är därmed itm! Kortstackad förvisso men sjukare vändningar har ju skådats... Heja DK!

 

Bra highstakes rail finns också. Igår spelades det en €20k sng med bl.a. Erik Sagström, Bengt Sonnert, Tore Lagerborg, Mark Teltscher, Per Ummer, Mats Rahmn och William Thorsson. William spelade även battleship heads-up (SNG på stars men man sitter med laptops mot varandra i samma rum) mot nån rik japan för €25k per match, och när den actionen dog hittade han zangzeban som ville spela €50k HU. Dom snålade inte med strukturen såklart utan spelade med 10k marker och började blindsen på 25/50. Stackars Lina som fick deala...

 

Känns såklart väldigt tungt just nu men det är bara att blicka framåt. Ska se om jag känner mig i form för dagens €1k freezeout, eller så kanske man bara skiter i allt vad poker heter och hittar nötfest istället. Vi får se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Gnuffarna hinkar vidare så får jag göra som Jonas (Elvis här på PF) och visa vägen till framgång. När Ramzi bustade ur main-touren så hoppade jag in i ett sidoevent (€500+1 rebuy alt add-on, dvs nästan alla var inne för €1K) med ca 300 deltagare. 2500+2500 i chips och 30 min perioder gjorde det till en helt okej turre. Jag höll mig ganska bra över average hela kvällen/natten, sjukt mkt Franska-fiskar och tiltade spelare som bustat main gjorde värdet fin-fint!

 

Strax innan bubblan (27 priser) har raisar en ryss 4X BB från mitten pos och mer el mindre comittar sig, jag tittar ned på AK i spader, trycker in och han instant-callar med AT off - inte helt oväntat en T på flop och jag blir hyffsat kort. Antgular ned mig lite grand, dubblar med A4 mot 77 - kille som limpar runt med alla sjukaste händerna. Men kändes som lite rakeback efter AK-tilten. Sen spricker bubblan och nu är det 26 kvar och den fortsätter kl 14 idag. Mkt fina priser till top 5 så HEJJA uppdubbling!!! :mrgreen:

 

 

Nu ska jag ned å ta en kaffe med Ricki Nielsen som är kvar i main med strax över average. Main följer ni bäst via Poker.se, Björn & "sry, glömt ditt namn" gör ett riktigt kanonjobb! Keep it up! Även Andreas från PF/Poker.se kom ned igår och skapade bra stämning som vanligt ;-)

 

 

C U at final table suxxers :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår efter att jag bustat från Main event så chillade jag o sebbe lite på rummet och kollade på filmen collateral på tvn, den va sådär, sebbe somnade mitt i nånstans.....

 

Drog ner till pokerrummet vid 12 igen för att kika vad folk hade för sig. Var mkt sng action och jag hittade Danny på en 5k sng med vad osm såg ut att vara en massa franska donks. Jag satte upp mig på lista för 2k och 5k sng, sedan såg jag ett bord i mitten som stod lite avsides från alla andra, och mkt svenskar och norrmän omkring. Det var Nemo invitational 20k sngn jag hade hittat, massor med railbirds och mkt bra surr och hån mot deltagarna som var följande: Lagerborg, Bengan, William, Ummer, Erik123, Miss K (eriks tjej), Mark Teltscher, rik japan och amerikanen Bigjoe2003 (online sng grinder).

 

Dom hade sjukt bra struktur i sngn så det tog ett bra tag men slutade med att Lagerborg och Bengan var Hu och gjorde en liten deal istället för att spela Hu om 140k :roll:

 

Under tiden som sngn höll på så startade dom en Hu match vid sidan om efetr att Per Ummer blivit utslagen, han skulle spela Hu mot Cheescake om hans bil, en Mercedes som skulle vara värd runt omkring 200k sek i runda slängar. Jag tog ett sidebet på Calle för 2k mot Ummer, efter det gav Ummer papper och penna till Azad och bad han gå till 20k sngn och skriva ner fler sidebetes, efter 3 rundor till 20k sngn och förhandlingar om villka siter man får skicka på eller om man måste ge cash osv så var det ca 50k euro sidebets på calle :shock:

 

Calle grinda ner honom och fick in såsen med A5 på floppen 532 mot Ummers 62, så kom det en 4a lugnt och fint på rivern. som tur var hade calle mer marker då och lyckades få in såsen på turnmed mellanpar och hålk mot ummers toppar, så klonjade calle river som tur var för alla sidebettare. Efter 2-3 min så sa någon: "Ummer, får man någon deg eller?" svaret kom snabbt: "Ser det ut som att jag är tom eller!?" semitiltat nemo....

 

Efter det spelade Ummer en 50k Hu mot onlinespelaren ZangBezan (Imper1um) och den tog snabbt slut efter att dom degat in med 95 mot KQ på K95 och Ummers hand fick stå. Efter det så ville William spela en 100k Hu mot ZangBezan, men dom skulle stänga i pokerrummet så dom fick ta med sig kortlek och marker till hotellet, jag och molle tänkte raila men var ganska trötta så vi sket i det och gick och sov istället så jag vet inte hur det gick där.

 

Patric kom precis till vårt hotellrum, busta med KQ mot Lucky Ulsas AA, men Patric var väldigt shortstackad så mkt bra jobbat att komma så långt, 58de plats tror jag.

 

Ligegr i sängen nu och railar molle lite när han grindar cashgame, ska äta lite snart och sen glida ner och kika om det finns några sngs för mig kanske.

 

Laterz...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det en god middag och senare en utgång med lite blandat folk. Jag, Raymi, Ramzi, Sebbe, Danne, Mark, Crippoli och Mazak med flera. Blev en blandning av massa japansk mat till middag och sedan vidare till en klubb jag inte kommer ihåg namnet på.

 

I morse när man vakna var man ganska trasig men jag och Ramzi hade endå bestämt oss för att spela 1k sidoeventet men jag åkte ut efter 2h så nu får jag vila lite innan man börjar grinda ikväll.

 

Vi kommer lägga upp lite bilder från igår så fort jag får tag i Dannes kamera. Hej så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grindstuga nu med the__d__ry och imper1um, ska hämta alla starsturrar ikväll. 29k i warmupen, 3.4k i 100r. bust redan i party 300k snart blir det 100r på ladbrokes, 530 regular på party och sunday million. second chance också senare, samt nån enstaka till kanske. heja heja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...