Gå till innehåll

Onlinespel : Tower defence (mer komplext?)


Bein

Recommended Posts

http://novelconcepts.co.uk/FlashElementTD/

 

Jag kom ihåg att vi försökte komma på den ultimata taktiken på det föra tower defence spelet och det vissade sig vara ganska lätt och trist, men det här spelet finns det nog fler varianter på. Har inte riktigt satt mig in i hur bra uppgraderingarna är än osv, sen finns det ju även "air" i den här verisonen som det verkar. Nån som har någon bra strat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har klarat alla banor på två olika sätt. Antingen sätter du första Wood på Fire och sen sätter du resten på ränta och så bygger du eldtorn så in i helvete. Annars sätter du först Fire, ränta, Water, Earth.

 

Nyckeln ligger i att alltid klara banan med så få torn som möjligt så att du har mycket pengar att få ränta på.

 

På de sju första nivåerna så ska du inte bygga annat än kanoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm. 35 lvlar är där... Det är simpelt.. Bara spara gold så länge du kan. Direkt på lvl 7 när du får första wood så köper du fire. Sen kör du bara på fire tills lvl 21 då du säljer dom och köper 1 av det bästa tornet som sättes i mitten. Sen klarar den sig x rundor. Du sparar allt under tiden. När du märker att du kommer börja läcka så bygger du en till. Sparar gold tills du märker du läcker nästa gång osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...