Gå till innehåll

Öppna konto hos NETeller och Party åt annan person


Pokershark

Recommended Posts

Jag ska hjälpa min far att skapa ett konto på PartyPoker och ett NETeller konto. Kan någon tala om vilka steg som kommer att krävas. Han kan ingen engelska så jag har lovat hjälpa honom med verifikationerna.

 

Jag skapar ett Partykonto och ett NETellerkonto under en egen godtycklig emailadress med hans uppgifter. (OK?)

 

Verificerar båda dessa konton genom att skicka in kopior på hans kreditkort och körkort och sedan ändrar jag emailadress till hans och han i sin tur kan sedan ändra lösen så att jag inte kommer åt kontona. (OK?)

 

Sedan den krångliga biten. Antar att supporten kommer ringa upp honom för att verificera uppgifterna. Kan jag lämna ett telenummer som jag har tillgång till och säga att jag är han och på det viset verificera uppgifterna eller kan man få en svensk support att ringa hem till honom?

 

Är det nåt annat jag bör tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska hjälpa min far att skapa ett konto på PartyPoker och ett NETeller konto. Kan någon tala om vilka steg som kommer att krävas. Han kan ingen engelska så jag har lovat hjälpa honom med verifikationerna.

 

Jag skapar ett Partykonto och ett NETellerkonto under en egen godtycklig emailadress med hans uppgifter. (OK?)

 

Verificerar båda dessa konton genom att skicka in kopior på hans kreditkort och körkort och sedan ändrar jag emailadress till hans och han i sin tur kan sedan ändra lösen så att jag inte kommer åt kontona. (OK?)

 

Sedan den krångliga biten. Antar att supporten kommer ringa upp honom för att verificera uppgifterna. Kan jag lämna ett telenummer som jag har tillgång till och säga att jag är han och på det viset verificera uppgifterna eller kan man få en svensk support att ringa hem till honom?

 

Är det nåt annat jag bör tänka på?

 

 

Godtycklig e-mail address ? En riktig hoppas jag du menar.

Det verkar det bra under Verifierar stycket.

Jag är inte säker på att dom kommer ringa upp eftersom du verifierar uppgifterna med scannade bilder av ID och Cred. Dom har ingen svensk support vad jag vet tyvärr. Se till att alla uppgifter är korrekta annars får du massa strul senare. En sak att ha i åtanke är att de tydligen har börjat kosta en massa om man överför dollar till svenska konton (en avg. som amerikanska banker börjat ta ut som ligger på mellan 20-30 dollar enligt annan tråd) Jag har mitt NETeller konto i $ men NETeller skickar mina pengar i Euro (detta gör ju att jag visserligen får deras växelkurs men på detta viset ska jag komma undan dom $30 i bankavg. enligt NETeller). Genom att ha pengarna på NETeller kontot i den valuta jag spelar på olika siter med mestadels så blir det inge växla hit å dig varje gång jag tar ut eller sätter in pengar på olika spelkonton till och från NETeller. Enda kostnaden är således vid insättning och uttag. Om jag minns rätt kan du du även välja att ha svenska kronor i överföringen från NETeller så blir det ytterligare en mindre växling på vägen.

 

Va det något som var luddig så tveka inte att fråga igen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret! Med godtycklig menade jag en adress som jag inte redan har under mitt eget konto.

 

En fråga dock. Kan jag verificera Partykontot frivilligt eller måste jag vänta tills de ber mig göra det?

 

Edit: Är det nån som vet vad det är för frågor Partysupporten och NETeller supporten ställer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara säga som det är? Personen du vill öppna kontot till kan ingen engelska och därför hjälper du honom. Kan nästan garantera att både Netellers och Party’s support kommer att hjälpa er på bästa sätt de kan. Det räcker säkerligen med ett vanligt e-mail (eftersom jag utgår ifrån att du kan engelska). Varför ska alla jämt försöka bryta mot reglerna och ta den ”lätta” vägen ut?

Om du nu trots allt genomför din (något krångliga) plan hoppas jag att kontona blir låsta så snart fusket uppdagas så att du lär dig att ärlighet varar längst och oftast även är den enklaste vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara säga som det är? Personen du vill öppna kontot till kan ingen engelska och därför hjälper du honom. Kan nästan garantera att både Netellers och Party’s support kommer att hjälpa er på bästa sätt de kan. Det räcker säkerligen med ett vanligt e-mail (eftersom jag utgår ifrån att du kan engelska). Varför ska alla jämt försöka bryta mot reglerna och ta den ”lätta” vägen ut?

Om du nu trots allt genomför din (något krångliga) plan hoppas jag att kontona blir låsta så snart fusket uppdagas så att du lär dig att ärlighet varar längst och oftast även är den enklaste vägen.

 

Jag är ju inte så säker på att de är så hjälpsamma som du påstår. Vill bara göra det så enkelt som möjligt för min far då han är sugen på att spela på bl.a. Party men att han inte orkar krångla nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...