Gå till innehåll

PLO - Är repotten alltid ett set?


Djens

Recommended Posts

Mkt HHs inatt! :) hoppas ingen klagar =)

 

Trefo har inte imponerat än så länge, ser honom som relativt fiskig som gillar att jaga o just förlorade en stor pott på 5/10 bordet.

Känns som han borde vara rädd för AAxx/KKxx hos mig mtp på preflopspelet.

eller är han en tomte som tror att 666 står, eller har han nåt i stil med TcJQcx?

 

Värt att spela vidare?

 

passthebuck7 is at seat 0 with $464.05.

xxxxzxx is at seat 1 with $590.10.

Trefo is at seat 3 with $676.

money710 is at seat 4 with $1361.20.

Dextsiegler is at seat 5 with $651.

The button is at seat 4.

 

Dextsiegler posts the small blind of $3.

passthebuck7 posts the big blind of $6.

 

passthebuck7: -- -- -- --

xxxxzxx : 8h Kd Td Ah

Trefo: -- -- -- --

money710: -- -- -- --

Dextsiegler: -- -- -- --

 

Pre-flop:

 

xxxxzxx raises to $21. Trefo calls. money710 folds.

Dextsiegler folds. passthebuck7 calls.

 

Flop (board: Kc Ac 7d):

 

passthebuck7 checks. xxxxzxx bets $66. Trefo raises

to $264. passthebuck7 folds.

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja här är nog kast det rätta, jag spelar givetvis som honom med 3-wrapen och färgdrag men det ligger du nog också efter men får väl kanske odds med det som ligger i potten men luktar 0EV (samma med AKxx med färgdrag) och massivt -EV i alla andra situationer.

 

Dock har du ju bakdörrsfärgen att köra på om du inte känner för att lägga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via http://propokertools.com så får jag att det är 57-43 till motståndaren givet [KK**,77**,QJ*c*c,QcJ*c*,QJc*c*,QJT*] hos motståndaren. Med reservation för att simulationen kanske räknade identiska draghänder flera gånger.

 

ALL-IN FTB!

 

vet inte om jag förstrått din uträkning rätt. men antar att * står för vilket kort som helst.

I alla fall får du med 4 händer man e favvo mot och 2 händer man e dog bara för att du väljer att precisera 4 st olika draghänder men bara 2 set händer.

släng in Q10c*c* så får man ännu lite bättre odds att trycka. har svårt att tro att hålpipa + ickenötfärgdrag e lika troliga händer som set hos fi vågar mig på gissningen att fi oftare sitter på AA eller QJ10* med 2 klöver än dessa händer å de har du inte tagit med.

 

Du skapar för många premisser som bara bygger på dina egna kvalitativa bedömningar innan du gör din uträkning. Det gör att din uträkning står sig rätt svagt här, den har tydliga validitetsproblem helt enkel. ett vanligt problem i kvantitativ forskning må ja säga, särskilt när den har att göra med mänskligt beteende. sry about fikonspråket men tror att du har rätt bra koll på sånt va?

tror att du också har reliabilitetsproblem men kan inte fundera på det nu

barnet skriker här breve:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att checkraise är mycket bättre än betfold. Att beta än färdig hand när man inte kan hantera action är så där.

vet inte om jag förstrått din uträkning rätt. men antar att * står för vilket kort som helst.

Jag utgår från att simulationen inte dubbelräknar händer, har inte kollat om det stämmer.

 

I övrigt skulle jag tippa att det finns betydligt fler spelbara händer med QJ**/JT**/QT** med två klöver än 77**. Småparen är lite thesuck i PLO.

 

För övrigt är det lättare att dra ut set med tvåpar+3-färg+3-stege i omaha än i texas.

 

Edit: Vid en kontroll visade det sig att simulationen dubbelräknade. Om man istället sätter motståndaren på any4 över 9 (vilket alltså inkluderar rätt mycket trash) samt KK** och 77** så blir det 7-3 till hans fördel. Not so good. Vilket för oss till frågan om det är så hett att beta till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...