frirullare Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Har hört att översättaren gjort ett dåligt jobb med att översätta vol 1 och 2 till svenska! Är det bara upplaga 1? för det är den enda jag kan hitta på nätet, ska kolla i bokhandeln någon dag osså men bra att veta! För är det många fel känns det tråkigt att läsa! Då jag inte är ett proffs! Vill bara utveckla mitt turneringsspel! finns det någon annan bra bok om turneringspoker? jag orkar nog inte över 700 sidor sammanlagt... hehe! Jag har läst Spela poker som proffsen av Phil hellmuth! Den har inte så mycket om turneringar, mest bara lite om varje! Fast jag gillade fixed limit kapitlena! Dock spelar jag inte så tight längre! 10 händer ville han att man skulle spela som nybörjare! AJ suited eller 66 på knappen och fold till dig så ska du folda! jag spelade nästan så i början:) 0.02/0.04$ Fl. Gick bra! spelar 2/4sek FL nu och turrar upp till 50kr! Citera
eurythmech Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Färre utropstecken tack. Orkar du inte läsa 700 sidor har du kanske inte koncentrationsförmåga för poker heller. Citera
XarsioN Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Tro mej, harringtons böcker e bra som fan, men köp engelska versionen av den. Han skriver på ett enkelt sätt så även om man inte är jätteduktig på engelska förstår man. Jag lärde mig väldigt mycket på de 700 sidorna eller vad det är, mer än vad någon annan pokerbok lärt mig. Citera
dinkamrat Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Som jag kommer ihåg boken så var felen oftast att bildexempel och text inte alltid överensstämde 100%. Dock så kunde man rätt så lätt lista ut hur det skulle vara. Citera
Urme Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Precis som dinkamrat skriver så är det ganska mycket fel i exemplen, t.ex att det står att du sitter på knappen fast egentligen är du SB etc, blir lite drygt i längden men är man uppmärksam så fattar man ändå om bilden eller texten är korrekt. P.S Jag har bara läst den svenska översättningen så förmodligen är det där det har brustit och är säkert korrekt i de engelska versionerna. Citera
frirullare Postad 10 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2007 Jag ska isåfall läsa den svenska versionen! Men finns det någon anna bra bok om man inte orkar 700 sidor? Jag är så superseriös med pokern, det är därför 700 sidor är mycket. Var lite tiltad innan, därför blev texten så konstig. Hoppas ni förstår ändå. Ska kanske köpa small stakes holdem av the mouth istället, spelar faktiskt mer Fl fullring än MTT's men vill spela mer MTT för det är så sjukt skön känsla när man kommer bra! Citera
Ignatius Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Jag är så superseriös med pokern, det är därför 700 sidor är mycket. Citera
eurythmech Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 det är så sjukt skön känsla när man kommer bra! QFT Citera
Gahlster Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 QFT haha! HoH är extremt lärorikt för MTTs tycker jag. lättläst och ibland tom rolig. men FL fullring så är ju Small stakes hold'em (Ed Miller) och winning low limit hold'em (Lee Jones) bra böcker. vet inte om den senare är översatt, men den förra är det ivf. Citera
Cyntax Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Som jag kommer ihåg boken så var felen oftast att bildexempel och text inte alltid överensstämde 100%. Dock så kunde man rätt så lätt lista ut hur det skulle vara.Och dom korrekta bilderna fanns ju att ladda ner. La jag inte upp dom? (HoH.1) Citera
Myssion Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Nej, eurythmech la upp de korrekta bilderna. Citera
Cyntax Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Nej, eurythmech la upp de korrekta bilderna. Nej du! Nog tusan var det jag alltid! Iofs fungerar inte länken längre. Ftp.nu har lagt ner verksamheten? Citera
frirullare Postad 11 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2007 Fel av mig, jag är inte* så superseriös. Citera
Waggho Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Fel av mig, jag är inte* så superseriös. För är det många fel känns det tråkigt att läsa! Citera
avund Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Åter till ämnet, ska man köpa den svenska versionen med dålig översättning eller den engelska versionen? Citera
Kape Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Åter till ämnet, ska man köpa den svenska versionen med dålig översättning eller den engelska versionen? Jag har vol 1 på svenska och vol 2 på engelska. Min idé var att testa om det blir lättare att läsa/plugga på svenska och det var det inte! Felen i exemplen är för mig extremt irriterande men kanske rättas till med en ny upplaga. Välj de engelska varianterna, det är dessutom författarens modersmål. Även om en översättning är språkmässigt korrekt så kan en del nyanser försvinna i översättning. Det är i och för sig viktigare när man läser skönlitteratur enligt mig. Citera
Recommended Posts