Gå till innehåll

0,5/1 sek NLT Intressant hand


Recommended Posts

***** Hand 203234757 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) -

Adam Turbo 15 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: grogg60 (129.25)

Plats 2: peande (91.60)

Plats 3: nkpg06 (86.05)

Plats 4: hero (222.60)

Plats 5: robinbat (184.40)

Plats 6: brink (277.51)

Plats 7: Kees (261.47)

Plats 8: akh (15.00)

Plats 9: SwedeVikng (199.95)

Plats 10: pekkaT (0.00)

brink lägg LM 0.50

Kees lägg SM 1.00

** Giv **

grogg60 [N/A, N/A]

peande [N/A, N/A]

nkpg06 [N/A, N/A]

hero [5r, Es]

robinbat [N/A, N/A]

brink [N/A, N/A]

Kees [N/A, N/A]

akh [N/A, N/A]

SwedeVikng [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

akh Syna 1.00

SwedeVikng Lägg

grogg60 Lägg

peande Lägg

nkpg06 Lägg

hero Syna 1.00

robinbat Syna 1.00

brink Syna 1.00

Kees Passa

*** Flop(Board): *** : [8s, 5s, 10s]

*** Bet Runda 2 ***

brink Passa

Kees Passa

akh Satsa 3.00

hero Syna 3.00

robinbat Syna 3.00

brink Syna 3.00

Kees Lägg

*** Turn(Board): *** : [8s, 5s, 10s, 5h]

*** Bet Runda 3 ***

brink Passa

akh Satsa 3.00

hero Höj till 8.00

robinbat Syna 8.00

brink Lägg

akh Syna 8.00

*** River(Board): *** : [8s, 5s, 10s, 5h, 7h]

*** Bet Runda 4 ***

akh Passa

hero Satsa 20.00

robinbat Syna 20.00

akh All-in 3.00

*** Showdown *** : Rake: 2.10 Totalpott: 81.90

me2u3 [5r, Es] Triss i femmor Vinst:81.90

robinbat Visar ej Vinst:0.00

akh [Dk, Ds] Två par, damer och femmor Vinst:0.00

 

Hej. Började lira nätpoker för ett par dagar sen, har läst o lirat en del live och anser mig dock veta grunderna. Spelade nyss denna intressanta hand och tänkte att jag kanske kunnde få lite synpunker eller höra hur andra skulle ha spelat den. Är medveten om att A5 inte är mycket till hand men tyckte att jag hade en bra tight/aggressiv imagie och kunde utan problem ha släppt denom någon spelade tillbaka mot mot vid träff på ässet. Floppad flush oroade jag mig inte så mkt för, kändes inte som någon satt på det.

 

Nu ska jag vidare o utforska forumet =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla tre spelade handen dåligt. Han med QQ får skylla sig själv som inte raisade före floppen, då hade du inte spelat handen.

Vad Robinbat hade vete gudarna, kanske par i tior med kunghögt färgdrag.

Om du har en tajt image så kan du möjligen bluffa genom att höja före floppen. Inte syna med dessa skräpkort.

Men floppen kommer ju perfekt. Par+nöt färgdraget. Antagligen rätt att syna för att inte bli bortbetad.

När du sedan träffar din andra femma på turn är fortsättningen logisk. Rätt att höja hans mesbet och underbart att båda fortsätter syna.

Fel blev rätt. Gratttis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte typ sabbat din "tajta/aggressiva" image när du vid showdown visar att du har limpat med A5off och turklonkat trips på turn efter att bara ha synat på floppen?

 

Men jag fattar inte vad varken Akh eller Robinbat sysslar med. Det är bara att tacka och ta emot med sådana synstationer.

 

Cluelessrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenskaspels lägsta nivå.. image = 0 värde. Man kan sitta å folda 200 händer irad å folk är fortfarande villiga att syna all in pre med vafan som helst, eller ja nästan iaf.

 

Håller med där, och även de som tror att de vet hur man spelar har ingen koll, en del har mig som megabluffare medans andra skrivit svintight på notes.

 

Fick en syn på 80bb pre av en med T7o förut. (bluffsyn av honom, han raisade 11 först.) :D Undrar hur många som spelar onyktra på 0,5/1 :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ni lite onyanserade om SvS. Visst förekommer det mycket märkligt där och sannolikt kan det nog vara så att det är mera märkligt än på många andra pokerrum, men det är inte bara svart eller vitt.

Jag plöjer runt 500 - 600 händer fullring NLT 0.5/1 på SvS varje kväll och:

 

- Maniacs/fyllon/tomtar som toksynar med typ T7o på jättehöjning preflop ser jag sällan mer än en gång per kväll. I går kväll så var det bara en sådan individ vid dom fyra bord jag satt.

 

- Image har värde i alla fall bland dom som spelar ofta och inte tittar genom sugrör när dom spelar. I förrgår tokträffa jag AAA99 med pocket AA och fick med mig tre som synade hela vägen till river. Sedan var det tji för mig att höja preflop i tidig position på det bordet - i princip alla la sig på en mikrosekund.

 

Notera att jag inte påstår att det inte är mera frekvent än på andra ställen - jag vill bara att man skall nyansera det lite.

 

Cluelessrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ni lite onyanserade om SvS. Visst förekommer det mycket märkligt där och sannolikt kan det nog vara så att det är mera märkligt än på många andra pokerrum, men det är inte bara svart eller vitt.

Jag plöjer runt 500 - 600 händer fullring NLT 0.5/1 på SvS varje kväll och:

 

- Maniacs/fyllon/tomtar som toksynar med typ T7o på jättehöjning preflop ser jag sällan mer än en gång per kväll. I går kväll så var det bara en sådan individ vid dom fyra bord jag satt.

 

- Image har värde i alla fall bland dom som spelar ofta och inte tittar genom sugrör när dom spelar. I förrgår tokträffa jag AAA99 med pocket AA och fick med mig tre som synade hela vägen till river. Sedan var det tji för mig att höja preflop i tidig position på det bordet - i princip alla la sig på en mikrosekund.

 

Notera att jag inte påstår att det inte är mera frekvent än på andra ställen - jag vill bara att man skall nyansera det lite.

 

Cluelessrookie

 

Okej, jag brukar köra all in pre med AA väldigt ofta och får syn av händer som T7o/A4o/J8s/33 nästan varje dag, ibland flera gånger per dygn, +att jag ser flera förutom de som synar mina och jag spelar 1000-2000 händer/dag. Självklart gäller det att sitta vid rätt bord med calling stations och megatomtar..

 

kungrikard

 

edit: direkt när jag satt mig nu får jag AKs.. raisar 7 en som jag vet är en riktig idiot reraisar till 15.. flopp AQ5 rainbow.. raise 25 han slår om till all in med QTo självklart kommer T på turn. ,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...