slanen Postad 9 Januari , 2007 Rapport Postad 9 Januari , 2007 Min kompis och jag har skilda åsikter angående värdering av två olika kåkar. Jag hävdar att den som har de högsta trissen, ex KKKQQ vinner. Min polare däremot, hävdar bestämt att man ser till de sammanlagt tre högsta korten, ex AAQQQ. Vem av oss har rätt? Citera
kfluffie Postad 9 Januari , 2007 Rapport Postad 9 Januari , 2007 Högsta trissen vinner. Paret avgör ifall ni har lika triss. Mvh, KF! Citera
nisse77 Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Min kompis och jag har skilda åsikter angående värdering av två olika kåkar. Jag hävdar att den som har de högsta trissen, ex KKKQQ vinner. Min polare däremot, hävdar bestämt att man ser till de sammanlagt tre högsta korten, ex AAQQQ. Vem av oss har rätt? För mig ser det ut som ni hävdar exakt samma sak, du hävdar att att den som har högsta trissen vinner medans din polare hävdar att man ser till de sammanlagt tre högsta korten, precis samma sak. Citera
kfluffie Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 För mig ser det ut som ni hävdar exakt samma sak, du hävdar att att den som har högsta trissen vinner medans din polare hävdar att man ser till de sammanlagt tre högsta korten, precis samma sak. Högsta trissen = KKK Högsta tre korten = AAQ Så ser jag det iaf. Mvh, KF. Citera
baller Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 det hade varit "bättre" om samma hand hade varit exempel i båda fallen... Citera
kfluffie Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 det hade varit "bättre" om samma hand hade varit exempel i båda fallen... AAQQQ Trissen = QQQ Högsta tre korten = AAQ Så att alla förstår! Citera
nisse77 Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 AAQQQ Trissen = QQQ Högsta tre korten = AAQ Så att alla förstår! aha, var det såpass invecklat...haha, hans polare kan ju inte vara speciellt haj på poker. Som nämnts tidigare så är det högsta trissen som gäller, har båda spelare samma triss avgör paret. alltså, Queens full of aces är slagen av Kings full of queens. Citera
Santa_Bege Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Högsta trissen vinner. Paret avgör ifall ni har lika triss. Mvh, KF! Lite trött... tog en stund innan jag fattade att det var ironi på hög nivå. Bäst idag, tack! Citera
icecoldwind Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Lite trött... tog en stund innan jag fattade att det var ironi på hög nivå.Bäst idag, tack! missar jag nåt?? Var är ironin idetta påstående+? Citera
okocha Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 missar jag nåt?? Var är ironin idetta påstående+? Är ganska svårt att ha samma triss edit: kanske ska tänka innan jag postar nästa gång Citera
nisse77 Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Är ganska svårt att ha samma triss Nu får du väl ge dig? om både du och Fi har exempelvis J på hand och det kommer två J's på bordet så har ni väl samma triss??? Citera
snudde Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 var det 5cd det gällde? edit: jaha, sist som vanligt... Citera
nisse77 Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 exempel, du har J-5 Fi har A-5 bordet 5-5-2-J-A Fi vinner med AA555 v JJ555 i egenskap av det högre paret. Citera
DronkaN Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 jag Q8 han Q9 FLop : QQ3 =Samma triss Citera
icecoldwind Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Är ganska svårt att ha samma triss Eh... Nä? Det går alldeles utmärkt att ha samma triss såvida det inte är något annan pokerform än holdem vi diskuterar? Citera
Olyckan_77 Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Men vadå, man kan väl inte ha samma triss!? Motbevisa mig gärna med flera exempel. Citera
Santa_Bege Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Okaj, sorry. Jag hade prexis spelat en session 5C så det var liksom den formen som jag såg framför mig. Till mitt försvar har jag att jag är hemma för vård av barn och jag är man. Fatta själva Citera
elit3n- Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Men vadå, man kan väl inte ha samma triss!? Motbevisa mig gärna med flera exempel. Du A-K FI A-10 Board AAK1010 = Samma triss, men inte samma kåk. Eller var ditt inlägg ironiskt, hänger inte med riktigt. Citera
elit3n- Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Men vadå, man kan väl inte ha samma triss!? Motbevisa mig gärna med flera exempel. Jo nu tror jag förstår du tänker väl Fi JJ du AA Board AJ2 eller liknande, sen finns det ju också när båda har A-3o board kommer 33710K = samma triss. Citera
azN- Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Okej när vi ändå håller på: Spelade med en kille i somras som påstod att han var jävligt bra på poker, sen kom handen när ena personen hade AK, andra hade AQ, bordet blir A555x. Båda hamnar all in och han hävdade att AK skulle ha potten för han hade högre kicker på kåken. Jag började asgarva o trodde att han skojjade men han menade på fullaste allvar att han hade rätt. Så till slut när vi hade argumenterat om det ett tag och ingen gav sig så fick han ringa till någon "grym" pokerspelande kompis. Äh, inget direkt värde i dett inlägg, blev bara tvungen att berätta... Citera
kfluffie Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Men vadå, man kan väl inte ha samma triss!? Motbevisa mig gärna med flera exempel. Jo, men man kan ha lika Triss i Bl.a. Texas Hold'Em som t.ex. J5 mot JT på JJx-bräda. Eller samma triss på en JJJ-bräda. Mvh, KF Citera
MacDaddy Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Men vadå, man kan väl inte ha samma triss!? Motbevisa mig gärna med flera exempel. Ako mot AKo flop: 4KK-rainbow Citera
Olyckan_77 Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Nu börjar saker o ting klarna... Men för att känna mig riktigt säker.... någon som har fler exempel att posta? Citera
Recommended Posts