FiSherman63 Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Fi är riktigt löspassiv. Hans stats är typ 60/1/0.5 - älskar att syna, hatar att raisa. Ni hajar. Anledningen till att jag postar den här handen är för att jag misstänker mig vara usel på att spela mot här typen av fi och jag gärna vill ha hjälp med att täta luckan. Spelet fram till river är ju i princip standard. I vanliga fall raisar jag pf, men eftersom fi aldrig skulle folda för ett cbet på flopp (troligen inte heller turn) om han har minsta lilla träff så bestämmer jag mig för att spela för set value. Efter floppen/turn sätter jag han på i första hand färgdrag, i andra hand en dam (eller annat par). Men han är ju så passiv så han kan ha precis vad som helst. På river hoppas jag att han träffat tvåpar vilket han troligen inte orkar lägga mot min raise. Hade inte räknat med en reraise... Går det att vika river? Han har ju aldrig hittat raiseknappen i hela sitt liv förut, men jag har ett fucking set och måste bara vinna ~ 1 gång på 4. Ska man bara syna river? 54 dollar in i en 200-pott luktar ju stoppbet, men är ju egentligen ett "stort" bet från en sån här spelare. Kan jag slå något förutom en bluff efter hans ställ? Bluffar dom här typerna ö.h.t. ? Jag är lost. Ni får mer än gärna också diskutera andra typer av situationer och/eller komma med mer generella tips hur man spelar optimalt (well...) med en sådan här typ av fi vid bordet. Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown SB ($441.15) BB ($600) UTG ($991.47) MP ($1717.90) Hero ($663.50) Preflop: Hero is Button with 4, 4. SB posts a blind of $3. UTG calls $6, 1 fold, Hero calls $6, 1 fold, BB checks. Flop: ($21) 4, Q, T(3 players) BB checks, UTG bets $6, Hero raises to $25.95, BB folds, UTG calls $19.95. Turn: ($72.90) 7(2 players) UTG checks, Hero bets $65, UTG calls $65. River: ($202.90) 6(2 players) UTG bets $54, Hero raises to $230, UTG raises $991.47 (All-In), Hero har $336 kvar.... Citera
Burning Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Han bluffar aldrig missat drag? Han kan givetvis sitta på högre set men lika gärna på tvåpar. Luktar lite 89d också... I vilket fall som helst så har du 336 kvar att syna i en pot på 822 så jag tar synen och biter i det sura de gånger han träffat bättre. Ska tilläggas att det var ett tag sen jag lirade 3/6. Har haft "semester". Citera
All in Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 du är nog slagen. men orka vika mot den fi. syna å slå sönder nåt när du ser hans 89. en fråga: varför limpa pre me 44 på knapp?? med en raise hade du inte fått nå problem på river heller Citera
rosen Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 det svåra är ju att sätta sig in hur dessa sinnessjuka motspelare tänker o sällan man lyckas. oftast betar man en lite bättre hand än dem hela vägen o de betalar av. i detta fallet är det ju inte så kul när ngn som inte 3bettar ngnsin får för sig att göra det. men jag kan aldrig läsa dem utan ibland möter man 89(of el ruter) el qq o ibland möter man aa el qt. om ngn inte har en plan el strategi går de liksom inte att läsa. skulle syna iaf o vara förberedd på att förlora ofta. så gör jag ofta mot tomtar som träffar bättre än mina set. all in: om du har en kille som kommer syna alla drag o träffar, vill du verkligen höja pre med 44 då? helt okej o ta rejält betalt när vi träffar set o ge upp oftast annars. Citera
hnat Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Vi får väl lite för bra odds för att vika IMO, även om du väl säkert är slagen rätt ofta. Sen kan jag inte se svårigheterna med att spela en höjd pott i position, HU mot en fisk. Sen så läcker du ju sjukt mkt info gentemot mörkarna med limpen. Plus att vi vill gärna isolera oss mot fisken. Citera
All in Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 all in: om du har en kille som kommer syna alla drag o träffar, vill du verkligen höja pre med 44 då? helt okej o ta rejält betalt när vi träffar set o ge upp oftast annars. ja. du har oftast bäst hand pre också så.. och settar du i raisad pot blir de mer betalt än oraisad.. och med pos på tomten så blir de superlätt att spela 44 också. Citera
eyedol Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Skriv gärna ut nicket på FI, intressant för oss som spelar på party. På river vetefan om jag inte bara synat hans riverbet, 0.5 är inte särskilt aggro. Även om det känns lite vekt, ligger dock tre möjliga stegar ute.. Citera
FiSherman63 Postad 13 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2007 Jag tycker att spelet före floppen är intressant. Som jag skrev så raisar jag i vanliga fall, och med det menar jag i princip ALLTID annars. Ett av skälen för raise pf försvinner ju dock mot den här snubben: Vi kan folda ut närapå 0% av hans bättre händer på floppen. _Möjligt_ undantag är om fi sitter på pocket 5's och floppen kommer AKQ, men det är ungefär det enda (den här snubben är ju extrem). Ska vi ändå raisa pf? Jag brukar som sagt var göra det, även under de här förutsättningarna, men jag började fundera på huruvida jag läcker pengar på detta sätt. En vanlig situation här är att jag raisar till 30 pf, får syn och cbettar kanske 45-50 på de flesta floppar. I de fall fi har en bättre hand på floppen får vi syn och handen har då kostat oss 75-80 isället för 6, om vi inte köper ut. Om man väger detta mot fördelarna med raise, är det värt det? Jag är som sagt var osäker på mitt spel mot den här typen av fi. Man kanske också ska väga in att vi oftare än vanligt har chansen att vinna en åtminstone hyfsat stor pott om vi floppar set, trots att potten är ohöjd pf..? eyedol: Tyvärr har jag inte tillgång till PT just nu och kan inte kolla upp snubbens nick. Bara syn på river... hmm... spontant känns det ju lite vekt som sagt, men jag vet inte... Man kanske ska ge sig på en lite mindre höjning för att lätt kunna lägga om han ställer? Förutsatt att man känner sig någorlunda säker på att han aldrig 3bet-bluffar isf... Citera
rosen Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 att raisa pp för värde preflop med en jättesynstation kan inte vara rätt, känns som ngt glimne har lurat i er. först in el mot vek/tight kille sure, men inte då vi vet vi kommer få syn pre o oftast på floppen. känns som det blöder lite mkt smådroppar för att vinna en stor ibalnd (vilket vi fortfarande kan) ge mig lite back up, bara för att vi har 51% före floppen (trol.) är det inte autoraise. K2 är favorit mot JT, men handens postflopvärde måste ju avgöra. Citera
greywolf Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 Jag höjer 44 mot synstationer i position men det är knappast en stor fråga. Fördelarna är att det är lättare att stacka han om du träffar trissen, du har position och 44 ligger hyffs till mot hans syn-HD och lyckas han hitta folden med det värsta skräpet mot en ett pfr så gör det inte dig nåt. Höjer jag preflop mot en äkta telefonstation så skippar jag nog att cbetta dock.. Vad beträffar handen så vette fan. det ligger diverse stegar ute och du har lägsta trissen. Frågan är om han är så dålig att han kan spela AA såhär. Jag tror inte jag skulle folda där iaf Citera
FiSherman63 Postad 14 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2007 Resultat fwiw: Jag synar motvilligt och han visar upp 5d3d för stege. Citera
Recommended Posts