Gå till innehåll

Vad synar du med?


Recommended Posts

Tänkte göra en generell fråga av en nyligen spelad hand:

 

Föreställ er att ni är fienden. Vi har ingen historia och jag har nyss satt mig ner vid bordet. Jag har inte hunnit vara med i särskilt många händer och har inte bluffat något. Ser kanske 22 % av flopparna och är standard aggresiv.

 

Vad hittar ni synen med på river?

 

ragondin10 sitter vid 0 med $144,56.

qakuschka sitter vid 1 med $216,37.

Anchorman sitter vid 2 med $396.

Pokerfer sitter vid 3 med $639,36.

BigBack sitter vid 4 med $59,20.

planbar sitter vid 5 med $141,04.

 

Dealern sitter vid 1.

 

Anchorman lägger en blind på $2.

Pokerfer lägger en blind på $4.

 

(Anchorman ges Xk Xr.)

 

Före floppen:

BigBack foldar.

planbar foldar.

ragondin10 foldar.

qakuschka foldar.

Anchorman höjer med $8.

Pokerfer synar med $8.

 

Floppen kommer upp

3s Qr Kh.

 

Anchorman satsar $24.

Pokerfer höjer med $36.

Anchorman synar med $36.

 

Turnkortet kommer upp 4h.

 

Anchorman checkar

Pokerfer checkar

 

Riverkortet kommer upp 4k.

 

Anchorman satsar $120.

Pokerfer ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar vi AK så kan vi ju lika gärna syna K2

 

Nej!

 

 

Nu har hade jag aldrig spelat min TPNK så som Fi gjorde här och jag antar att du tyckte han gjorde en dålig syn för att han synade med en bluffcatcher, iom att hans TPNK splitar som bäst mot den handen du reppar.

Tycker dock inte din bluff med JT va särskilt bra, hade inte spelat som du.

 

Hoppas man inte är helt ute och cyklar nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej!

 

 

Nu har hade jag aldrig spelat min TPNK så som Fi gjorde här och jag antar att du tyckte han gjorde en dålig syn för att han synade med en bluffcatcher, iom att hans TPNK splitar som bäst mot den handen du reppar.

Tycker dock inte din bluff med JT va särskilt bra, hade inte spelat som du.

 

Hoppas man inte är helt ute och cyklar nu :)

 

n1 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej!

 

 

Nu har hade jag aldrig spelat min TPNK så som Fi gjorde här och jag antar att du tyckte han gjorde en dålig syn för att han synade med en bluffcatcher, iom att hans TPNK splitar som bäst mot den handen du reppar.

Tycker dock inte din bluff med JT va särskilt bra, hade inte spelat som du.

 

Hoppas man inte är helt ute och cyklar nu :)

 

Hur hade du spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vad du hade fått för action om du hade slått om honom på flop till säg 2x pot, han kan väl knappast ta en syn där med den kickern? :shock:

 

han är ju slagen av alla Kx samt AA QQ Q3 samt 33, det är 15 händer...

 

Jag har testat det tidigare mot andra fiender, och ingen har lagt då det känns som jag gör om min hand till en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej!

 

 

Nu har hade jag aldrig spelat min TPNK så som Fi gjorde här och jag antar att du tyckte han gjorde en dålig syn för att han synade med en bluffcatcher, iom att hans TPNK splitar som bäst mot den handen du reppar.

Tycker dock inte din bluff med JT va särskilt bra, hade inte spelat som du.

 

Hoppas man inte är helt ute och cyklar nu :)

 

Och du hade spelat hur? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat det tidigare mot andra fiender, och ingen har lagt då det känns som jag gör om min hand till en bluff.

 

Ok, synar de även när du slår om när du har en hand?

 

Vad jag försöker göra är att betta hårt även när jag sitter på en stark hand, dels för att jag gärna vill få det att se ut som att jag bluffar, dels vill jag få in så mycket pengar i potten som möjligt och samtidigt förebygga sinnesjuka utdragningar från callingstations.

 

 

Nu hade du förvisso precis satt dig vid bordet om jag förstod dig rätt men om FI har en read på dig sedan tidigare som en looseaggressive spelare så är det naturligtvis ingen idé att bluffa här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man blir ju lagom cp när dom höjer på flop så med Kx eller Qx

 

hade aldrig spelat handen så som fi gjorde, bara om jag missat floppen helt eller kan ha nått drag, men då hade jag foldat på river

 

Jag tycker FI spelar handen helt ok, han har en djup stack, vilket han utnyttjar på ett föredömligt sätt, och får iom sin reraise på flop ett gratiskort. Däremot är ju Hero's riverbet helt horribelt, det luktar ju missat drag eller mpp lång väg...

 

Hade jag varit hero hade jag checkfoldat river, utan tvekan. Riktig dåligt att försöka bluffa sig ur efter en reraise på flop från fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker FI spelar handen helt ok, han har en djup stack, vilket han utnyttjar på ett föredömligt sätt, och får iom sin reraise på flop ett gratiskort. Däremot är ju Hero's riverbet helt horribelt, det luktar ju missat drag eller mpp lång väg...

 

Hade jag varit hero hade jag checkfoldat river, utan tvekan. Riktig dåligt att försöka bluffa sig ur efter en reraise på flop från fi.

 

är helt idiotiskt att spela så som fi gör, vad vill han få ut av att höja TP? bluffa bort sämre händer? värdebetta? eller ta ett gratiskort till K2os? lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är helt idiotiskt att spela så som fi gör, vad vill han få ut av att höja TP? bluffa bort sämre händer? värdebetta? eller ta ett gratiskort till K2os? lol

 

Han vill testa och se vart han står i handen, om sitt TP är bra eller ej. Han visar sig inte vek. Det tycker jag däremot Hero gör iom syn, antingen fold där eller push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jättedåligt.

 

Motivera?

 

Jag förstår att det drivs lite häxjakt på mig nu efter igår, det är lugnt, men om du ska tillrättavisa så kan du väl åtminstone kosta på dig en förklaring?

 

Jag anser att FI spelar rätt därför att;

 

1. Han har djup stack och kan därmed agera bully.

 

2. Han får god information genom sin reraise då Hero checkar (indikerar svaghet) på turn.

 

3. Synen på riverbettet är självklar då han nu endast är slagen av ett fåtal händer, de flesta av dem mindre troliga. Iom tvåpar och Q-kicker på brädet så är det ju bara AK, QQ, 33 och 4x som han är slagen av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...