b0bb4n Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Fi spelar många händer limpar ofta å är bra på att syna höjningar ur pos efter han limpat. FI spelar rätt sjukt många händer sen är han bra på att betta in i en ur pos efter man raisat hans limp pre.. Vet inte va han försöker med då men jag tycker det luktar svaghet. Men det har inget med denna hand å göra. Nå vad gör man här efter han insta pushar denna flop? Edit: inte spelat speciellt länge på bordet så har inga speciella reads bara att han är ser många floppar å även turn å river. ***** Hand 204147550 ***** 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, January 10, 2007 2:15:52 AM Diana 72 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Hero (442.90) Plats 2: BEBBE10 (729.83) Plats 3: Tjallden (314.80) Plats 4: Pillesnipp (439.35) Plats 5: dodi4 (331.05) Pillesnipp lägg LM 2.50 dodi4 lägg SM 5.00 ** Giv ** Hero [Ad, Ah] BEBBE10 [N/A, N/A] Tjallden [N/A, N/A] Pillesnipp [N/A, N/A] dodi4 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Hero Höj till 20.00 BEBBE10 Lägg Tjallden Lägg Pillesnipp Lägg dodi4 Syna 20.00 *** Flop(Board): *** : [Jd, 10h, 10c] *** Bet Runda 2 *** dodi4 All-in 311.05 Hero ??? Citera
sorkenkk Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Vet inte vad han förväntar sig att få syn av. Ett lägre PP kanske? Det är ju bara ~60bb det handlar om så jag skulle nog inte tveka på att ta synen. Citera
b0bb4n Postad 10 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2007 Mm tänkte precis som du det är ju inte full stack vi spelar om. Men jag förstår inte vafan han pushar så här å förväntar sig få syn av? Det är ju inte så att jag bara har höjt AA pre. Han checkar inte ens till mig för att låta mig betta så det är väldigt märkligt enligt mig. Om han nu sätter mig på en bra hand som han tro jag kan syna med där. Citera
aspelin Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Jag har spelat mot dodi4 några gånger, han har gillat att trycka in med draghänder då, så jag skulle synat.. Vad gjorde du? Citera
b0bb4n Postad 10 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2007 Jo jag synade.. GRYMT förvånad när han slänger upp JJ. Han gjorde samma spel mot en annan lite senare på brädan 499 med 94 killen synade med JJ, såg inte hur det gick till pre men om han synat en höjning pre med 94 så vet jag inte vad. Fattar inte vad man tänker när man floppar nöt kåk å insta pushar.. man får ju inte syn av många händer här.. aja sånt man får ta:p tycker det är sjukt mkt fisk på 2.5/5 har bara lirat SH där, nån som vet hur det är i full ring? BTW: aspelin = kungrikard? Citera
aspelin Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Japp det stämmer .. Okej det var muppigt spelat av honom. Det är inte någon större skillnad på 0,5/1 och 2,5/5 fullring om du hittar ett bra bord, vilket är svårare, föredrar SH på 2,5/5. Blir det inget mer 0,5/1 nu? Citera
b0bb4n Postad 10 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2007 Japp det stämmer .. Okej det var muppigt spelat av honom. Det är inte någon större skillnad på 0,5/1 och 2,5/5 fullring om du hittar ett bra bord, vilket är svårare, föredrar SH på 2,5/5. Blir det inget mer 0,5/1 nu? Jo, men ska försöka att mest spela 2.5/5 man tjänar ju mer där än 0,5/1 ska bara försöka vänja mig vid att losa mer pengar när man förlorar en pott å tänka mer på BB istället för pengar. Jag ska nog iaf försöka spela mer SH även på 0,5/1 man kan nog tjäna mer på det också. Varför är inte du regular på 2,5/5 då? Ser ju dig en hel del vid 0,5/1. Citera
aspelin Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Jo, men ska försöka att mest spela 2.5/5 man tjänar ju mer där än 0,5/1 ska bara försöka vänja mig vid att losa mer pengar när man förlorar en pott å tänka mer på BB istället för pengar. Jag ska nog iaf försöka spela mer SH även på 0,5/1 man kan nog tjäna mer på det också. Varför är inte du regular på 2,5/5 då? Ser ju dig en hel del vid 0,5/1. SH på 0,5/1 känns det som det bara sitter muppar med 20kr på. Borde egentligen inte spela 0,5/1 mer så det blir ett helbyte till 2,5/5 snart när jag orkar med alla ut dyra utdragningar där. Citera
b0bb4n Postad 10 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2007 SH på 0,5/1 känns det som det bara sitter muppar med 20kr på. Borde egentligen inte spela 0,5/1 mer så det blir ett helbyte till 2,5/5 snart när jag orkar med alla ut dyra utdragningar där. Jo, det finns en del sånna också men hittar man bord kan man plussa rätt bra tycker jag. Jag har spelat nåt bord SH 0,5/1 när jag lirat lite på 2,5/5 och sessionerna hittills har jag plussat mer SH än FR. Kan man få din msn? Vore kul att ha nån att diskutera händer å spelare på ss Citera
styris Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 insta syn mot instapush.. nu hade ju killen bara tur att du hade så pass bra hand att du kunde syna.. Citera
DrRoland Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Slutsatsen får väl bli att man ska ha en bra anledning för att syna bets som ligger på 7,5xpotten. Citera
b0bb4n Postad 11 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2007 Slutsatsen får väl bli att man ska ha en bra anledning för att syna bets som ligger på 7,5xpotten. Har man ingen read på FI så tycker jag denna är svår att lägga. Man undrar ju vad och varför han bara ställer in allt direkt på floppen. Och man har ju inte all tid i världen att hinna tänka på svenska spel. Speciellt turbo borden. Citera
Ignatius Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Du måste folda mot en sådan grotesk överbet. Citera
TonyS Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Har man ingen read på FI så tycker jag denna är svår att lägga. Jag tycker tvärtom, har man ingen read på FI så folda och skaffa dig en read. Är han en maniac så får man reda på det ganska snart och man kan lugnt plocka hans pengar. Vi har stoppat in 4bb...varför i hela friden ska vi syna 60bb till när vi endast har 2 outs? Visst kan han sitta med en enkel J, ett drag eller luft...men vi behöver faktiskt inte ta reda på det med en syn på 60bb. //Tony Citera
Map97 Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Jag tycker tvärtom, har man ingen read på FI så folda och skaffa dig en read.Är han en maniac så får man reda på det ganska snart och man kan lugnt plocka hans pengar. Vi har stoppat in 4bb...varför i hela friden ska vi syna 60bb till när vi endast har 2 outs? Visst kan han sitta med en enkel J, ett drag eller luft...men vi behöver faktiskt inte ta reda på det med en syn på 60bb. //Tony Efter att ha kört modellen insta-syn i liknande situationer på SvS 2.5/5 och torskat de 3(?) senaste gångerna mot monster, så skulle jag nog säga insta-fold istället... Motivering precis som Tonys, varför "roll the dice" med fullt inköp som insats? Kan lika gärna vara monster som drag/bluff. Citera
b0bb4n Postad 12 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2007 Håller med er lite i det ni säger där också. Jag har ju bara stoppat in 4bb så jag förlorar inte så mkt på att på den säkra sidan medans jag kan förlöra 60bb om jag går på den mer riskabla sidan. Citera
Recommended Posts